Reklama

Reklama

Lidé opustili Zemi před 700 lety a přesunuli se flotilu obřích plně automatizovaných hvězdoletů. Ze Země se stalo jedno velké smetiště a uklízecí roboti, kteří ji měli dát znovu do pořádku, přestali dávno fungovat. Zůstal jen poslední z nich, VALL-I. Ten každý den ráno navlékne housenkové pásy, nabije si sluneční články a se svým kamarádem švábem se vydává do práce. Osamělost, sbírání všemožných lidských předmětů, a hlavně koukání na videokazetu s muzikálem Hello Dolly! ho postupně proměnily v citově uvažujícího tvora, který touží po lásce. VALL-I jednoho dne objeví mezi smetím výhonek rašící zelené rostliny. Tentýž den zažije i další nečekanou událost, setkává se s robotkou Evou, která byla vyslána z hvězdoletu Axiom zjistit, zda je planeta obyvatelná. VALL-I pozve Evu do svého příbytku a ukáže jí všechny své poklady, včetně zelené rostlinky. K jeho úžasu mu Eva rostlinu sebere a vypne se. Čeká pouze, až bude přepravena zpět na Axiom. Když pro ni dorazí raketa, zamilovaný VALL-I ji odmítá opustit. (TV Nova)

(více)

Videa (22)

Trailer 6

Recenze (1 551)

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Je to možná tak trochu ekologická agitka, ale myslím, že Al Gore by za takovou vraždil a navíc co je na tom špatného?... Zpracování zase trhá všechny hranice, George Lucas se pomalu může jít zahrabat, Pixar se dostává s realističností svých animací tak daleko, že zůstává rozum stát. První záběr na zaneřáděnou Zemi plnou odpadků shora vypadá jako výborná postapokalyptická fotka a do toho začne hrát song z "Hello Dolly" a obejví se ten nejsympatičtější kus plechu, jaký jsem kdy viděla. K tomu perfektní zvuková i hudební stránka, slast pro uši. Měla jsem po naprosto fantastickém Ratatouille strach, že WALL-E prostě nemůže tolik zaujmout, ale k mému překvapení se mu to povedlo a navíc romantika mezi dvěma roboty na mě zapůsobila víc, než většina romantiky neanimované ve většině hraných filmů. Vždycky si říkám, že tahle laťka už Pixaru dlouho vydržet nemůže, ale oni mě prostě každým svým dalším filmem bez problémů přesvědčí o opaku a já jim za to děkuju. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Paráda. Jeden z nejlepších animáků všech dob. Scifárna, která v sobě nese náznak poselství, náznak romantiky, náznak dobrodružna a hodně emocí. Celé je to servírováno v podobě, která je srozumitelná dětem a zároveň neodrazuje dospělé, skvěle naanimováno a taky parádně hudebně podbarveno. Vidím to na takových 90%. Btw. Po tomhle filmu asi přehodnotím svůj vztah ke švábům. :-) ()

Reklama

kitano 

všechny recenze uživatele

Pri tej zaplave animakov uz zabudam, ake to je sa pri takomto filme bavit. Obcas nieco taketo skuknem, skonstatujem ze to az take zle nebolo a hned zabudnem. Nevyraznych animakov je uz tak vela, ze dokonca aj pri ohlaseni novinky od Pixaru mam strach, ze to bude len dalsia umela nuda. A potom si novu pixarovku pozriem, a spomeniem si ake uzasne filmy toto studio tvori a ako je kvalitativne na mile vzdialene od ostatnych studii, ktore tvoria animovane filmy (Zemeckis sucks). Toto pravidlo uz plati dlho a plati to aj pri Wall-E. Ono je vlastne celkom zbytocne rozpisovat sa o tom, aku uzasnu animaciu to ma, kolkymi originalnymi napadmi sa Pixarovci znova vynasli, aky krasne jednoduchy a pritom silnou myslienkov obohateny je pribeh...proste pripravte sa na animak, aky vam moze priniest IBA Pixar. Toto studio sa pomaly pre mna stava kultom, akousi zijucou legendou. Disney noveho tisicrocia. Bodaj by im ta uzasna vitazna snura vydrzala minimalne tak dlho, ako prave spominanemu Disney. Ps.: Radostou mi podskocilo srdce, ked vo filme zaznela skladba od Louisa Armstronga - La Vie En Rose. Nielenze tu skladbu milujem, ale vobec blues do postkatastrofickeho prostredia desne sedi (ti co poznaju Fallout, vedia o com hovorim). (10/10) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

