Režie:
Dennis LeeScénář:
Dennis LeeKamera:
Daniel ModerHrají:
Ryan Reynolds, Willem Dafoe, Emily Watson, Carrie-Anne Moss, Julia Roberts, Ioan Gruffudd, Hayden Panettiere, Shannon Lucio, Cayden Boyd, George Newbern (více)Obsahy(2)
Částečně autobiografické americké melodrama režiséra Dennise Lee líčí v několika prolínajících se časových rovinách osudy manželů Taylorových (Wiliam Dafoe a Julia Robertsová), jejich dětí i životních partnerů, které vyhrotí nečekaná tragédie...
Pro Lisu, jejího manžela Charlese (Julia Robertsová a William Dafoe), syna Michaela (Ryan Reynolds) a dceru Ryne (Shannon Luciová) to měla být příjemná oslava v domě Lisiny sestry Jane (Emily Watsonová). Tragická autonehoda, při níž Lisa umírá, však plány nečekaně zhatí. Na pohřbu se objevuje i Michaelova manželka Kelly (Carrie-Anne Mossová), která se svým mužem nežije, a právě ona svou přítomností otevírá Pandořinu skříňku plnou tajemství. Michaela pronásledují bolestné vzpomínky z dětství, postupně však všichni tři skrze bolest a slzy zjišťují, jak moc se navzájem potřebují, a že navzdory starým křivdám mohou znovu vytvořit rodinu. Tradiční, částečně autobiografické drama natočil scenárista a režisér Denis Lee.
(oficiální text distributora)
Videa (2)
Recenze (174)
Velmi silné herecké obsazení samozřejmě vzbuzuje zvědavost. O to větší je překvapení, že všichni hráli velmi civilně a úsporně. To vše je myšleno v pozitivním slova smyslu. Je to film o lidech a vztazích mezi nimi a díky herecké umírněnosti je mnohem více uvěřitelný. Flashbacky nejsou rušivé a matoucí a vlastně jediné co mi u Světlušek v zahradě vadí je, že ve mě po deseti minutách po skončení filmu nezůstaly žádné emoce. Přesto dávám 4*, protože si vůbec nejsem jistý, že závada byla na vysílači :o) ()
Pro mě zcela zbytečné drama o zcela nezajímavé rodině. Ani k jednomu členovi Taylorovic famílie jsem necítila větší sympatie, a hlavně ani žádné antipatie...prostě nezajímavě prošli kolem mě. Celý snímek se potácel od vzpomínek z dětství ke kostlivcům ve skříni a zase zpátky, ale mě se vzpomínky ani ti kostlivci vůbec nedotkli. ()
Snímek, na který se příjemně dívá, od nějž jsem nic nečekal a který mě dokázal potěšit a zaujmout, to jsou Světlušky v zahradě. Nevyhnu se srovnání s podobnými Winged Creatures: i tady sledujeme osudy lidí, kteří se vyrovnávají s těžkou ránou osudu. I zde je pak hlavní premisou filmu kvalitní herecké obsazení, zručná režie (debut!) a krásný scénář. V tomto případě je ale příběh o to více emocionálně nabitý, že tragédie se stala v rodině a hlavní aktéři jsou tak spolu v důvěrnějším vzájemném svazku. Já jako milovník nezávislých dramat (v tomto případě sice trochu komerčnějším) jsem si tohle skvělé umělecké dílko plné hereckých koncertů užil, ovšem kdo hledá akci, nechť se rovnou otočí o 180 stupňů :-). Ryan Reynolds je skvělý herec, spolu s Patrickem Wilsonem jej budu bedlivě sledovat... ()
Neokázalé drama...Natočeno s lehkostí, přesto výrazně a přesně...Střídají se tu vyhrocené momenty s jemnými náznaky i obrazovou poetikou...Nejsilnější je celý snímek ve svém úvodu, pak chvíli přešlapuje na místě...Herecké obsazení lahůdkové...Jen věkově jednotlivé složení rodiny trochu hapruje. Například neuvěříte, že Emily Watson by měla být o dost mladší sestrou Julie Roberts... ()
Fireflies in the Garden je takové to zdánlivě obyčejné rodinné drama, ale je natočené tak neobyčejně od srdce, reálně a s upřímnými hereckými výkony, že se ani nedivím, že je to částečná autobiografie. Malou výtku mám k mírné nepřehlednosti. Máme tu dvě časové linie a pár postav se dočkalo přeobsazení, přičemž mi to v některých případech přišlo totálně mimo (Emily Watson není Hayden Panettiere podobná ani typově a to i s přimhouřením obou očí). ()
Galerie (27)
Photo © Senator International
![Světlušky v zahradě - Z natáčení](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/160/431/160431365_1f4716.jpg)
Zajímavosti (4)
- Celosvětová premiéra proběhla 10. února 2008 na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu. (BMW12)
- Za kamerou stál Danny Moder, manžel Julie Roberts. (curfew77)
- Kritici Dennisovi Leemu vyčetli, že jednotlivé časové roviny ve filmu splývají a jsou nepřehledné - s výjimkou modelů aut je totiž od sebe neodlišuje téměř žádný rozdíl v designu šatů nebo budov. (curfew77)
Reklama