Režie:
J.A. BayonaScénář:
Sergio G. SánchezKamera:
Óscar FauraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Belén Rueda, Fernando Cayo, Geraldine Chaplin, Mabel Rivera, Edgar Vivar, Roger Príncep, Andrés Gertrúdix, Montserrat Carulla, Óscar CasasVOD (1)
Obsahy(2)
Mrtvé děti si chtějí hrát... Laura vyrůstala v sirotčinci na mořském pobřeží a po třiceti letech se spolu s manželem a synem vrací do míst dětství. Ráda by znovu otevřela opuštěný ústav jako domov pro postižené děti. Její syn se však na novém místě začíná chovat zvláštně a Laura se pomalu přesvědčuje, že starý dům má své hrůzostrašné tajemství, o kterém neměla ani potuchy! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (968)
Výborně natočené drama s opravdu místy velmi mrazivou atmosférou. Musím se přiznat, že v určitých chvílích sem skutečně ani nedýchal. Skvěle zahraná role Laury v podání Belén Ruedy. Z filmu je znát rukopis práce Guilerma Del Tora a pokud se Vám líbil Faunův Labyrint, tak i zde nemůžete šlápnout vedle. 90% ()
Evropa teď v hororovém žánru dokonale válcuje zbaběle remakující Spojené státy. Vpravdě ideální ukázkou jsou tituly z britských ostrovů, od severských filmařů a právě ze (na první pohled) slunného Španělska. Je tu totiž potemnělá, hezky postaru a klasicky pojatá duchařina, která zamrazí o poznání více než všelijaké amputace, vřeštící teenageři a litry nekontrolovatelně stříkající krve. Především ale precizní řemeslo, které je spíše než hororem velmi vydařenou rodinnou tragédií. Sympatická Laura v ní má zvláštní citové pouto k sirotčinci, ve kterém vyrůstala a který by nyní ráda předělala na dětský domov pro různě nemocné a handicapované děti. Nic velkého, „jen“ pomoc několika dětem s nemilým údělem. S manželem Carlosem, chápavým lékařem a adoptovaným synkem Simónem, nevyléčitelně nemocným snílkem a čiperou, se tak vrací na místa, která jí dala pevné základy do života. Jenže tohle rozvrzané místo není tak úplně v pořádku. Začne to Simónovými neviditelnými kamarády a podivnou sociální pracovnicí, skončí bezmocným hledáním ztraceného rodinného štěstí. Nejednou si vzpomeneme na snímek Ti druzí Alejandra Amenábara, jindy na fantasy úniky režisérova „učitele“ (a producenta snímku) Guillerma del Tora, možná i na nějaký ten klasický Hitchcockův thriller. I když nás hororová klišé tu a tam pozvednout ze židle, tak je mnohem více důvodů k radosti. Je to zejména způsobené naprosto DOKONALOU atmosférou, velice jemně budovanou, která má gradaci už od úvodních titulků (které jsou navíc nesmírně svěží a originální) a tohle vrzající schodiště a rezavý kolotoč si budete v houstnoucím průběhu děje pamatovat ještě dlouho po finálním zúčtování. Velice potěší i herecké výkony, včetně těch okrajových. Nelze přehlédnout například věrohodného Fernanda Caya coby Carlose, v hlavní roli se ale dějí úžasné věci. Belén Rueda (oscarový Hlas moře) je totiž bojovná a křehká zároveň, ideální představitelka silné ženy, která se nehodlá smířit s rezignujícím okolím. Nezbývá než čekat, s čím celovečerní debutant Juan Antonio Bayona přijde příště.. ()
Podobne ako viacerí pozitívne zasiahnutí komentujúci, aj ja oceňujem jemnú duchárčinu bez potreby zbytočnej brutality a triviálnych vybafnutí. Čo ma v porovnaní s nadšencami až tak nezasiahlo, bol nielen prepraný námet, ale aj úzko s ním súvisiaca konečná pointa a záver, ktoré som už nejaký čas očakávala. Áno, tento film si treba vychutnávať a nechať si behať mráz po chrbte... a keby som sa nebola chvíľkami nudila, lebo som chcela trochu pridať tempo a príbeh posunúť, keby ma vyvrcholenie bolo viac prekvapilo, určite by som aj ja dala 4*. Lebo atmosféru a emocionálnu silu to naozaj má. ()
Velmi obtížně se mi píšou kritiky na filmy, které jsou obecně považovány za dobré a povedené... Bohužel tady prostě musím. Prostě tohle není film pro mne. Scénář by se vešel na půl stránky A4 řádkování 1,5. Neuvěřitelně pomalé vyprávění děje, pomalé tempo a naprosto nic, co by mne nějak vytrhlo z nudy, nic zajímavého, prostě NIC!!! Jen neúprosná nuda, která mne ničila dva dny, protože jsem film musel dávat na půl a každých 5 minut koukal na časovač ... Rádoby dojemný tajuplný příběh o paní a několika sirotcích ... ve kterém se 1 :35 minut nic neděje ... Hodnotím pouze kladně výtvarnou stránku filmu, ta je super. Ale jinak pro mne opravdu velice špatný film ... ()
Už při traileru mě mrazilo a říkal jsem si, že tento počin musím vidět v kině, ale obával jsem se, že dostanu podobnou porci strachu jak ve filmu Ti druzí . První půlhodina mě moc nebavila a nemohl jsem najít správnou polohu k sezení, ale po scéně s děsivou babičkou jsem se přikoval k sedadlu a zasednul polohu „bojím se toho co nevidím“. Čím více se film blížil závěru, tím více mě mrazilo a mžoural jsem pohledem jinam než na plátno... tolik husté atmosféry a husiny jsem nečekal, chtěl jsem z kina utéci, ale nemohl jsem, měl jsem zmražené nohy. Jestli chcete vidět film podobný The Others, tak Sirotčinec vřele doporučuji, mé hodnocení silné 4 hvězdičky… ()
Galerie (47)
Photo © Picturehouse Entertainment
![Sirotčinec - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/161/976/161976533_82db01.jpg)
Zajímavosti (21)
- V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 7,2 milionu amerických amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 78,6 mil. (NIRO)
- Sergio G. Sánchez napsal scénář již v roce 1996. V roce 2004 se dostal do rukou J.A. Bayony, který poté oslovil svého přítele Guillerma del Tora, aby mu pomohl film produkovat. (Kulmon)
- Belén Rueda (Laura) během natáčení zhubla 8 kilogramů. (Kulmon)
Reklama