Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když tři vojáci (V. Dyk, A. Háma a K. Hádek) zběhnou a ukryjí se ve zřícenině starého hradu, ani jeden z nich netuší, co je čeká. Vejdou dovnitř a vida: uprostřed největšího sálu stojí dlouhý stůl a na něm spousta vybraných pokrmů. Hladoví vojáci nejdřív strnou, ale potom se rozzáří a vrhnou se na ně. To už ale vcházejí tři dívky (L. Černíková, T. Pauhofová a I. Frühlingová), které mají zakryté tváře a nabízejí jim, že mohou na hradě v pohodlí a bezpečí zůstat, ovšem pouze pod jednou podmínkou – musí s nimi strávit jednu jedinou noc a během ní nesmí jejich závoj ani o kousíček poodhalit. Noc uplyne a ráno stojí dva z vojáků na nádvoří. Jsou z kamene – takový byl trest za nesplnění podmínky. Zadaný úkol splnil pouze Jakub (V. Dyk). Od jedné z dívek, nyní už vysvobozené princezny, za to dostane sokolí pírko. Pírko to není samozřejmě obyčejné, ukrývá v sobě tři životy. Inu, mít k tomu svému ještě tři životy navíc, kdo z nás by něčím takovým dokázal pohrdnout? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (220)

Ravi 

všechny recenze uživatele

Skřípu zubama, nejdříve slušný začátek, pak pomalý rozjezd a pak už jen dojezd. Pominu spoustu faktických hrubých chyb (Kovář s takovou vilou? , ...). Suché dialogy a scénář, vyloženě hloupá hlavní zápletka s brutální proměnou charakteru Molnárové. I když mi to přišlo lépe zpracované, než pohádky Trošky, stejně to nestálo za moc. Popravdě nevím proč jsem to dokoukal do konce. Dávám 40% = 2-/5 ()

pytlik... 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že některé scény mě od silně katolicky zaměřeného režiséra, jakým je Strach, překvapily.. nebo naopak bych je měl čekat? Teď nevím, psychoanalýza není má silná stránka. Nicméně od žánru pohádky nikdy nic moc neočekávám, proto mě stačí relativně málo k uspokojení, a tady toho bylo víc než málo.. Přirozené, nehloupé dialogy, zajímavý děj, pěkné prostředí, byť asi plné klíšťat. Na rozdíl od jiných mně ta dějová linka s vojáky proměněnými ve psy přijde celkem hezky uzavřená... neboť co může být lepší, než se volně prohánět po lese a být si vědom, jaký jsem jedinečný originál, neboť další českoslovenští ovčáci budou vyšlechtěni až za cca 150 let? Já bych tedy rozhodně o žádnou zpětnou změnu na člověka nestál. A o ty dvě zakleté princezny taky není třeba mít obavy... Neboť ta jedna vysvobozená může případné další poutníky pobavit a unavit natolik, že v oné zkouškové noci nebudou mít náladu na nic jiného než na pořádný spánek. Jediným stínem na celém příběhu tak zůstává pouze zneužívání Molnárové oním oficírem, které sice ona považuje za zlý sen, zatímco Dyk dělá, že mu to nevadí, ale myslím, že mu to jednou v celé své ošklivosti dojde a pak se přes to nepřenese, neboť jak zpívá Fiala, jsou okovy vzpomínek, přes které duše dál klopýtat nemůže. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zajímalo by mě jak nejmenší děti chápou co přesně tři zběhové musí splnit, aby zlomili prokletí princezen, troufnu si říct že na to koukaj jak tele na nový vrata a mají vůči rodičům spousty otázek. Hlavně že se nesmí na Čt objevit ženská koza před 22h a tady v pohádce pro nejmenší jsou rodiče dunucení k tomu aby vysvětlili svému minipotomstvu, že se jedná o šukačku, no fakt dobrý :-) Stejně jako první část ofiko obsahu, to psal jako kdo ? Franta Vobtáhlo ? Já osobně jsem měl trošku problém, že to první dějství nebylo praktikcy vůbec uzavřeno a pohádka si našla úplně jinou zápletku, tohle se mě u pohádek nelíbí. Na druhou stranu při tý laťtce, kterou v úvodu pohádka nasadila, bych se bál, že to skončí jednou velkou swingers party. Další minus byl hlavní klaďas v podání Vojty Dyka, opravdu tyhle typu kluků nemusím, bez charismatu, bez jiskry..., ono vůbec herecky se mě líbil jen zápornej hrdina, to byl takovej šoustal obecnej v podstatě to tam pěkně poklátil, týhle postavě bych nechal ještě víc prostoru, ať se dětičky něco naučej. Jako divák však hledám v pohádkách romantiku a střetnutí dobra ze zlem, jestli je to střižený v moderním kabátku nebo ve starým huberťáku není podstatný, ale absence dětské duše mě v pohádkách bude vadit vždycky. ()

cross 

všechny recenze uživatele

Základním kamenem nového Strachova filmu je nutnost uvědomit si, že toto není pohádka... Když na film budete nahlížet pouze jako na odpočinkovou podívanou, nemůže vás zklamat tak jako když od ní budete očekávat pohádkový příběh... Strach umí točit, o tom žádná – lokace i obsazení je perfektní, stejně tak příjemný feeling...ale... dřív než se stačí rozehrát nějaký zajímavý děj, je konec... film uběhne rychleji než divák stačí zaregistrovat cokoliv zajímavého či zábavného... a hudba Miloše Boka v pozadí je opět (stejně jako v Anděl páně) na velmi vysoké úrovni, nicméně do filmu se takřka vůbec nehodí (což je u filmové hudby řekl bych zásadní problém...). Celkově tedy více než rozpačité - **1/2 ()

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Hrdina hned na začátku dostává "poukázku na tři životy" a tak vám může být jasné, že případné problémy budou vzápětí snadno vyřešeny. Jakási snaha o realistickou pohádku je chvílemi fajn, scénář bohužel postrádá výraznější zápletku a hudba se sem nehodí. Z herců zaujme pouze Jiří Dvořák v pozici hlavního záporáka. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (6)

  • Slovenské herečky Lucia a Petra Molnárové neovládají češtinu, a proto jsou v českých filmech při postsynchronech vždy předabovány. Tentokrát jejich postavě Anny (Petra Molnárová) propůjčila svůj hlas Andrea Elsnerová. Černou princeznu, kterou ztvárnila zpěvačka Iva Frühlingová, nadabovala Zuzana Stivínová ml. (funhouse)
  • Film byl natočen nejen podle odkazu Boženy Němcové, ale i na motivy moderních fantasy námětů. (Lynette)
  • Aničku před proměnou a po proměně hrají dvě osoby - sestry Lucie a Petra Molnárovy. Zajímavého napětí, které mezi oběma dvojčaty vzniká díky jejich částečné stejnosti a částečné rozdílnosti, využil režisér Strach také ve filmu Santiniho jazyk (2011). Tam Lucie a Petra naopak ztvárňují sestry, které jsou zpočátku považovány za jednu osobu. (Ak.žena)

Reklama

Reklama