Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky.

Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (214)

Fr 

všechny recenze uživatele

ti co ji znají, ji jinak než ,,TA MALÁ HNUSNÁ DĚVKA" neřeknou. Laura je pěkná mrcha. využívá veškerých svých předností k dosažení cílů a nakonec i k tomu, aby smazala svoji minulost. čeho je schopná, poznává i A.Banderas. jediná fotka stačí k tomu, aby vše co ,,vybudovala" bylo ztraceno. nebo je to jinak? v tomto erotickém(?) thrilleru (nebo spíš krimi?) se zápletka podivně proplétá nejen dokuď má kdo umírat. stáváme se svědky zajímavé hříčky B.D.Palmy s perfektní R.R-Stamos v hlavní roli. velmi, velmi zajímavé! ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Zapomeňte na záporáky ze Zjizvené tváře, Carlitovy cesty nebo Neúplatných, kteří byli gangstery, zloději a pašeráky s grácií, zavilostí nebo jen s pouhou prohnaností. Tady nám De Palma veškeré zloduchy představuje jako nadávající figurky, které ve vězení spoustu let čekají, aby se dočkali potupně chudého (ne)finále. A jestli jste kdysi fandívali Carlitovi nebo Eliotu Nessovi, tak i s tím je konec. Hlavní hrdinové se nám scvrkli na úlisnou, rádoby rafinovanou krásku a fotografa, který pobíhá odnikud nikam a bez větších potíží se sebou nechává manipulovat. Takže sbohem, klasický noire nebo kriminálko, přichází hluboce nudná hra na diváka, která ukáže, že všechna vodítka, která jste se snažili sledovat, vlastně k žádné zajímavé pointě nevedla, to jenom scénář se odhodlal v samém svém závěru zoufale vyměknout. ()

