Reklama

Reklama

Světlušky v zahradě

  • USA Fireflies in the Garden (více)
Trailer

Částečně autobiografické americké melodrama režiséra Dennise Lee líčí v několika prolínajících se časových rovinách osudy manželů Taylorových (Wiliam Dafoe a Julia Robertsová), jejich dětí i životních partnerů, které vyhrotí nečekaná tragédie...
Pro Lisu, jejího manžela Charlese (Julia Robertsová a William Dafoe), syna Michaela (Ryan Reynolds) a dceru Ryne (Shannon Luciová) to měla být příjemná oslava v domě Lisiny sestry Jane (Emily Watsonová). Tragická autonehoda, při níž Lisa umírá, však plány nečekaně zhatí. Na pohřbu se objevuje i Michaelova manželka Kelly (Carrie-Anne Mossová), která se svým mužem nežije, a právě ona svou přítomností otevírá Pandořinu skříňku plnou tajemství. Michaela pronásledují bolestné vzpomínky z dětství, postupně však všichni tři skrze bolest a slzy zjišťují, jak moc se navzájem potřebují, a že navzdory starým křivdám mohou znovu vytvořit rodinu. Tradiční, částečně autobiografické drama natočil scenárista a režisér Denis Lee. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (174)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Ze začátku mi to přišlo docela dobrý, ale postupně se z toho stane takový obyčejný rodinný drama, na kterym mě zaujal snad akorát Willem Dafoe jako krutopřísnej foter. Ten to zahrál tak dokonale, že jsem měl chuť hodit po něm prázdnou flašku od piva, kdykoliv se objevil na obrazovce :-) Za zmínku stojí ještě Julia Roberts, kterou obvykle nemůžu ani vidět, ale tady v nepříliš rozsáhlý roli ze sebe zřejmě vypotila jeden ze svejch životních výkonů. Jinak já jsem celou dobu čekal, o čem teda je ta kniha, kterou se hlavní hrdina chystá vydat a v závěru filmu se dozvim akorát to, že tu knihu nakonec nevydá. Celkově jsem měl z filmu pocit, že po prvních cca 30 minutách poněkud začíná ztrácet dech a závěr už vypadá spíš jak nějaká epizoda z BH 90210. 55% ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Tahle sonda do jedné americké rodiny mě hodně bavila. Willem Dafoe byl jako otec příjemný jako osina v místech, kam běžně slunce nesvítí, Emily Watson byla jako obvykle skvělá a hereckému výkonu Ryana Reynoldse tentokrát mocně pomohl plnovous, takže jsem si mohl film slušně užít. Jen mě trochu mrzelo, že tvůrci nerozvinuli některá témata, která jen otevřeli, a pak mě nechali, abych si zbytek domyslel. Já bych u tohoto snímku klidně ještě pár desítek minut vydržel, mně se líbil. ()

Reklama

Martrix 

všechny recenze uživatele

Velmi silné herecké obsazení samozřejmě vzbuzuje zvědavost. O to větší je překvapení, že všichni hráli velmi civilně a úsporně. To vše je myšleno v pozitivním slova smyslu. Je to film o lidech a vztazích mezi nimi a díky herecké umírněnosti je mnohem více uvěřitelný. Flashbacky nejsou rušivé a matoucí a vlastně jediné co mi u Světlušek v zahradě vadí je, že ve mě po deseti minutách po skončení filmu nezůstaly žádné emoce. Přesto dávám 4*, protože si vůbec nejsem jistý, že závada byla na vysílači :o) ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Fireflies in the Garden je takové to zdánlivě obyčejné rodinné drama, ale je natočené tak neobyčejně od srdce, reálně a s upřímnými hereckými výkony, že se ani nedivím, že je to částečná autobiografie. Malou výtku mám k mírné nepřehlednosti. Máme tu dvě časové linie a pár postav se dočkalo přeobsazení, přičemž mi to v některých případech přišlo totálně mimo (Emily Watson není Hayden Panettiere podobná ani typově a to i s přimhouřením obou očí). ()

DavidS. 

všechny recenze uživatele

Neokázalé drama...Natočeno s lehkostí, přesto výrazně a přesně...Střídají se tu vyhrocené momenty s jemnými náznaky i obrazovou poetikou...Nejsilnější je celý snímek ve svém úvodu, pak chvíli přešlapuje na místě...Herecké obsazení lahůdkové...Jen věkově jednotlivé složení rodiny trochu hapruje. Například neuvěříte, že Emily Watson by měla být o dost mladší sestrou Julie Roberts... ()

Galerie (27)

Zajímavosti (4)

  • Za kamerou stál Danny Moder, manžel Julie Roberts. (curfew77)
  • Celosvětová premiéra proběhla 10. února 2008 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu. (BMW12)
  • Kritici Dennisovi Leemu vyčetli, že jednotlivé časové roviny ve filmu splývají a jsou nepřehledné - s výjimkou modelů aut je totiž od sebe neodlišuje téměř žádný rozdíl v designu šatů nebo budov. (curfew77)

Reklama

Reklama