Režie:
Brian De PalmaScénář:
David MametKamera:
Stephen H. BurumHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Kevin Costner, Charles Martin Smith, Andy Garcia, Richard Bradford, Jack Kehoe, Robert De Niro, Sean Connery, Brad Sullivan, Billy Drago, Patricia Clarkson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Píše se rok 1930, v USA panuje prohibice a Chicago ovládá gang Al Caponeho. V boji o miliardy dolarů plynoucích z nelegálního prodeje alkoholu korumpuje úplatky představitele města a policie a likviduje obchodníky, kteří od něj alkohol odmítnou koupit. Jeho heslem je, že s dobrým slovem a pistolí dojde dál než jen s dobrým slovem. Do Chicaga je vyslán zvláštní zmocněnec ministerstva financí Eliot Ness, který má řídit vládní akci proti distribuci lihovin a proti násilí. Dozví se o velké zásilce whisky a ve spolupráci se zvláštní policejní jednotkou vykoná razii ve skladu. V bednách však alkohol není. Al Capone, tisk i zkorumpovaní policisté se mu vysmívají. Setkání s poctivým pochůzkářem Jimem Malonem ho přivede k myšlence vytvořit malý neúplatný tým. Spolu s Malonem vyberou na policejní střelnici nejlepšího střelce, Itala Georga Stonea, původním jménem Guiseppa Petriho. Čtvrtým mužem se stane policejní účetní Oscar Wallace, kterého Nessovi poslali z Washingtonu. Ness prohlašuje, že chce využít všechny zákonné prostředky k tomu, aby Al Caponeho dostal do vězení… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (912)
Dokonalý mix gangsterky a westernu, do kterého De Palma cpe nápady po kilech (kromě nádraží taky FPS vloupačka k Malonovi, zátah na mostě, honička na střeše) a u kterého po pěti minutách víte, že máte před sebou neotřesitelnou klasiku žánru. Boží scénář, boží režie (každá vražda člena týmu emocionálně bolí jako by to byl příbuzný, i zdánlivě obyčejná scéna je napínavá), naprosto fantastický "pan charisma" Connery a samozřejmě bezchybný Ennio, který je mi v téhle komornější rovině ještě sympatičtější, než když ze sebe vrhá špagetové melodie. Film, který jsem měl při startu závěrečných titulků chuť pustit okamžitě znovu. ()
De Palma a gangsterský film je stejným spojením jako Rolls-Royce a osobní automobil. Přesto zůstává otázkou, jak by to dopadlo, kdyby se v Neúplatných tolik nemixovaly žánry (především omezení samoúčelných komických scén a průpovídek). Zkrátka temno někdy zazáří víc než stylizovaný jas. Je mi líto Briane, ale Scarface a Carlito´s Way jsou v tvé tvorbě o pupek Al Caponeho vpředu.. ()
Stručně řečeno - nejlepší gangsterka z dob prohibice jakou jsem kdy viděl (kam se hrabe Dick Tracy:))). Výborná od úvodních titulků (věčná sláva Enniovi Morriconemu) až po ty závěrečné, a kromě toho, že jsem měl to potěšení sledovat perfektní režijní a herecké výkony a poslouchat nádhernou hudbu, jsem konečně pochopil o čem vlastně ten baseball je... ()
Western z dob prohibice. Čtyři neúplatní policisté rozhodně nejsou abstinenty, ale trpělivě s konzumací alkoholu čekají na dobu, kdy bude zákonem povolen. A místo toho, aby popíjeli drahou lihovinu schováni za domovními dveřmi (jako jejich kolegové), tak se rozhodnou nesmyslný zákon chránit za cenu vlastních životů. Je to trochu absurdní, ale dobře natočené. ()
DePalmovi tento gangsterský štýl išiel vždy od ruky (Scarface, Carlitos way). Neviem čím to je, ale vždy keď sa snaží o niečo iné, už to nie je ono ( s výnimkou Mission impossible). Samozrejme, koho by bavilo točiť samé gangsterky. Podarilo sa mu dať dokopy skvelý herecký team na čele s DeNirom, ktorý ale nedostáva veľký priestor. Ale aj to málo mu stačilo na to, aby ste si ho dlho pamätali. Výborný a nepriehľadnuteľný Sean Connery je v každej scéne nezabudnuteľný. Pripočítajte si k tomu kvalitnú hudbu E.Morriconeho a výjde vám kultový snímok. 90%. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (54)
- Zásilky kanadského alkoholu v bednách s javorovým listem a honička po střechách uprostřed města inspirovaly tvůrce počítačové hry "Mafia" ke dvěma misím. (MTHRFCKR)
- Navzdory závěrečné soudní scéně se Al Capone (Robert de Niro) a Eliot Ness (Kevin Costner) nikdy tváří v tvář nesetkali. (Kulmon)
- Původní verze scénáře předepisovala závěrečnou přestřelku Nesse (Kevin Costner) a Stonea (Andy Garcia) s Caponovými muži přímo na nástupišti při nasedání do vlaku. Studio Paramount ale usoudilo, že najít a pronajmout si autentickou vlakovou soupravu z třicátých let by příliš zatížilo filmový rozpočet, proto režisér Brian De Palma scénu přesunul na schodiště do hlavní budovy chicagského nádraží. Souboj na schodech nabízí paralelu se starším De Palmovým snímkem Carlitova cesta (1993). (Karlos80)
Reklama