Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 481)
Už samotná kampaň před filmem byla dokonalá, těšil jsem se dlouho a zklamán nejsem ani trochu ;-) Realistická akce, dech beroucí záběry, strachem nabitá atmosféra a obří příšera! Akce byla dost drsná, pohled z kamery mi vyhovoval a vtáhl mě pořádně do děje, pár zbytečných nelogičností na straně hlavní partičky a taky konečný pohled na Monstrum mě moc nesebralo…9/10* ()
MONSTRUM je spolu s VÁLKOU SVĚTŮ a REDIGOVANÉ alespoň pro mě nejlepším filmem o 11/9, který dá divákům pocítit ten šok a neschopnost s číimkoliv této problematiky spojeným cokoliv dělat._____ Přeji si, aby se MOSNTRUM dočkalo pokračování, které nebude muset ustavovat sama sebe v multiplexech jako progresivní podívanou adaptující se na podmínky výhradně žánrové podívané, pak pro mě ten film bude vskutku geniální - takhle je "jenom" výborný. Ale to vzhledem k tomu, nakolik jsou distribuovány informace, milerád odpustím a snahu intenzifikovat originální podívanou žánrovými prvky ("Miluji tě!", zpověď na kameru aj.) funguje i přesto, že herci v některých chvílích nepůsobí moc věrohodně jako neherci_____ Koncept je nápaditý a film z něj nikdy nevypadne, je nesmyslné řešit otázku toho, nakolik dialogové scény jsou nudné a jaktože jedna z postav stále točí, protože by žádný film jinak nebyl. Narážky na původ obdobného, i když rozhodně ne podobou, monstra - Godzilly (Japonsko), ukázky z KING KONGa a další aluze pobaví, hudba odkazujicí k žánrově spřízněným klasikám z 50. let vyloženě nadchne. Samotná monstrum/Monstrum jako něco vypadlé z Lovercrafta či Nietzscheho taktéž potěší._____ Nejsme si jist, nakolik ten film bude fungovat napodruhé a ani, nakolik je to předzvěst určitého trendu či teprve záchvěvy a pokus o osamostatnění (kterej funguje!), ale vím, že ty prachy narvané do zvuku a efektů se vyplatily a na dalši "projekt J.J. Abramse" si budu dávat bedlivý pozor. Virální nevirální marketing. ()
Tento film mi přišel docela zajímavý; ne v ději, protože tématika "něco útočí na město" tu byla již mnohokrát. Zajímavý v tom, jak byl natočen, a vůbec jak byl celkově pojat. Dávalo to filmu jistou autentičnost. Takový film jsem, co se pamatuju, ještě nikdy neviděla, a pokud měl být film Monstrum prvním, jsem docela ráda, protože jde o zajímavý a vcelku vydařený kousek. Trochu mi to připomínalo film "The Mist". Jen mně ještě napadá, jak by tento film asi vypadal, kdyby byl natočen "standartním" postupem... ()
Monstrum bylo na můj vkus příliš bombovzdorné, pak bychom tu měli několik klišé typu jsem jak mrakodrap, ale přiblížím se k vám naprosto neslyšně nebo jsem probodnutá armaturou a umírám, ale přesto za pár minut bystře utíkám jako sprinter a nejevím sebemenší známky zranění. Nápad vidět to z pohledu několika přeživších by byl fajn, kdyby rozklepaná ruční kamera dávala šanci trochu si dění užít (o nestvůře nemluvě). Úvod je naprosto zbytečně dlouhý, v průběhu filmu ruční kamera zabírá v naprosto nelogických situacích a když už, tak něco jinýho, než co by normální člověk zabíral, na můj vkus se ani nějak nedá mluvit o budování napětí a ani náhodou to nebudí dojem reálný situace. Např. cesta tunelem metra, podobná scéna je mnohonásobně lepší třeba v 28 týdnech poté nebo v Descentu. Jako celek pak film prohrává na celé čáře s rovněž first person kamerou filmem [Rec]. ()
Mohlo to být skvělé sci-fi, dobré téma, dobrý výběr herců, ale.... já si prostě na tu roztřepenou kameru nemohu zvyknout. Připadám si ochuzen o detailní pohled na nestvůru i DD 5.1 mi při takovém to filmu připadá zbytečné - prostě nebaví mne to! Takové ty mžiky domácí kamerou mi nestačí! Tak jako jsem nebyl spokojen s filmem "REC", tak jsem nebyl spokojen s filmem Cleverfield. Já jen doufám, že se filmaři nezblázní a nechytnou se tohoto filmového stylu ala home video. :-( To bych se z toho asi po...l. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (57)
- V čase cca 01:13:00, kdy jsou hlavní hrdinové na veletrhu, vidíme na pravé straně něco spadnout z nebe. (LUKICKK)
- Tajemný hlas z vysílačky na konci titulků patří režisérovi Mattu Reevesovi. (HellFire)
- Dlouhé měsíce čekání vyplňovala fanouškům také kampaň na fiktivní nápoj Slusho. Ten se objevil už jako vtip v seriálu Alias (od r. 2001) od J.J. Abramse, a také na tričku jednoho z hlavních hrdinů v ukázce z Monstra. Jako vtip mimo okruh tvůrců byl také použit ve dvou epizodách populárního seriálu Hrdinové (od r. 2006). Tvůrci vytvořili pro Slusho také informační pozadí, patří prý pod japonský koncern jménem Tagruato. Tato společnost se ve skutečnosti zabývá výrobou vrtacích zařízení. Fanoušci ihned rozvíjeli teorii, jak je monstrum původně z mořského dna, kde bylo díky vrtání "probuzeno". Tvůrci tuto teorii nepotvrdili ani nevyvrátili... (duklak2)
Reklama