Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (4)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 482)
Zřejmě jsem jeden z menšiny těch, na které film příliš nezapůsobil ... Jedno se musí nechat, to oceňuji nejvíce - film využívá mnoha opravdu klasických klišé tzv. "monster movies", které byly a jsou doménou zejména Japonska (Gappa, Godzila, Gamera, ...). Využití těchto klišé a "moderní techniky", kterou bych nazval osobně "jsem v tom a sleduji skutečnost", je výborný nápad. Člověk si tak může zhruba prožít dojem, jaké je to být ve městě, které boří neznámé obrovské monstrum. Dále musím ocenit technické zpracování celého filmu, to je opravdu úchvatné. Ale jinak mi film přišel prostě docela plochý ... Zejména díky hereckým výkonům a nelogičnostem v jejich chiování a projevech emocí. Ty jsou prostě otřesné, proto i když sleduji "reálné záběry z osobní kamery, která je při tom" a kolem mne vše řve, dupe a vybuchuje, tak nemůžu filmu "uvěřit" a vžít se do něj. Proto se vytrácí i jakýkoliv strach a napětí a jako horror tento film u mne naprosto selhává. Uvěřitelnější mi už přišlo chování postav ve filmu, který tento styl natáčení založil - "Cannibal Holocaust", a to už je co říct!! Prostě přátelé postav umírají a postavy filmu si pobíhají po městě jako by nic, občas uroní nějakou tu slzu, občas vykřiknou, ale aby zahrály opravdovou hrůzu, to ne ... Tím film naprosto ztrácí na dojmu, který má prvotně vyjadřovat - pocit, že se to skutečně děje... Mnohonásobně více v tomto směru oceňuji španělskou zombárnu "REC", která v v těchto ohledech, tedy projevech emocí, šoku a zmatků, dosahuje naprostého vrcholu. Ale i tak oba filmy hodnotím v obecné rovině stejně. Jsou to dobré filmy, ale nic, co by mne nějak výrazně překvapilo a bavilo ... "Prdící příšera mě prostě příliš nedostala ..." ()
Na Cloverfield jsem se tak trochu těšil i netěšil. Autentická kamera mi totiž po Projektu Blair Witch, který byl PRO MĚ snůžka amatérsky natočených nesmyslů, rozhodně nepřirostla k srdci, myslím, že filmařům příliš zjednodušuje práci a navíc může posloužit i jako trapný alibismus pro případné špatné herecké výkony (jakože "chtěli jsme zachovat všední realitu" - což se naštěstí Cloverfieldu moc netýká). Ovšem na druhou stránu tvorba (resp. produkce) J.J Abramse + záruka zdevastovaného New Yorku znamená dobrý příslib zábavy. A zábava to skutečně byla, díky rozumné stopáži, atmosféra nepolevila ani na sekundu a dokonce ani ten, zde kritizovaný, úvod mi vůbec nevadil - rozhodně jsem už zažil i horší rozjezd pro akční thriller. Se skřípajícíma zubama musím také uznat, že autentická kamera k zážitku hodně přispěla, ale když už jsme u toho, přiznejme si, že bez ní by mnohem více vynikl jinak docela destilovaný příběh s pár klišé a celý film by byl minimálně o třídu horši... Za efektní, akcí nabitou podívanou v dobré atmosféře - 7/10 ()
MONSTRUM je spolu s VÁLKOU SVĚTŮ a REDIGOVANÉ alespoň pro mě nejlepším filmem o 11/9, který dá divákům pocítit ten šok a neschopnost s číimkoliv této problematiky spojeným cokoliv dělat._____ Přeji si, aby se MOSNTRUM dočkalo pokračování, které nebude muset ustavovat sama sebe v multiplexech jako progresivní podívanou adaptující se na podmínky výhradně žánrové podívané, pak pro mě ten film bude vskutku geniální - takhle je "jenom" výborný. Ale to vzhledem k tomu, nakolik jsou distribuovány informace, milerád odpustím a snahu intenzifikovat originální podívanou žánrovými prvky ("Miluji tě!", zpověď na kameru aj.) funguje i přesto, že herci v některých chvílích nepůsobí moc věrohodně jako neherci_____ Koncept je nápaditý a film z něj nikdy nevypadne, je nesmyslné řešit otázku toho, nakolik dialogové scény jsou nudné a jaktože jedna z postav stále točí, protože by žádný film jinak nebyl. Narážky na původ obdobného, i když rozhodně ne podobou, monstra - Godzilly (Japonsko), ukázky z KING KONGa a další aluze pobaví, hudba odkazujicí k žánrově spřízněným klasikám z 50. let vyloženě nadchne. Samotná monstrum/Monstrum jako něco vypadlé z Lovercrafta či Nietzscheho taktéž potěší._____ Nejsme si jist, nakolik ten film bude fungovat napodruhé a ani, nakolik je to předzvěst určitého trendu či teprve záchvěvy a pokus o osamostatnění (kterej funguje!), ale vím, že ty prachy narvané do zvuku a efektů se vyplatily a na dalši "projekt J.J. Abramse" si budu dávat bedlivý pozor. Virální nevirální marketing. ()
Slušný zážitek. Co hlavně oceňuji kromě samotného námětu, je natočení ve stylu "Záhady Blairwitch". Myslím, že pro všechny zúčastněné platí, že tohle je to nejlepší co zatím zplodily. Když vezmu v potaz, že se v dnešní době podařilo natočit za směšných 20 miliónů dolarů takovouhle podívanou, tak musím hledat jen slova chvály. Škoda, že jsem na snímku nebyl v kině, určitě by byl zážitek mnohem více umocněn. I to je jeden z důvodu proč nakonec dávám čtyři hvězdičky, jsou zkrátka filmy, které si doma plně nevychutnáte...... ()
Tento film mi přišel docela zajímavý; ne v ději, protože tématika "něco útočí na město" tu byla již mnohokrát. Zajímavý v tom, jak byl natočen, a vůbec jak byl celkově pojat. Dávalo to filmu jistou autentičnost. Takový film jsem, co se pamatuju, ještě nikdy neviděla, a pokud měl být film Monstrum prvním, jsem docela ráda, protože jde o zajímavý a vcelku vydařený kousek. Trochu mi to připomínalo film "The Mist". Jen mně ještě napadá, jak by tento film asi vypadal, kdyby byl natočen "standartním" postupem... ()
Galerie (50)
Zajímavosti (57)
- Matt Reeves popísal scénu, kde okoloidúci ľudia fotia mobilom hlavu Sochy Slobody, ako odraz súčasného obdobia. Je to reakcia na to, že ľudia majú potrebu dokumentovať všetku svoju činnosť a dávať ju na internet. (Greenpeacak)
- Párty byla točena bez hudby a hosté v pozadí předstírali, že spolu mluví. Všechny zvuky pak byly přidány v postprodukci. (HellFire)
- Poslední záběr Roba (Michael Stahl-David) a Beth (Odette Annable) na Coney Islandu se točil jako první, zatímco první scéna ve filmu v bytě otce Beth se točila jako poslední. (HellFire)
Reklama