Reklama

Reklama

Městu vládne mafiánský magnát Lenny Cole, který zde získal nemalé jmění podplácením právníků a pozemkových agentů, od kterých zkupuje ty stavební parcely, které chtějí koupit lidé, jenž si na ně půjčili právě od něj. Pak mu totiž musí půjčené peníze vrátit i s úroky. Lenny se obává příchodu mafie z Ruska, a proto s ní raději začne sám obchodovat. Ruský obchodník s pozemky Uri se obchodu nebrání, ale peníze, které chce zaplatit, někdo ukradne. O transakci ví jedině účetní Stella. Samozřejmě by nikoho ani ve snu nenapadlo, že by v tom mohla mít prsty. Tip od ní dostala banda v čele se zlodějíčkem s přezdívkou One Two. Někdo však udělá chybu a neuvěřitelnou náhodou se osud jednoho miliónového obchodu ocitne v rukou drogově závislého a absolutně nespolehlivého rockera Johnnyho, který měl být mrtvý, ale zatím vypadá až příliš živě... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (1 205)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Nebudeme-li vkládat rovnítko mezi cool-ovost a povrch-nost, zříme neskonale vynalézavou podívanou. Opravdu prvotřídní film. ____ Několik poznámek: (i) Není zde postav hlavních, ni vedlejších. Všechny jsou zrovnoprávněný. A pokud se přece jen s některou více ztotožňujete a fandíte ji (kupř. Butlerovi), svědčí to nikoliv o tom, že by ta postava byla takhle napsaná a vyvýšená nad ostatní, ale o vašich sympatiích k tomu kterému hercovi. (ii) Příběhově se tu konfrontuje východ a Evropa (rusové v Londýně - návaznost na cronenbergovský Východní přísliby), ale je zajímavý, že stylisticky ta konfrontace probíhá naopak mezi Evropou a západem (takzvaný britský Hollywood – návaznost na stathamovský The Bank Job). (iii) Film provází ohromné množství cliff-hangerů - nerozuzlených dramatických situací, ukončených těsně před koncem. Nevadí to ze tří důvodů. Za prvé jsou scény velice krátké a neprovází je sebemenší expozice, tzv. hned se jde na věc, tudíž se ihned přesunete na scénu další a ta předchozí ve vás nedoznívá. Za druhé akce skoro absentuje, a film si tím může unstanovit a udržet jednotnou cliff-hangerovou strukturu, nepřerušovanou čímkoliv jiným (třeba nutností vkládat co půl hodiny pětiminutovou akční sekvenci). A za třetí se tu po celou dobu konstruuje příběh jako síť postupně spojovaných souvislostí, které zapadnou do výsledného obrazu až na konci. Nemá cenu tedy chtít po filmu, aby Vás zahrnoval katarzí uprostřed, nebo kdekoliv jinde. (iv) Ritchieův nejpozoruhodnější rys je kvalita světla. Barevná kompozice s převahou bílé, žluté a černé vychází ze slavného díla renesančního malíře Uccella, Bitva u San Romana. (v) Dále se film vyznačuje prokládáním umírněného vypravěčství s videoklipem, přičemž videoklipové sekvence zde zastupují trailer na film samotný, včleněný do děje. Reklamu uvnitř produktu, řeklo by se. Taková reklama ovšem nemá smysl, neboť produkt je již koupený. Jak ale ukáže následující bod, smysl má a nemalý. (vi) Nejzajímavější záhada je spojená s oním obrazem, okolo něhož obíhá veškerý děj. Obraz („McGuffin", chcete-li) zde totiž symbolizuje samotný film RocknRolla (buď reklamu na něj, nebo film jako takový, to není tak podstatné) – všechny postavy se obrazu obdivují a nepřímo k tomu pobízejí i diváka. Obraz ovšem zůstává po celou dobu skryt, což se váže k oné nesmírně důmyslné paralele s vypravěčskou stavbou – tak jako do sebe veškeré události zapadnou až u konce, tak i u obrazu očekáváme, že nám ho Ritchie na konci odhalí. Neodhalí, protože závěr odkazuje na chystaný druhý díl. (vii) Nakonec bych rád pochválil Ritchieho za opravdu výborně napsaný postavy a ještě lepší dialogy. Vážím si jich snad více než výtečné audiovize. Ono to vypadá všechno děsně samozřejmě, když člověk vypne a jen konzumuje, ale každý absolvent tvůrčího psaní a poctivý čtenář publikace Jak napsat dobrý scénář od Syda Fielda chápe, že tomu tak není. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

První půlka se celkem táhne a vytváří dojem, jako by se Ritchie při návratu do starých kolejí malinko rozkoukával. Což jen potvrzuje zbytek, jenž výrazným nástupem "malého Johnnyho" konečně dostane pořádný šmrnc a vytahuje RocknRollu přesně tam, kde jsem ji chtěl mít od začátku - na vrchol. Ritchie navíc ustoupí i od příliš vážné hry, na níž se sice hezky kouká, ale není zase tolik zábavná a začne si hrát jako kluk na pískovišti, jemuž dal hodný strýček na hraní novou soupravu kyblíčků a lopatiček. Surreálnou honičkou vás napumpuje, vizuálními hrátkami zfetuje a závěrečnou pointou přímo odrovná. Nejlepší Butlerův film so far, brilantní Wilkinson a uhrančivý Strong. Ale především... Tenhle GUY to v sobě pořád má. 7/10 ()

Reklama

Botič 

všechny recenze uživatele

Všechno, co potřebujete vědět o životě se nachází uzavřené mezi čtyřmi stěnami krabičky cigaret. Vaši nejlepší přátelé představující ale zároveň i jeden z hřebíků do rakve. To co, začíná sladce končí hořce. A to, co začíná hořce končí sladce. Nový film Guye Ritchieho začíná velmi sladce. Skvělou stylově animovanou titulkovou sekvencí předznamenávající velký návrat ztraceného syna, který se ztratil na své režisérské cestě, když vypustil do světa tragické Trosečníky, jenž dokonale předvedly Madonnin poločas rozpadu a nahé pozadí Adriana Gianniniho. Děj RocknRolly je patřičně zamotaný a scénář nepřináší nic převratně originálního ale způsob, jakým jej Ritchie převedl na plátno je přinejmenším velmi příjemný. Může se zdát, že na komedii je to málo vtipné a na gangsteru zase málo násilné ale díky hereckému obsazení jsem se nenudil ani chvilku. Opět jsou ve hře peníze plus jeden ztracený obraz. Ritchie znovu předvádí odvrácenou podobu dokonale naleštěného Londýna coby metropole plné úspěšných businessmenů. Ale v pozadí vždycky tahá za nitky někdo daleko mocnější. To je možná také důvod, proč nakonec nepůjde Rocknrolla do českých kin. Když snímek začínal sladce, skončí hořce? Na to si už udělejte obrázek sami. Ritchie vítej zpět. 8/10 ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Solidní návrat k Ritchieovým kořenům, který se klasikou typu Sbal prachy a vypadni či Podfu(c)k i přesto nestane. Filmu neshází tempo Ritchiemu vlastní, zajímavé a dobře odehrané charaktery (všechny ostatní zastiňují Mark Strong a Toby Kebbell) i spousta zábavných momentů s režijní invencí (viz. parádní flashbacky), přesto to ve výsledku na nerušenou dvouhodinovou chuťovku nestačí. Může za to občasné zpomalení i nedostatečná provázanost děje, která by v závěru vyústila v dokonalé zaklapnutí. A přeci jen bych radši The Real RocknRolla, jež slibuje konečně nějaký posun. 7/10 P.S. Soundtrack je v čele s The Bank Robber od The Clash bezchybný. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Prostě Guy Ritchie jak ho známe a máme rádi. Londýn, sympatické a hodně známé obsazení, nezaměnitelný způsob vypravování příběhu a především onen charakteristický Ritchieho střih. Obsazení je vážně široké, vyzdvihnout pouze jednoho představitele by byla škoda, žasnu jen nad tím, jak skvěle se nakonec povedlo jednotlivé osudy postav propojit. Skvělá práce, která nenudí, ale naopak vás už na začátku posadí do křesla...tempo sice časem poleví, ale i tak se jedná o výborný film, který by neměl každý správný fanoušek filmu minout...80% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (25)

  • Automatická puška, kterou střílejí Rusové v obchodě se sportovními potřebami, je Kalašnikov AK-74 SU ráže 5.45x39 mm, tj. nejmenší provedení pušky AK-74, kterou používají ruské speciální jednotky. (c.tucker)

Související novinky

Zemřel herec Tom Wilkinson

Zemřel herec Tom Wilkinson

30.12.2023

V posledních hodinách roku 2023 bohužel přichází smutné zprávy z Velké Británie. V sobotu 30. prosince totiž filmový svět ve věku pětasedmdesáti let náhle opustil anglický herec nominovaný na dvě… (více)

Rock hubí fašisty

Rock hubí fašisty

15.12.2008

Nejdřív RocknRolla, teď Sgt. Rock. Guy Ritchie se očividně snaží zdůraznit, že pop (ztělesněný jeho nekorunovanou královnou) už je pro něj opravdu minulostí ;-). Samozřejmě s muzikou tohle nemá nic… (více)

Reklama

Reklama