Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh o vztahu mezi matkou a dcerou v rytmu salsy, která je prý stejně dobrá jako sex. Annu Šiškovou a Boleslava Polívku doplňuje talentovaná mladá herečka a začínající režisérka Tereza Nvotová. Filmový vztah matky a dcery je o to opravdovější a intenzivnější, že ho v Malých oslavách ztvárnily skutečná matka s dcerou. Tereza Nvotová je dcerou Anny Šiškové na plátně i v reálném životě. Dospívání a ztracené nevinnosti nás přesvědčí, že za krutostí světa se skrývá radost pronikající všemi směry jako světlo... Osmatřicetiletá Magda (Anna Šišková) má za sebou své životní prohry a tou poslední je vlastní kadeřnický salón, který zkrachoval dřív, než vůbec otevřel. A tak má Magda spoustu dluhů, výpověď z pronajatého bytu a strach o sebe a svoji dospívající dceru Agátu. Agáta (Tereza Nvotová), která právě objevuje první lásku a nesmělé doteky, se snaží s matčinou bezradností a prohlubující se depresí vyrovnat po svém. Magdina kamarádka (Agi Gubíková) jí nabídne, že Agáta může na čas zůstat u ní, ale ve chvíli, kdy se seznámí s bohatým emigrantem (Boleslav Polívka), začne na provokující mladou dívku s krásným tělem žárlit a Agátu posílá okamžitě pryč. Agáta se stěhuje za matkou na ubytovnu, z bolestné reality ale utíká k rebelující partě mladých grázlů a zlodějíčků do světa, kde nic není problém. Záblesky štěstí se však mohou rodit i z nouze.
Zdeněk Tyc je jedním z nejosobitějších českých filmových režisérů. Má za sebou snímky jako Vojtěch, řečený sirotek, Smradi nebo Žiletky, celou řadu televizních filmů a dokumentů, videoklipů, a za tehdejší Československo byl vyslán do boje o Oscary s prvním ze jmenovaných filmů. Malé oslavy jsou jeho pátým celovečerním filmem. Námět a scénář pochází z pera Slaveny Liptákové (Květ sakury, Zostane to medzi nami), za kameru Tyc postavil zkušeného Mira Gábora (Příběhy obyčejného šílenství, Rok ďábla, Oběti a vrazi, Knoflíkáři). V hlavních rolích se představí Tereza Nvotová, Anna Šišková a Boleslav Polívka. Film vznikl v koprodukci ALEF Film & Media Group, MIRACLE FILM, TV a Carlo D´Ursi Produzzioni, a dálších společnosti: Filmové ateliéry, Česká televize, Emita Invest a UN Film. Film vznikl za podpory Ministerstva kultury Slovenské republiky, Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, evropských fondů Eurimages a Media. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (59)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Rozhodně lepší než větší půlka české novodobé kinematografie. Občas zasmrádlé předvídavostí, stereotypním kýčem a zbytečnou rádobydramatičností, ale místy se na to příjemně kouká, je to o normálních lidech tak nějak ze sousedství (dost věcí jsem dokázal identifikovat ze svého života). Tereza se navíc dost posestřila (a pomamila), její herecký výkon se mi strašně líbil. 3,5* ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Tereza Nvotová sice přesně vystihla dívku na hranici mezi dítětem a dospělostí, ale co je to platné, když jí scénář každou chvíli hodí nějaký klacek pod nohy. Ale ostatní postavy dopadly ještě hůř. Tento navzdory názvu převážně melancholický film má semtam jednotlivé silné scény, ale jako celek patří mezi ta méně vydařená filmová díla. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Celkové zhodnocení 1. filmové noci - Brno.____Označil bych to spíš jako komorní drama, ve kterém některé části narace nejsou zcela dotažené anebo jsou prostě jednoduše odfláknuté, drama postavené na dobrých hereckých výkonech, především neokoukané (a mnohem mlaději vypadající) Terezy Nvotové. Mimochodem - poznámka spíš pro pány - to byly alespoň podle mě nejhezčí ženská filmová prsa za hooodně dlouhou dobu. Ale jen kvůli tomu na to určitě nechoďte. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Relativně uvěřitelný obyčejný příběh z Bratislavy pohledem slabší vrstvy z pozice pubertální slečny.. Nekvalitní scénář, kvalitní herci.. Anna Šišková a Tereza Nvotová se hezky sešly v roli matky a dcery.. Film jsem si pustila hlavně kvůli Bolku Polívkovi, který dostal bohužel jen malý prostor.. :-( ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOC PLNÁ FILMŮ. Ve zkratce: MALÉ OSLAVY jsou lepší než UŽ, ale horší než SMRADI. Pokud bych to měl rozvést, s posledně jmenovaným je pojí zájem o sociální problematiku lidí žijících na okraji a sázka na civilní herecké výkony (překvapivě umírněný Bolek Polívka!) s uvěřitelnými dialogy i zachycení genia loci konkrétního místa (v tomto případě Bratislavy); bohužel ale také celková televiznost obrazu, uchylování se k žánrovým postupům, aby byl film patřičně dramatický, a zkratkovitost jednání postav a s tím spojená psychologická nevěrohodnost v určitých momentech. Zdeněk Tyc ale není Ken Loach, i když by také chtěl točit sociální dramata, a svým filmem nijak neburcuje a problémy neukazuje, spíše od nich utíká. Nedosahuje bulvarizace a banalizace, jaké se dopouštějí Hřebejk s Jarchovským, ale ideologie jejich filmů je totožná: vysvobození ze svrabu a naději pro lepší budoucnost umožní i/emigrant. Abych to shrnul: MALÉ OSLAVY nejsou ničím víc než morálně pochybným mravním imperativem slovenského vtipu končícího pointou "odjebat sa odsud, odjebat sa do piči". ()

Galerie (15)

Zajímavosti (6)

  • Film sa natáčal v Bratislave, konkrétne v častiach Rača a Petržalka. Takisto aj na prírodnom jazere v Plaveckom Štvrtku a v Brne. (Zdroj: skcinema.sk) (Raccoon.city)
  • V scéne, keď si Magda (Anna Šišková) hľadá prácu v kaderníctvach, sa nachádza na Dunajskej ulici v Bratislave, pričom do jedného z nich vstupuje. Hneď v ďalšej scéne však vidíme, že vošla do úplne iných dverí, navyše na úplne inej ulici. (GTS_PUNK)
  • V jednej zo záverečných scén, keď sa postavy vozia autom po Bratislave, sa striedavo objavujú na Prístavnom moste a Moste Apollo. (GTS_PUNK)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno