Reklama

Reklama

Skyfall

Trailer 3

Britská tajná služba MI6 se ocitá v nelehké situaci, ze základny v Turecku byl ukraden harddisk se seznamem agentů. Agent 007 James Bond a jeho kolegyně Eve se pokusili lupiče zadržet, Bond byl však během akce postřelen a zmizel neznámo kam. Šéfce MI6, M, nezbývá nic jiného než prohlásit Bonda za mrtvého. Nový předseda bezpečnostně-zpravodajského výboru Mallory je situací silně znepokojen; nejedná se totiž o první případ krádeže seznamu tajných agentů. Podle něj je načase, aby M odešla do důchodu a byla nahrazena někým schopnějším. M se ale do penze rozhodně nechystá. Cestou z ministerstva M zjistí, že se někdo naboural do systémů v hlavní centrále MI6 a snaží se dešifrovat ukradený seznam. M spěchá zpět do centrály, vtom celá základna MI6 exploduje. Útočník neměl v plánu zabít M, chtěl však, aby viděla zkázu svého úřadu. M je odhodlána viníka najít a potrestat... Když se M vrátí z pohřbu svých kolegů, čeká na ni doma nezvaný host, a to Bond. Využil toho, že je považován za mrtvého, a užíval si svobodného života, nyní však usoudil, že ho tajná služba potřebuje, a rozhodl se přihlásit zpět do služby. Bond se na M zlobí, protože byla ochotná ho kvůli seznamu agentů obětovat. Bond je převezen asistentem M Tannerem do starých tunelů metra, kam byla přemístěna tajná základna MI6. Pokud Bond uspěje v testech, je M ochotná přijmout ho zpět... Tanner Bondovi prozradí, že útočníkem je někdo, s kým se M dostala v minulosti do konfliktu. M však tvrdí, že netuší, kdo seznam ukradl. Ve fyzických i psychologických testech Bond prošel, podle Malloryho však rozhodně není způsobilý vrátit se do terénu. Střela vyjmutá z Bondova těla zavede tajnou službu na stopu agenta Patrice, který má podle zdrojů ze CIA právě namířeno do Šanghaje. Bond obdrží od nového výstrojního důstojníka Q letenky do Šanghaje, pas, rádiovysílač a zbraň, která funguje pouze při identifikaci otisku Bondovy dlaně. Bond si počká na Patrice na letišti a pronásleduje ho uprostřed noci do kancelářské budovy. Tam na Patrice zaútočí, chce získat informace o seznamu, Patrice však umírá, aniž by cokoliv prozradil... Bondův souboj s Patricem sledovala skrz prosklenou stěnu protější budovy záhadná žena. V Patriceových věcech najde Bond žeton do kasina v Macau. Do Macaa přijíždí Eve, aby předala Bondovi zprávu: nový vlastník seznamu udeřil a odhalil identitu pěti tajných agentů. M nařídila agenty okamžitě stáhnout, tři z nich však byli zabiti... (TV Prima)

(více)

Videa (39)