WALL-E. Dokonal-E. Poslední filmy Pixaru už ani nepotřebovaly diváka (konzumenta) k tomu, aby byly zhlédnuty (zkonzumovány), protože se zabalily do úhledného balíčku a nezapomněly se ještě k tomu ohodnotit (ať již je to rozhovor dvou staříků o starých dobrých dobách a kluk na kole v ÚŽASŇÁKOVÝCH či jihnoucí Anton Ego v RATATOUILLE); ošklivost se vynahrazovala opojnou krásou (např. Rémy vynořující se ze stoky zíral na romantickou Paříž) a jednoduchý příběh s mravním ponaučením na bázi "neboď egoista a sobec, mysli i na druhé" se na rodinný film natahoval a vyprávění uměle povyšovalo (mýtizace cesty Marlina za Nemem slovestností v HLEDÁ SE NEMO)._____ VALL-I se těchto neduhů zbavuje a je tak nejdospělejším, možná i nejlepším filmem studia Pixar (na takové prohlášení mi ale chybí větší časový odstup). Zbavuje se i neduhů jiných animáků posledních let, a tak se nesetkáváme s komickou vedlejší postavičkou (švába za takovou nelze považovat a porouchaní roboti v akčním finále zatávají obdobnou funkci jako znetvořené hračky v PŘÍBĚHU HRAČEK či akvarijní rybky u zubaře v HLEDÁ SE NEMO), muzikálové či zpívané pasáže zde jsou prostřednictvím intertextových vložek směrem k HERRO, DOLLY!._____ VALL-I je depresivní animák s ryze filmovým snímáním, který hlediskové záběry využívá k větší procítěnosti a za jehož výpravu by se nemusela stydět jakákoliv apokalyptická filmová sci-fi, zvukové efekty jsou naprosto precizní a nepřekvapí, že je za ně zodpovědný Ben Burtt. Úvodní scéna zaujme tím, jak ladně se nediegetická hudba stane diegetickou a co se týče hudby, pracuje se na několika úrovních - Newmanova vhodně podkreslující dění na pláně, písně z HELLO, DOLLY! "zvněšňující" myšlenky postav a ryze parodická (Straussovo "Tak pravil Zarathustra" z 2001: VESMÍRNÉ ODYSSEY)._____ Je sice pravda, že akční finále mírně drhne (ovšem pouze napoprvé) a že úvodní originální cca. půlhodina beze slov, pouze s jednou reklamou ala BLADE RUNNER, je lepší než zbytek, ale... Stejně jako předchozí Pixarovky, i takhle je tematizací jejich vztahu s Disneym. Přetechnizovaná a odlidštěná posádka Axiomu, jejíž postavení se nezpochybňuje, totiž narazí na robůtka s osobností, poučeného starými filmy a vypravěčskými postupy (stylizace VALL-I do grotesky ala Charlie Chaplin, muzikálové vsuvky), který je zachrání a ukáže jim cestu. I ono enviromentální poselství (až na jednu scénu s kapitánem o uvědomění) není nucené a nepřijde mi nikterak pokrytecké kritizovat konzumní styl života, protože je to alespoň podvratné a takhle to může vyslechnout spousta lidí. Nejsem pokrytec, který VALL-I - kritiku konzumerizmu - označuje za pokrytecké dílo natočené za velkou spoustu peněz, kdy další se ještě vrazily do reklamy, přičemž onanuji nad SPEED RACEREM (viz Cival). P.S. Plakal jsem. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Andrew Stanton, Jim Reardon .. Pixar (nadále) miluji. Nejen za to, že jejich produkovaná díla jsou v jádru zábavné filmy stavěné na progresivní animaci. Oceňuji především jejich přístup - veskrze originální, experimentátorský a novátorský. Takový je i WALL-E. Byť má vlastně jen potenciál krátkometrážního snímku s poloviční stopáží, i tak předložený děj nakonec pozornost udrží, dojme, pobaví i poučí. Rozehrání příběhu je impozantní - seznámení a úvodní průběh děje, kamera, excelentní hudební/písničkový doprovod a především špičkové zvukové efekty v hávu vizuálního kabátu nadčasové kvality. Prostě snoubení s dokonalostí. Následná vesmírná odysea sice sklouzává do dramaticky nevyvážené taškařice na způsob Monsters Inc., protnutá moralizováním nad environmentálním úpadkem. Sice se dala druhá polovina více propracovat, ale Disney v tomhle směru prostě pevně drží otěže a tak dostanou především děti to, co je třeba. Celkově - pošmákl jsem si více než posledně ve francouzské kuchyni a především jsem si po tragediích jménem Horton či Kung-fu Panda konečně zase pošmákl u animovaného filmu. 90%. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (65)

  • Animované titulky znázorňují historii nového lidstva v obrazech, jaké se vyvíjely ve výtvarném umění původního lidstva. (Rosana)
  • V prvních třiceti minutách snímku nepadne jediné slovo. (Borat)
  • VALL-I se stal ve své době nejnákladnějším animovaným filmem historie. Stál úctyhodných 180 milionů amerických dolarů, nicméně tento milý robůtek vydělal celosvětově 485 milionů. (Rodriguez)

Související novinky

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

25.05.2011

Kdybyste z nějakého bizarního důvodu zkombinovali Já, legenda a Vall-I, dostali byste Oblivion. Ve vzdálené budoucnosti je Země zdevastovaná a lidstvo žije v oblacích. Na povrchu už pracují jen… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Reklama

Reklama