Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 481)
Nemohu film ohodotit lépe, než jsem učinili. Prostě nemohu a to z jednoho prostého důvodu - připadám si ošizen. Viděl jsem montrum? Ano. Šel z něho děs? Rozhodně. Užil jsem si ho? V žádném případě. Za normálních okolností by mi to nevadilo, u filmu, jehož existence je postavena a přředevším podmíněna pouze a jedine existenci této obludy mi to vadí fest. Mohl bych ale pokračovat. Film pokládá spoustu otázek, nezodpovídá však jedinou. Ruční kamera sice umocňuje zážitek, tvůrci s ním však nedokáž pracovat, využít ho. Atmosféra je hutná, nikoliv však strhující, jako tomu bylo u Války světů, Já, legendy, nebo třeba i u Letu č. 93. Film nedovede strhnout, zmůže se jen na pár laciných (byť účinných) lekaček a strach z neznámého taktéž dělá svoje, výsledné dojmy jsou ale značně rozporuplné a ve výsledku převažuje pocit zklamání a s ním nevyhnutelně i pouhé 3 hvězdy (7/10, chcete-li) a otázka: A tohle je jako všechno? ()
No nejak nervydrasajici to sice neni, ale presto se jedna o solidni bijak. Film prakticky zachranuje ten napad na amaterskej zaznam, protoze jinak by se o nic moc originalniho nejednalo. Ze zacatku to sice pusobi spis jako komedie, 20 minut jen sledujem zaznam z party, kde se resi vztahy, jen tak se delaj kraviny a padaj celkem slusny hlasky. No a pak zacne utok na mesto, takze propukne desnej zmatek, kde se vetsina zaberu sklada z detailu na ruzny casti obleceni a silnici, takze se clovek prakticky neorientuje a za chvily je skoro kazdej mrtvej a objevi se mala skupinka prezivsich a ve filmu se konecne zacnete orientovat. No a pak furt jen bezi, nataci na kameru, sem tam to je napinavy, sem tam na okamzik vykoukne monstrum, ktery vypada dost smesne vcetne jeho potomku, no a do toho obcas nekdo hodi nakej vtipek nebo hlasku, kterej je dobrej, ale napeti de v ten moment do hajzlu. A i kdyz je celej film slusne napinavej, rozhodne moh bejt vic. Taky je fajn napad, ze se nevysvetli, o co jde a ani jak to dopadne, veskery informace jsou jen z rucni kamery. Nastesti ma film jen 80 minut, protoze sledovat dyl rozklepany zabery by asi bylo k nevydrzeni. Jedna se o solidni film, ale mohlo to bejt lepsi. ()
Soundtrack Michael Giaccino: 1 - Coconut Records - West Coast ,2 - Kings Of Leon - Taper Jean Girl ,3 - Sean Kingston - Beautiful Girls ,4 - The Blood Arm - Do I Have Your Attention ,5 - Scissors For Lefty - Got Your Moments ,6 - Parliament - Give Up The Funk (Tear The Roof Off The Sucker) ,7 - Gorrillaz - 19-2000 ,8 - Spoon - The Underdog ,9 - Kings Of Leon - Pistol Of Fire ,10 - Architecture In Helsinki - Do The Whirlwind (Hot Chip Remix) ,11 - The Black Keys - Grown So Ugly ,12 - Bright Eyes - Four Winds ,13 - Joan As Police Woman - The Ride ,14 - Ratatat - Seventeen Years ,15 - Of Montreal - Wraith Pinned To The Mist And Other Games ,16 - Mucc - Fuzz ()
Novodobý trhák, který nezapře své novátorsky založené a invenční tvůrce. Provařený námět totiž může fungovat skoro pořád, jen je třeba zvolit neotřelý přístup. Kdyby monstrum opravdu drtilo New York, vypadala by taková apokalypsa přesně takhle. Intenzivní, napínavé a inteligentní. Typický Abrams. 90% ()
Katastrofický film z jiného úhlu pohledu, který by byl miláčkem českých simultánních dabéru počátku 90.let. Ti by si totiž vystačili neustálým monotónním opakováním tří vět: „Ó můj bože.“ „Ó můj bože, co to je?“ případně „Sakra, ten je ale velikej!“ Prvních 17 minut to byla opravdu katastrofa, aniž by se cokoliv stalo. Pak se naštěstí ukáže, že projekt Arrowhead mají nejen v Maine, ale i poblíž Manhattanu a dřív než stačí mlha připlout, jetelíčková stvůra je zde! Takže Hude, kašli na pud sebezáchovy a neváhej a toč! Cloverfield je ukázkou toho, jak se může chytrá reklamní kampaň a postupné vypouštění informací zapříčinit o úspěch filmu s relativně nízkou.., ehm..rozpočtem. Tvůrce monstra Neville Page tvrdil, že chtěli něco jako malé baby, které zmateně pobíhá ulicemi, neví kde je a chce zpátky k mámě. Nechtěl bych být poblíž až se maminka dozví, co chlapci z US Army dělají jejímu zlatíčku.. ()
Galerie (48)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (57)
- Myšlienka, že monštrum je mláďa a hľadá svoju matku, je, ako režisér potvrdil, inšpirovaná mláďaťom slona, ktorý sa pri strate rodičov správa rovnako. (Greenpeacak)
- Matt Reeves popísal scénu, kde okoloidúci ľudia fotia mobilom hlavu Sochy Slobody, ako odraz súčasného obdobia. Je to reakcia na to, že ľudia majú potrebu dokumentovať všetku svoju činnosť a dávať ju na internet. (Greenpeacak)
- Tesne pred záverečnými titulkami pozorne sledujete horizont. Na pravej strane je vidieť záhadný meteor, ktorý sa blíži k Zemi. (youtoo18)
Reklama