Trailer 3

Recenze (2 689)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Jedna z největších schopností umění spočívá v jeho neustálé dynamické proměně v kontextu doby. Působení umění je dáno již recipientem samotným, který je ovlivňován okolím, etnikem, ke kterému patří, časem atd. Film byl vnímán jinak v kontextu doby, kdy byl natočen než o několik desítek let později. Kritické docenění bondovek také přišlo mnoho let od vzniku prvních dílů. Vyčítat Skyfall značný odklon od tradic bondovské tematiky je poněkud nepatřičné. [==] Nový Bond je filmem dvou polovin; dvou světů, se kterými je hlavní hrdina konfrontován. S jedním, tím tradičním bondovským a druhým, více realistickým, kde je prezentována Bondova zranitelnost, snad až smrtelnost. Skyfall netematizuje jen bondovskou legendu samotnou, ale obecně hyperrealné a spektakulární akčně-špionážní filmy. Mendes přitom tu odkazuje na Wellese, tu na Peckinpaha či Copollu. Kdyby snad měla série skončit, byl bych rád, aby posledním filmem byl Skyfall, ve kterém se zrcadlí celé půlstoletí bondovek. R.I.P. 1962-2012; 2012-? ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tady měl být komentář napsaný ihned po premiéře filmu Skyfall, plánované na 25. 10. 2012. Jenže se posunula a nikdo z našeho provinčního kina se neobtěžoval dát někam alespoň jednu pitomou samolepku: Dnes nehrajeme. Stojíme před kinem jako odložené děti před kostelem. Přidal se k nám nějaký Američan. Nikdo netuší, kde ten se tam vzal. "Kino is closet," povídám mu mojí příšernou angličtinou, že je kino zavřeno. "Today no show, no Bond, no fun. But maybe..." dodávám a volám s nadějí v očích jednomu zaměstnanci kina, kterého shodou okolností znám. Dozvídám se, že premiéra je odsunuta jako Němci z pohraničí, že se diví, že jsem si to nepřečetl z plakátu. Taky jsem se divil, leč ani na jednom nebyla zmínka o posunutí premiéry. Sokolovské kino má u mě velké mínus. Není to poprvé, co jsem se řítil do kina a vše bylo jinak. Tolik jsem se těšil, že zde nahodím komentář jako jeden z prvních. Dnes už se tam nedostanu, snad až za tři dny a tak slovy uživatele Rejžánka: KOMENTÁŘ BUDE POZDĚJI. PS: Američanovi jsem vysvětlil, že: „Herr Direktor sagt, global premiere was transport to tomorow!“ A ten dobrý člověk mi na to odpověděl, že zítra to už uvidí v Americe. Šťastný to muž.                                                                                                                                                                                                                                                           Doplnění o komentář 28. 10. 12. S každým novým filmem o agentu 007 si říkám, že ten a ten záporák byl lepší a triky byly lepší a Bond zase předvedl něco lepšího. A je to přirozené to takhle vnímat, protože Bond se vyvíjí, stejně jako se vyvíjí filmový tvůrci. U filmu Skyfall to platí dvojnásob a člověk si řekne, že restart (viz Casino Royale a Quantum of Solace) byl velmi dobrý nápad a zároveň si pomyslí, že to byla jen předehra, úvod do děje, nebo třeba jen zápletka a Skyfall je teď jen vyvrcholení. Pro milovníky Bondovek šok jako blázen. Jedni musí nadávat na to kvantum ztraceného času u všech těch Moorů, Lazenbyů nebo Brosnanů, protože tohle je Bond, kterého chtějí, a druzí se radovat, že se konečně dočkali, protože tohle je také ten Bond, kterého chtěli. (Předchozí myšlenkový trysk klidně ale ignorujte - je to kvůli té euforii). Sám jsem někde mezi, protože jsem neviděl všechny Bondy a tak nějak jsem si zařídil život, aniž bych věděl, kdo vlastně je slečna Moneypenny nebo jakéže to James nosí hodinky a nakolik s nimi lze zmást nepřátelské radary. Pro mě je Skyfall samostatný film, který mi dává naději, že i z ptákoviny lze udělat perfektní podívanou, velmi zdařile natočený akční film, který jde odněkud někam, netříští se na blbostech, nenechává figury zbytečně žvanit, rochní si v detailech a dává znát, že ty tvůrce to prostě baví a že to i umí. Občas sice logika dostává na frak, ale i přesto je to film, který bych chtěl vidět ještě jednou místo toho, abych si doplňoval vzdělání doháněním těch Bondů, které jsem právě neviděl. ()

Reklama

Douglas 

všechny recenze uživatele

Nemá smysl se ptát, jestli je to stále bondovka, protože bezesporu je - už proto, že je v ní James Bond, tajná služba a že bondovky se neustále mění. Ale je zkrátka jinak, což pořád považuji za nejdůležitější schopnost umění a mám radost, že bondovky po čtyřech desetiletích zase představují důležité filmy, nejen populární - vice viz Douglasovy poznámky. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Otázka, kterou pokládá bondovka Skyfall, je zcela zásadní. Je to vlastně ta úplně nejzásadnější otázka ze všech: potřebuje dnešní svět ještě jedince, jako je James Bond? Odpověď je krutá a nemilosrdná. Nepotřebuje. Jsou k ničemu. Ve světě virtuální reality a digitální revoluce, ve kterém staromódní špióny nahradili hackeři a vojenští operativci, co navádějí bezpilotní letadla ze základny a do bitevního pole nikdy nevstoupí, jsou lidé jako James Bond zbyteční a zoufale přežilí. Přechod z analogu do digitálu tak nezabil jen tištěná média nebo staré dobré na place dělané filmové triky, ale i Bonda. A nejen jeho. Stejně zastarale působí akční hrdinové z osmdesátých let. Vůbec to tedy není tak, že by tu dnes nebyl hlad po pořádném karate nebo přestřelkách, ale o tom, že svět se změnil a doba tyto hrdiny už nepotřebuje. Jistě, možná úplně nevymřou, ale budou působit anachronicky a notně zastarale. Na tom také stojí Bardemův postoj, který se vysmívá Bondové fyzičnosti a staví proti ní svůj programátorský um. To, že ve filmu (-spoiler-) nakonec zvítězí obyčejný nůž nad moderním počítačem, je skutečně spíše dramaturgicko-scenáristickou nutností zaonačit nějak příběh a dalším z pokusů o restart série než něco, co by jakkoliv odpovídalo dnešní realitě. V podstatě se tak dá říct, že existují jenom tři možnosti, kam se můžou bondovky a fousaté akční filmy obecně dále ubírat: za prvé se můžou nimrat v hrdinově minulosti a bolestných traumatech. Jinými slovy jediná možnost, jak dnes udržet Bonda na plátně, je točit filmy o tom, proč Bonda nelze udržet na plátně. Za druhé se nabízí velmi mazané řešení, kdy se Bondovi dá k ruce nějaký ajťák, zde Q, co se vyzná v počítačových technologiích, tudíž na Bonda připadne práce v terénu, zatímco mladičký operativec ho povede z kanclu. Ajťák Q tak bude pomáhat analogovému Bondovi proti kyberteroristům jako je Bardem, podobně jako se tomu dělo ve Smrtonosné pasti 4, odkud Skyfall tematicky čerpal, kde obdobně Justin Long pomáhal Bruce Willisovi proti hackerovi Timothy Olyphantovi. Pak se tu nabízí ještě třetí možnost, že by po Craigově odchodu v MGM naverbovali na roli Bonda někoho mladšího, kdo je světem digitálních technologií alespoň trochu tknutý. Jiná cesta ale asi není. Jedině Bonda úplně odepsat. ____ Možná není také úplně od věci porovnat si Skyfall s Bournem Legacy, protože oba ty filmy jsou zajímavé tím, jak výrazně se odchylují od předchozích dílů svých sérií. Zatímco Bond byl vždycky poněkud bezstarostný a Bourne zase nejistý, ve Skyfall a Legacy se to obrací, protože nejistý je Bond a bezstarostný Bourne. Z Bournea se v Legacy stává terminátor, který ví přesně, čeho a jak chce dosáhnout. Z Bonda zase nečekaně zranitelný a zasmušilý charakter. Oba filmy tak zkoumají, co se stane, když se z heuristiky (zkusmé řešení problémů a blesková analýza situace známá z Bournea 2 a 3) stanou algoritmy (přesné, strojově nastavené řešení problémů nastalé v Legacy) a z algoritmů (důvěrně známý bondovský svět) heuristika (nejistota Bonda v digitální éře). Jak Skyfall, tak Legacy tím ale pouze odhalují to, co zůstávalo dříve akorát skryté, protože Bourne byl vždycky několik tahů před divákem a málokdy se ve svém úsudku mýlil, tudíž udělat z něj terminátora, jak se to stalo v Legacy, znamená si jen upřímně přiznat, že ty jeho bleskový analýzy ze dvojky a trojky byly přece jen trochu falešný. Stejně tak otevřeně poukazovat ve Skyfall na bondovskou tradici a rozebírat celé to universum znamená si jen na rovinu říct, že bondovky před Craigem akorát řetězily opakující se scény a známé motivy a že to bylo hlavně o těch algoritmech. Legacy i Skyfall tudíž nepředstavují ani tak odklon ze sérií, ale jejich zesílení. () (méně) (více)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„Last rat standing.“ Pět důvodů proč pět hvězd. Za prvé Mendes. Svůj akademický chlad a řemeslnou dokonalost teď "obrátil" proti sobě a stiskl spoušť. Po Casino Royale se Bond zase posunul o parník dál a při úvodní turecké akci (poprvé jsem viděl, že by byl bagr obsluhován buldozerem) musel začít žloutnout i slovutný Zelený trávník. Za druhé Double 0 Seven Legacy aneb neokázalý projev úcty k tradici. Komu se při výjezdu Astonu Martin DB5 z garáže neobjevil na tváři lehký úsměv, ten si doteď myslí, že Goldfinger propadl kouzlu stříbra a Lazenbyho druhá bondovka byla o fous lepší než třetí. Za třetí Deakins, kameramanská to dokonalost. Závěr osvětlený plameny musel připomenout koně na pozadí hořících vrtů v Jarhead, pochopitelně nesměl chybět i ikonický záběr přes okenní tabuli. Za čtvrté Bardem. Možná nejlepší padouch v padesátileté historii, v kategorii těch ne čistě heterosexuálních bezpochyby vladař. Pěkný chrup. A za páté? Pro mě rozhodně to nejdůležitější. Hřejivý pocit, který jsem na konci mohl sdílet se synem Andrewa Bonda a Monique Delacroix: PLEASURE.. P.S.: Komu chyběly Bond girl, musí se lépe dívat, nejlépe do řad Jamesových nadřízených.. ()