Reklama

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Nevím jak a čím začít. Počátek filmu se jevil jako obyčejná gangsterka s krásnou a "vykutálenou" Rebeccou, která celou bandu doběhne svou rafinovanosti. To celé víte za 40 min.projekce. (Na WC "lesbické hrátky" při níž se mi zvedal žaludek), to bude tím, že jsem normální. Pak ale scéna ve vaně s budíkem a přetékající vanou, kdy zpozorníte, protože očekáváte, že se koupající buď probudí nebo utopí. Nic z toho... usne a má ve snu vizi do budoucnosti, co se stane. (Ale to vše se dozvíte až na samém konci filmu, kdy se děj rychle opakuje). Proto ta zmatenost, že se divák v tom téměř neorientuje. Je to zvláštní film, ale že bych při něm hýkala, ani náhodou....chápu, že pro chlapy tam jisté scény měly jisté kouzlo, jenže film jako celek je lepší průměr. Nemohu dát tři a půl hvězdičky, proto se přikláním ke 4* vzhledem k réžii, která chtěla "vykouzlit" něco mimořádného, ale kromě mimořádně dlouhých nohou REBBECY ROMIJN a mimořádného charisma ANTONIA BANDERASE jsem zde nic mimořádného neviděla. BRIAN De PALMA už tvořil lépe. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Velmi stylově a hravě natočená pochoutka, na které si smlsnou hlavně ti největší fandové (raného) De Palmy (viď, Rob Royi) ;), a jeho velkého vzoru, mistra Hitchcocka. Úchvatná několikaminutová úvodní sekvence (ve které se toho opravdu moc nenamluví – díky bohu), fatální scény (pád z balkónu, dívka v maskáčích, most), deja vu, striptýzek, šmírování, psychicky deptaný hlavní hrdina, femme fatale. De Palma takřka na vrcholu sil a hlavně – naprosto svůj! 90 % ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv bývá Brian De Palma často přirovnáván k Hitchcockovi, v mistrovském díle Femme Fatale se se svým vzorem dost radikálně rozešel. Jistě, pořád tu máme spousty společných trademarků jako perfekcionismus, napětí, zdvojování, morbidní humor, silná vizuálnost, manipulace s divákem, voyeurismus atd., jenže Femme Fatale je nesmírně chytře zkonstruovaná hlavně po obsahové stránce, takže se poněkud příčí Hitchcockovu krédu hlásajícímu, že „jak“ je důležitější než „co“. Většina Hitchcockových filmů zní podle anotace hrozně hloupě, některé přímo otřesně, což ale není nikterak na závadu, protože Hitchcockovi šlo primárně o zpracování. Dokonce inklinoval ke špatným předlohám a vyjadřoval se nelibě o těch dobrých a složitých. Nenáviděl chytré mysteriózní filmy a scénáře, které klamou (mystifikují) diváky a vyžadují po nich intelektuální činnost, a místo toho kladl důraz na emoce vyplývající z napětí, které vyvolával tím, že poskytoval divákovi všechny informace – odsud vidíme, proč je tajnůstkářský Lynch přesný opak otevřeného Hitchcocka. A stejně tak odsud vidíme, proč je Femme Fatale, která je založená hlavně na intelektuální rekonstrukci značně zamotaného děje, tak anti-hitchcockovská. Důvod může být i ten, že Palma si k filmu sám napsal scénář, na rozdíl od Hitchcocka, který sice se scénáristy dost úzce spolupracoval, ale sám nikdy nepsal, takže nekladl tolik důraz na obsah. Tady je ovšem obsah vzdor prvotřídní formální stránce, která je pro Palmu typická, takřka vším. Tudíž i když většina lepších kritiků odmítá podrobné popisy děje jako zbytečné a příliš snadné, v tomhle filmu je to právě to nejtěžší. ____ Netvrdím, že jsem přesofistikovaný příběh pochopil, pokusím se nicméně o jeho sesumírování, snad to bude někomu vhod: (-spoilery-) Laura (zlodějka) je na začátku po loupeži drahocenných šperků zaměněna jistými lidmi za svou dceru Lily (sebevražedkyně). Záhy Laura usne ve vaně a ve snu prožívá budoucí život Lily ve Francii. Fakticky vzato zažívá podobnou vidinu i na úplném začátku při sledovávání noiru Pojistka smrti, díky němuž se dozví, co se stane se „špatnými holčičkami“, jako je ona. Klíčové je, že Laura je svým způsobem jen snem Lily (byť sní Laura, ovšem život Lily) a Nicolas (paparazzi) je zase snem Laury. Přesvědčuje nás o tom i název dokumentu o filmu: Dream Within a Dream. Podobně jako v Počátku tu tak máme několik hladin, konkrétně tři: Lily-Laura-Nicolas (ve skutečnosti však čtyři, protože si to všechno vymyslel a vysnil Palma, totéž však platí i pro Nolana). Banderas to údajně vůbec nepochopil a pořád nějak svou postavu inovoval, aniž chápal, že je jen snem Laury a reálně existuje pouze v posledních minutách, když ji zve na drink. Určitý paradox spočívá navíc v tom, že vždycky ten aktivnější je ve skutečnosti pasivnější - Nicolas, byt chlap a fotograf, je jen sen Laury a mrcha Laura je jen sen Lily. Druhým paradoxem či komplikací je fakt, že Laura zažívá Lilynu budoucnost, kdežto Nicolas sestavuje z fotek Lauřinu minulost (pro Nicolase je to sice Lily, ale ve skutečnosti je to Laura, která ve snu prožívá budoucnost Lily). Zásadní je samozřejmě vztah Lily a Laury, který není jen snivý, ale probíhá i v reálu v pokoji rodičů Lily. Odsud vidíme i důvod druhého twistu na konci - Lily odlétá do Ameriky, kde se seznámí s ambasadorem (a prožívá tak v reálu velkou část toho, co snila Laura), a Laura vyměňuje diamanty za peníze. Ten důvod, proč je může vyměnit a proč jsou oba černoši zabiti, je ten, že zachránila život Lily, když předešla jejímu zasebevraždění, a tudíž si zasluhuje odměnu – nejen peníze, ale i vykoupení. () (méně) (více)

Galerie (41)

Zajímavosti (17)

  • Melanie Griffith přesvědčila svého manžela Antonia Banderase, aby roli přijal, i když není hlavní. Udělala to kvůli Brianovi De Palma, který jí pomohl na začátku její kariéry. (don corleone)
  • Scenárista a režisér filmu Brian de Palma o tomto filme pre jeho publicitu povedal: „Mojím cieľom ako scenáristu je vybudovať intrigy a zápletky a ako režiséra nakrútiť príbeh tak, aby bolo pre publikum nemožné predvídať, čo sa bude diať ďalej.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama