Režie:
Ridley ScottScénář:
William MonahanKamera:
Alexander WittHudba:
Marc StreitenfeldHrají:
Leonardo DiCaprio, Russell Crowe, Mark Strong, Golshifteh Farahani, Oscar Isaac, Vince Colosimo, Michael Gaston, Ali Suliman, Omar Berdouni, Lubna Azabal (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)
(více)Videa (11)
Recenze (892)
Arabi sú skvelí luhári a západné spravodajské služby sa majú čo od nich učiť. Pri špiónskom súboji s islamským terorizmom ide často o hru mačky s myšou. Akurát, že neviete, kto je kedy mačkou a kto myšou. A ktoré zo zvierat má zároveň viac tvárí. Pavučinou lží je pokryté celé toto prostredie. Film lživé nitky vcelku logicky odokrýva, no neodhaľuje naplno. Poznámka: V knihe Nepohodlní mŕvi (Čo chýba to chýba), ktorú napísal Subcomandante Marcos spolu s Pacom Ignaciom Taibom II. je načrtnutá teória, že všetky videá Usámu bin Ládina boli v skutočnosti nakrúcané v najväčších pornografických štúdiách firmy Digital Playground v americkom Burbanku (mestečko neďaleko LA), pričom všetky šialené prejavy boli písané politicko-ideologickými poradcami vtedajšieho prezidenta Busha. Dabérom diabolského islamistu bol niekdajší predavač tacos z Mexika, ktorý neskôr ilegálne zdrhol práve do Burbanku, aby si tam zriadil mäsiarstvo. Púštna krajina neďaleko Burbanku je, takže o autentické kulisy videí bolo postarané. Jednou z indícií bol práve neuveriteľne prihlúply výzor samotného bin-Ládina v turbane a so samopalom v rukách na zverejňovaných videách. Úplne v rozpore s jeho deklarovanou vzdelanosťou. ()
Film o tom, kterak se špinavý, zarostlý a zpocený Leonardo DiCaprio snaží dostat ze spletitého klubka zájmů CIA, přičemž zvládá ve zpomalených záběrech vystřílet CELOU(!) buňku teroristů, volat svému šéfovi s pupkem Russella Crowe, jenž vynáší rozsudky smrti se stejnou lehkostí jako vodí děti do školy a na fotbalové zápasy, a balit fešnou sestřičku. Ridley to má na stará kolena stále "v ruce", ale Labyrint lží je tak precizně odvedený, až je vlastně dokonale nudný. Jediný zábavný moment pro mě bylo závěrečné mučeníčko (ne, nejsem úchyl) a geniální oběd s malými chlapečky. Snad bude odkládaný Nottingham mnohem lepší. Musí být... ;) ()
Terorismus vládnoucí světem dává prostor pro přemodernizovanou konspirační teorii, ve které je sledování helikoptérou z čistého nebe na denním pořádku, každý pracuje pro každého, přičemž nikomu nelze věřit a vytváří se hotový labyrint lží, ve kterém se mohou i ti nejzkušenější občas zakousnout do vlastního ocasu. Problém tohoto filmu je umělá komplikovanost s nedostatkem opravdu chytré sofistikovanosti a důvěryhodnosti, postavy se ani na chvilku nezastaví a téměř vždycky ví přesně co dělat a kam jít. Tohle je čistě sezónní blockbuster představující pravý opak nadčasovosti. Není nudný, je vizuálně špičkový, v čele má fantastického DiCapria, ale je zajímavý pouze v rámci momentální projekce, později nemilosrdně vypluje na povrch jeho plytkost a minimální obsahové sdělení. 6/10 ()
Aktuálne vojnové a politické situácie vo svete sú obrovským zdrojom inšpirácie pre scenáristov a je zaujímavé sledovať s akou rýchlosťou a flexibilitou na ne dokážu reagovať. A tak sa vojna stáva pre filmové štúdiá v podstate akýmsi smutným zdrojom peňazí a divákov tieto príbehy zaujímajú. A ja nie som výnimkou. Táto akčná dráma s politicko-špionážnym kontextom, odohrávajúca sa vo vojnami zmietaných krajinách, má podobné ambície (dokonca aj rozpočet) ako rok starý Bergove 'The Kingdom'. Avšak Ridley potvrdil vo svojom remesle značnú dominantnosť a zatiaľ, čo 'The Kingdom' dostal len akčnou jednohubkou s náznakom, že by sa mohol posunúť niekam ďalej, tak Ridleyho nová špionážna hra sa o tento kúsok s ľahkosťou posunula. Herci to zahrali s prehľadom a oceňujem i zakomponovanie humorných a akýchsi obyčajných scén zo života. O žiadny prevrat sa však tentokrát starší Scott nepostaral, chýbalo tomu naopak viac akčného razenia, efekty a hudba ma trošku sklamali a strihač mohol nožnicami málinko viac zacvakať. Inak vysoký nadštandard, filmová extratrieda. 85%. ()
Obdivuju v jak krátkém čase dokáže Ridley Scott pořídit hromadu vyšperkovaného materiálu. V Labyrintu jej ale hrne monotónně před sebou, bez pauz, pomlk i bez akcentů. Někdo to může interpretovat jako zběsilou sondu do zběsilého světa hi-tech špionáže, kde se prostě nedá zastavit, kde není ani sekunda na zvolnění a odpočinek. Ale mnohem spíš to zavání dvouhodinovou reklamu na mobily a hands-free sady, které absolutně selhal cit pro vyprávění a až v úplném finále se "našla". Spin-off s panem Strongem by každopádně plátnům slušel! ()
Galerie (43)
Zajímavosti (33)
- Jeden z vystřižených záběrů měl zdůraznit vzájemnou nedůvěru mezi Němci a německými muslimy. Jednalo se o mnichovské policisty podezřívavě si měřící muslimské nádeníky na ulici a opětovaný nedůvěřivý pohled oněch dělníků. Část této scény se zachovala, když Ed Hoffman (Russell Crowe) popisuje velení, v čem mají arabští teroristé nad Západem navrch (nevyužívají moderní technologie), jen již nevidíme policisty a nenajdeme žádný náznak toho, že se jedná o Německo. (Othello)
- Manchesterské předměstí ve skutečnosti nasimulovalo špinavé předměstí amerického města. Vzhledem k vysoké kriminalitě v těchto končinách štáb využíval k ohraničení filmového placu policejní pásky. Kvůli zločinům, se kterými se obyvatelé této čtvrti často setkávali, již dobře věděli, o co jde, a tím spíše se drželi mimo natáčecí místa. (Othello)
- Herečka Golshifteh Farahani, která hraje zdravotní sestru Aishu, pochází z Iránu, na který USA uvalilo embargo a i v oblasti zahraničních vztahů byla v době vzniku filmu situace značně napjatá. Aby jí mohl být vyplacen honorář, musela jí americká produkce velice obtížně obstarat pracovní povolení. Dalším problémem bylo povolení k pobytu pro tuto herečku na Maltě, která také neměla s Iránem dobré vztahy. Produkce potřebný dokument nakonec získala díky dobrým kontaktům Ridleyho Scotta s maltským prezidentem, v jehož zemi už několikrát natáčel. (FilmFan24)
Reklama