Galerie (209)

Zajímavosti (139)

  • Na začátku filmu v 19. minutě, kdy po vzájemné konfrontaci odchází M (Judi Dench) od Garetha Malloryho (Ralph Fiennes), má vedle židle kabelku. Kabelka poté v dalším záběru zmizí, aniž by ji zvedla nebo odnášela. (vrrhaf)
  • Úvodní honička v ulicích Istanbulu, která končí Bondovou (Daniel Craig) zdánlivou smrtí, se natáčela vedle Istanbulu také v Adaně. Scéna trvá něco kolem dvanácti minut a přípravy na ni zabraly čtyři měsíce, zkoušky další tři a samotné natáčení pak dva měsíce. 200 členů štábu bylo do Turecka přivezeno z Anglie, dalších 200 bylo najato přímo na místě. (ČSFD)
  • Místnost s počítačovým serverem, v níž Silva (Javier Bardem) pronáší úvodní řeč, byla speciálně zkonstruována tak, aby měla správnou délku pro záběr, v němž Javier Bardem zvolna kráčí a na konci proslovu skončí přímo u Bonda (Daniel Craig). (Brousitch)

Související novinky

Pokračování Top Gunu slaví miliardu dolarů

Pokračování Top Gunu slaví miliardu dolarů

26.06.2022

Jedním slovem wow. Kdo tvrdí, že ještě před premiérou druhého Top Gunu, sequelu k osmdesátkovému náborového filmu amerického námořnictva s mladým Tomem Cruisem a Valem Kilmerem, čekal pokoření… (více)

Navštivte lokace slavných filmových scén!

Navštivte lokace slavných filmových scén!

09.04.2022

Přemýšlíte, kam letos na dovolenou? Máme pro vás tip na tři destinace, které vám učarují stejně jako tvůrcům ikonických děl světové kinematografie. 1. Maroko - Středověké medíny, barvami hýřící… (více)

Chris Evans ztvární legendárního herce

Chris Evans ztvární legendárního herce

06.01.2022

Od té doby, co Chris Evans (Avengers: Endgame) opustil Marvel a vydal se vstříc novým projektům, daří se herci točit poměrně zajímavý žánrový mix. Brzy jej uvidíme v animáku Lightyear o Buzzi… (více)

Bond s Venomem vládnou kinům

Bond s Venomem vládnou kinům

04.10.2021

Po delší době je zase radost sledovat týdenní box office žebříček. Do kin totiž vstoupila poslední bondovka s Danielem Craigem, dlouho odkládaný snímek Není čas zemřít, a producenti i kinaři si nyní… (více)

Reklama

Reklama