Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Laura (Rebecca Romijn) je mrcha. Příběh začíná na Mezinárodním filmovém festivalu v Cannes v roce 2001, kde smrtelně krásná, ale také všeho schopná "femme fatale" odvážně uloupí drahocenný šperk a vypálí rybník svým komplicům. Poté odjíždí do Ameriky a v letadle se seznámí s úspěšným podnikatelem Wattsem (Peter Coyote) a s ním si užívá anonymity v cizině. Po sedmi letech je podnikatel pověřen prací ambasadora ve Francii, takže jeho žena Laura se po odvážné loupeži vrací zpět do Francie s novou identitou. Bývalý paparazzi Nicholas (Antonio Banderas) Lauru neustále pronásleduje a pokouší se odhalit ji takovou, jaká je. Vyfotí ji pro jeden z velkých týdenních skandálních časopisů, a její bývalí komplicové po čase stráveném ve vězení po ní jdou. Laura je ohrožena na životě, ale jako ztělesněný ďábel se umí bránit všemi prostředky.

Režisér Brian De Palma záměrně sáhl po klasické femme fatale tak časté ve filmech z let čtyřicátých a padesátých, a přizpůsobil ji současnému příběhu. Film Femme Fatale má jedinečnou pařížskou vůni, to proto, že režisér žil několik měsíců v Paříži a město si oblíbil. Antonio Banderas nezklamal v roli Nicholase, který je odrazem Lauřina ducha a obav. Jejíma očima ho vidíme jako nebezpečného jedince oblečeného do černého. Vpravdě ďábelskou podívanou předvedla Rebecca Romijn-Stamos (X Men) jako Laura, která používá svou krásu a sexualitu jako zbraň k získání toho, co chce. A daří se. V malé, zato výživné roli ambasadora Wattse se ukázal Peter Coyote. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (213)

castor 

všechny recenze uživatele

Když se na to člověk dívá s odstupem času, prostě nedokáže leccos strávit. Ale na druhou stranu sebou rád nechává manipulovat, rád nechává lomcovat pravidly, rád sleduje, jak se z oběti stává lovec. Sic je úvodní loupež oblečku s diamanty zatraceně sexy, stejně tak je komicky pitomoučká. Obávám se, že záměr to nebyl. Následuje překombinované povídání o identitě, osudu i snech. Snít můžeme i o pár minutách v přítomnosti Rebeccy Romijn, která je nehorázně atraktivní a kameraman Thierry Arbogast ukazuje rafinovaně jen střípky jejích předností. Do jejího plánu nakonec skočí i paparazzi Antonio Banderas, jednou chápající ochránce, jindy skvostný gay, aby i on několikrát naletěl. Brian De Palma zase jednou dostává z herců to nejlepší, s oblibou se vrací k motivu voyeurství, podstrkuje divákům falešné stopy i audiovizuální hříčky a celkově je dráždivě zábavný. Někomu to sedne, jinému méně. ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Už „JEN“ ten začátek! Způsob, jakým si de Palma hraje s jednotlivými záběry, ta plíživá, slídivá, místy snad až voyeurská kamera, která je naprosto dokonalá a hlavně – ta elegance. Označení „elegantní“, v tomto případě až nonšalantní, používám u filmu jen velmi zřídka, nicméně v tomto případě jej lze využít k velmi přesné charakteristice toho, jak celý snímek již od začátku působí. Úvodní scéna v Cannes je nesmírně působivá, plyne vlastně i docela pozvolna a není v ní mnoho dialogů, nicméně vše je natolik rafinovaně a velezkušeně vedeno Brianem de Palmou, že to prostě vtáhne a nepustí. Elegance, originalita, neokoukanost a celkově film, který je formálně až neskutečně bohatý. Pokud má někdo pocit, že scénář je zmatený a spousta scén se v něm nachází takzvaně pouze na efekt, měl by se zřejmě více zaměřit i na samotnou stavbu děje, která sice nedosahuje výše zmiňovaných formálních kvalit, ale je zajímavě větvená a skrývá minimálně dvě „depalmoviny“, které nemusí být napoprvé zcela snadno odhalitelné. Já si jich všiml až napotřetí a to si samozřejmě nejsem pořád jistý.)) Mimořádný zážitek, který jen tak někde jinde neuvidíte. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Ťažký, dráždivý, jedinečný mysteriózny triler, ktorý svojou štylizáciou a spektakulárnou formou (blížiacou sa noir vo farbe), dosahuje nadčasovosti. Je veľmi zložitý, zvláštny, avšak skôr pre náročnejších kritikov ako pre masu konzumných ľudí. Výborne zahrané Rebeccou Rominj, Antoniom Banderasom (+vedlajšákmi) a skvele spracované. ()

numi 

všechny recenze uživatele

Není co napsat. Tohle prostě každý musí vidět a rozhodnout se sám. Já se nenudil, právě naopak. Poznáte dvě nádherné ženy - jednu o něco více - a jednoho sympatického fotografa. Jimi budete provedeni hodně povedeným akčním dějem až do chvíle, kdy se vše změní a vy to buď přijmete nebo ne. Pokud ano, tak se na film budete chtít dívat znovu a znovu. Pokud ne, tak na ČSFD kliknete dvě hvězdičky a napíšete, že to byla nuda a že De Palma je už trochu na hlavu. Vypadá to, že to je tak napůl... [červenec 2005] ()

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Tak nevím, tenhle úlet Briana de Palmy mě nějak neoslovil. Koukat na Rebeccu jak předvádí své vnady je sice fajn, ale kromě toho nemá Femme Fatale co nabídnout. S výjimkou úvodní scény kradení diamantů je film dějově i vizuálně nezajímavý. Na Banderase tentokrát mnoho prostoru nevyzbylo. A závěrečná pointa mi přišla příliš dětinská. Jednou větou se jedná o hodně podivný podprůměrný thriller s přitažlivou hlavní hrdinkou, nic víc. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (17)

  • Film sa údajne odohráva na filmovom festivale v Cannes v roku 2001, aj keď sa otvára filmom Est - Ouest (1999). Ten však, ak by bol uvedený v Cannes, bol by na ňom v roku 1998, resp. 1999. (Arsenal83)
  • Všetky hodiny zobrazené vo filme sú nastavené na 3:33. (Arsenal83)

Reklama

Reklama