Režie:
John HillcoatScénář:
Joe PenhallKamera:
Javier AguirresarobeHrají:
Viggo Mortensen, Kodi Smit-McPhee, Charlize Theron, Robert Duvall, Guy Pearce, Garret Dillahunt, Michael Kenneth Williams, Molly Parker, Paul Hodge (více)Obsahy(1)
Otec (Viggo Mortensen) a jeho malý syn (Kodi Smit-McPhee) bojují po zničení světa o přežití. Nikdo přesně neví, co se stalo. Byl to jaderný útok? Nebo naši planetu napadli mimozemšťané? Jedno je jisté - miliony lidí zemřely, ať už v důsledku katastrofy, vyhladovění či zoufalství z pomalého umírání lidí kolem poté, co se zastavily dodávky energií. Snaží se dostat na pobřeží a doufají, že tam najdou zásoby jídla, bezpečí i někoho, s kým by mohli sdílet budoucnost. Veškerý majetek si vezou v nákupním košíku vybaveném zpětným zrcátkem, aby viděli, zda je někdo nesleduje. Cestou překonávají řadu překážek a děsivých situací. Naráží na zástupy zoufalých, nepřátelských přeživších, loupeživých gangů i kanibalů. Nemají nic než jeden druhého a snaží se zachovat si alespoň zbytky lidské důstojnosti. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (1 599)
║Rozpočet $25miliónov║Tržby USA $8,117,000║Tržby Celosvetovo $27,635,305▐ Tržby za predaj DVD v USA $8,814,575 //počet predaných kusov 490,474║ Prvá polovica filmu ide strašne uvlečene, proste dej do prázdna, v tej druhej sa konečne dočkáme aj nejakých lepších momentiek, keď sa hľadajú tí dobrí ľudia, čím sa dej spruží a vytvára nejaké zázemie. Film je svojím spracovaním dosť chladný k divákovy a tým pádom si nenájdeme ani cestu k putujúcej dvojici postapokalyptickou krajinou. Potenciál to malo slušný ale režisér to podľa mňa nezvláda a aj keď rozbehne nejakú tu pestrejšiu scénku, rýchlejšie ju ukončí než by mohla v niečo vyznieť, je to skratkovité, bez citu, bez skutočných emócii, Mortenesen je snaživý ale nemá fakt čo hrať a ani spomienkové momentky otec(Mortenesen)-matka(Charlize Theron)-syn nič deju nepomôžu lebo su strašne prázdne, bez kúska lepšieho spojiva s plynúcim dejom. Nepomôžem si ale režisér Hillcoat mi jeho chladným štýlom vyprávania príbehu vôbec nesedí. /40%/ ()
Pomalejší tempo, kterým se pohybujeme v ponuře zbarveném postapokalyptickém světě podporuje jakousi "konečnou" atmosféru, která má nejspíš být hlavní devizou filmu. Samotný děj totiž není nikterak bohatý, otec se synem kamsi jdou, naráží na pozůstatky někdejšího světa a ve flashbacích tesknou nad minulostí. Právě flashbacky se mi zdály zbytečně emocionálně přepálené. Film se snaží těžit z emocí, pohybujících se na hraně patosu, místo toho, aby rozpoutal nějaký opravdový boj o přežití, či bezútěšnou depresi... 6/10 ()
75% Intenzivní atmosféra knihy se na plátno převést nepovedlo, ale to snad ani není možný. Jinak se Hilcoat drží předlohy velmi věrně, což oceňuju. Mortensen jen standardně výbornej. Kdo nečetl McCartyho knihu, toho čeká asi celkem šok i když jedna z nejbrutálnějších pasáží knihy se tam nedostala. Nukleární zima. ()
Cannibalism is the great fear. Předlohu ´sem nečetl, takže ´sem si bez výčitek a zbytečného porovnávání mohl užít adaptaci. Po výborném The Proposition Hillcoat opět ukazuje, co všechno se naučil na Caveových videoklipech. Jeho výrazný vizuální styl jasně dominuje celému filmu, v určitých momentech se stává i svévolným narativem, a s dokonalou přirozeností koresponduje s úměrnými hereckými výkony a Cave/Ellisovým hudebním podbarvením. Pro mě osobně jde o jeden z nejsugestivnějších filmových zážitků poslední doby, ne-li let. A to nekonečně pofňukávání nad tím, jak byla kniha lepší, si už konečně strčte do prdele. ()
Smutný krásny film. Pomaly a citlivo rozprávaný príbeh putovania dvoch bezbranných postáv po svete bez ľudskosti. Po svete, v ktorom som ich nechcel nechať samotné a chcel som ich chrániť. Skvelý Mortensen, fenomenálny Duvall, jedna pekelne mrazivá scéna a jeden pekný, všadeprítomný klavírový motív. Zatiaľ druhý prírastok (po Shutter Island) do mojej tohtoročnej top 10. ()
Galerie (92)
Photo © Palace Pictures
Zajímavosti (24)
- Podľa filmu bola vytvorená hra pre hracie konzoly "I'm Alive". (vander19)
- Letecký záběr na postapokalyptickou krajinu, viděný i v traileru, vznikl digitálním upravením záběrů škod po hurikánu Katrina v Lousianě, v oblasti Plaquemines Parish. (-bad-mad-wolf-)
- Jeden z kanibalů na korbě nákladního vozu je skutečný otec Kodiho Smita-McPheeho (Chlapec). (c.tucker)
Reklama