Režie:
Tomáš BařinaKamera:
Martin PreissHrají:
Kryštof Hádek, Tereza Ramba, Lukáš Langmajer, Lubomír Lipský st., Václav Postránecký, Jiří Bábek, Tomáš Matonoha, Lucie Benešová, Kamil Švejda (více)Obsahy(1)
Honza a Jirka jsou dva velkoměstem zkažení podvodníčci, kterým se příliš nedaří. Na pokusu o prodej cizího bytu sice vydělají třicet tisíc, ty však vzápětí ztratí, když se musí dát na útěk před dvojicí policistů. Začíná jim hořet půda pod nohama, protože muži zákona znají jejich totožnost a zatčení je otázkou času. Honza ještě získá podvodem letenky, a pak se oba vydají na jižní Moravu, aby se ukryli u dědy Honzy, který má rozlehlé vinice. Honza mu daruje letenku do Argentiny a slíbí, že pohlídá vinici před špačky, nehodami i zloději. Krátce nato se seznámí s místním vinařem Michalicou, otcem sympatické Kláry. Navštíví je soused Kozderka, který nabídne milion za dědův vinohrad. Klukům se nápad líbí, ale rozhodnou se nejprve zkusit štěstí u Michalici. Honza se znovu setká s Klárou, která se mu líbí čím dál víc. Má to však háček, protože dívka chodí s majitelem penzionu Kájou. Navíc se objeví pražští policisté... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (995)
Pozor - lehké SPOILERY. Existují filmy, ve kterých hlavní hrdina je kretén, ale láska jej napraví. Pak také filmy, ve kterých hlavní hrdinka chodí s kreténem, který není hlavním hrdinou, ten se nenapraví a proto ostrouhá. Kombinace těchto přístupů nejsou vzácností. A že jde často o díla, která svůj konec necudně odhalí již v první čtvrthodině, nemusím snad zdůrazňovat. Ale co na tom, že hlavní hrdina prodělá změnu, hluboce psychologicky propracovanou, kterou lze ve vnitřním monologu popsat jako: "Byl jsem kretén, zmrd a podvodník, ale golfový míček z mládí a sex s krásnou slečnou mě přivedly na správnou cestu a od teď budu zákonadbalý, poctivý, moudrý, prostý, čestný a hrdý občan a milenec." Vždyť tento film mi slibuje ukázat krásy moravského vína a řve: "Já tě budu strašně bavit, řičet smíchy budeš. Dám cokoliv, abych tě rozesmál." Občas sice rozesměje, ale povětšinou člověk nevěřícně kroutí hlavou, jakých že to nepodob umí humor nabýt. Méně snesitelná je ovšem reklama na vínečko (to mám víno rád a velmi). Od levnohumorného "archivního burčáku" přenáší se přes kreténské líčení populárního obrazu Pražáka jako vinného barbara (znám moraváky tisíckrát barbarštější), vychvalování moravského vína nad argentinské (což v červeném víně v nějakém významějším měřítku - je, pravda, pár moravských výjimek - prostě není hrdost, ale buranská, smradlavá sebechvála, jelikož naše podnebí prostě něco nedovoluje), rurální kýčovité idylky (ač moravské vinice umí být i zcela nekýčovité), vybuchující burčák (o kterém režisér nejdříve trapně dialogem prozradí, že vybuchne, pak nedočkavě volá záběrem: "Pozor, teď už přijde," a tudíž, když to pak opravdu přijde, efekt je nula) ke spoustě dalších drobných s vínem spojených, více či méně uměle naroubovaným momentkám. Podbízí se dívčími vnadami. A zůstává po něm kocovina. P.S.: Navíc určitě způsobuje nedorozumění v mém životě, neb čas od času vypiji s dívkou 3 lahve a jen výjimečně si myslím v duchu: "Jedna je aby byla povolnější a dvě pro mě na kuráž." ()
A pak že u nás nemůže v současné době vzniknout obyčejná pohodová letní komedie s jednoduchým, ale nevtíravým humorem, natočená s jedinou ambicí - uvolnit se a pobavit. Vytýkat lze mnohé, ale klady převažují. Sympatická dvojka Hádek - Langmajer, herečtí veteráni (Lubomír Lipský, Václav Postránecký) v zajímavých rolích a Tereza Voříšková není jen krásné křoví, ale umí i hrát. 75%. ()
Bokovka? Dobrý ročník? A není to jedno? Ač nejsem příznivcem české kinematografie, tak se tu a tam objeví něco, co ve mně vyvolá zvědavost. Dějově nejsou Bobule nic moc (jistý pražský švihák fušuje do realitního světa tak vehementně, až po něm jde kriminálka, zašije se u dědy na venkově, kde se blíží sklizeň i sbližování s místní kráskou – a vše, co mu přijde do cesty, řeší trochu banálněji než by se dělo ve skutečném životě), formou si ale leckoho získají. Malebná krajina jižní Moravy, scény nasáklé vínem a vizuál, který v tuzemské kinematografii dlouho nebyl. A pokud nebudete brát Bobule jako vyloženou komedii, zachutná vám.. a příliš neztrpkne. Navíc oceňuji, že debutující Bařina nepovažuje diváky za úplné idioty, nenutí je rudnout hanbou v sedačkách, drží si relativní nadhled a vyvaruje se „janákovským“ úletům (úplně si vybavuju, jak mi jedna spolužačka ve škole zarputile nutila, jak silně v ní Snowboarďáci vyvolali takovou tu nostalgii sjezdovek.. inu, to právě Bařina nabádá k otevření nějaké té dobře vychlazené lahvinky)!! Herecky si snímek drží slušný standard, Hádek i mladý Langmajer slušně zvládají komediální timing, Terezka Voříšková skoro nemluví, ale za to nechá mužského diváka několikrát zasnít nad tím, jaké by to bylo na vinicích zestárnout a díky některým na české poměry netradičním momentkám odpustíte leccos okolo. Jen je obrovská škoda, jak režisér celou látku zbytečně drolí (postavy mizí, jiné o mnoho zbytečnější se objevují), jak potencionálně silné scény odbývá, některé jakoby chtěl mít brzy z krku, další mohly mít mnohem hlubší emoční dopad na diváka (třebas postelová scéna s peřím) a některé vyloženě ruší navozenou atmosféru. V lecčems je to škoda, ale na druhou stranu, buďme za Bobule (a Richarda Krajča) rádi!! *** a krapet víc.. ()
Dozaista nie som žiaden vinársky gurmán. Ťažko by som odlíšil bežnú, konzumnú sračku od drahej, odborníkmi uznávanej odrody. Pri tomto alkoholickom nápoji rozlišujem len dve skupiny: biele a červené. To však ešte neznamená, že by som nedokázal oceniť dobre natočený film s touto tématikou. Avšak to čo mi ponúkol režisér Tomáš Bařina, v komédii "Bobule", ma moc neoslovilo, nezaujalo ani nepobavilo. Najviac som bol nespokojný s úplne nesprávnym typologickým výberom hercov. Väčšina z nich sa na svoje úlohy vôbec nehodila. O tom, že niektorí sú absolutné herecké drevá sa nejdem radšej ani širšie rozpisovať. Uvediem len jeden príklad za všetkých - Lukáš Langmajer. Ten tam nezahral poriadne ani prd. Je to ešte horší herec ako jeho starší brat Jiří. Scenár filmu je planý, kĺže po povrchu, vôbec nejde do hĺbky. Ku postavám som si nenašiel žiaden vzťah. Hudobné podklady sú nevýrazné, soundtrack nudný. Najsilnejšou stránkou tohto titulu je kvalitná, širokoúhla kamera. ** ()
Moc příjemné. Takový Dobrý ročník po česku, trochu víc komediálních scének, trochu méně vážnosti, stejná pohoda. Navíc je to konečně film, kde nevidíte ty samé obličeje počád dokola, naopak se vám snaží mladé herce, jejichž jména jste stokrát před tím pravděpodobně neslyšeli. U mě to úplně neplatí, Lukáše bych asi mohla považovat díky sestřičce za vzdálenějšího známého, o to víc si ale cením, že hlavní role nevybrala dvojice Kotek & Mádl. ()
Galerie (39)
Photo © Bioscop
Zajímavosti (33)
- Když Honzu (Kryštof Hádek) a Jirku (Lukáš Langmajer) navštíví policajti v pražském bytě, ve kterém je vypnutý proud, uplně v pohodě zazvoní. (Trumpitko)
- Ve scéně, kdy jsou hlavní postavy u Františka, řekne vinař František (Marian Roden) špatně název vína Sauvignon. Řekne ,,saviňon," ale správně se vyslovuje ,,soviňon." Praví vinaři tento chybný výraz opravdu nesnášejí. (wirtr)
- Když Klára (Tereza Voříšková) jde pomáhat Honzovi (Kryštof Hádek) na vinici sbírat víno, má na sobě tmavé tričko. Pár záběrů na to má ale žluté. (Terez_Vv)
Reklama