Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Javier AguirresarobeHrají:
Javier Bardem, Scarlett Johansson, Christopher Evan Welch, Rebecca Hall, Penélope Cruz, Chris Messina, Patricia Clarkson, Carrie Preston, Kevin Dunn (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Horkým sluncem provoněné letní dny, zbavené všech starostí a spěchu chtějí v Barceloně společně prožít dvě mladé Američanky. Jsou to poněkud volnomyšlenkářská Cristina a její na první pohled příkrá, zásadová kamarádka Vicky, která má před svatbou. Jejich plány se „lehce zkomplikují“, na cestě potkávají spontánního malíře Juana Antonia, s jeho krásnou a nepříčetně žárlivou bývalou manželkou, Marií Elenou. Je pochopitelné, že srážka tak temperamentních charakterů na malém prostoru nemůže skončit jinak než žhavým dobrodružstvím… Známý americký režisér Woody Allen se rozhodl natočit především oddechový romantický příběh točící se kolem lásky a citů, a nutno říci, že se mu to úspěšně podařilo. V hereckém obsazení se také spolehl na „hereckou chemii“ představitelek Scarlett Johanssonové, Penélope Cruzové, Rebeccy Hallové a jejich mužského protějšku, Javiera Bardema (známého z filmů Goya, Tahle země není pro starý). (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (990)
Ať už si o sobě myslíš, že máš sám sebe přečteného nastokrát zleva, zprava, seshora i odspodu, že máš ve svých touhách, stanoviscích a cílech jasno tak dokonale jako nikdo druhý, že tvé ideály a přesvědčení jsou ty nejpevnější a nejvytříbenější pylony jistoty držící klenbu životního chrámu, nebo je tomu právě naopak a patříš do skupiny lidí, kteří se nechávají unášet fluidním prostorem svobody na hony vzdálený od chátrajících přístavů zaplněných přízraky obyčejnosti, do té skupiny lidí, kteří jednají impulzivně po vzoru nepolapitelných snílků, děsíce se trvalých závazků a vychutnávajíce si žití plnými doušky hedonismu, Woody tě se svojí uvědomělou (a drze snobskou) autorskou bilancí provoněnou jihoevropským kouzlem "dolce far niente", zalitou krev burcujícími slunečnými paprsky a rozkolébanou uklidňujícím rytmem španělské kytary za kontrapunktu nočního klevetění cikád (i bez), přesvědčí, že jakékoliv charakterové škatulkování je absolutně zbytečné a zhovadilé, protože v životě není jistější nejistoty než hluboké nejistoty z jistoty a neukojitelného hledání ztraceného času - destruktivního i povznášejícího zároveň. Rej herecký, intelektuální i autoreflexivní. Na "milostné psaníčko", které koneckonců je a není pouze exhibicí krásných tváří ve stínu španělských památek, to není špatné, ne? :) ()
Zjišťuju, že Allen se v něčem docela podobá Vejdělkovi (korektně řečeno Vejdělek Allenovi). Až po VCHB mi došlo, že stejně jako Vejdělek vypráví Allen o lidech uvězněných v jakémsi mezičase, dobře zajištěných (aniž víme, jakým způsobem si na žití vydělávají), kteří nemají reálné problémy a nejde se s nimi ztotožnit. Prostě řeší své pseudoproblémy tím, že cynicky a sarkasticky komentují svět. Rozdíl je v tom, že Allen to se svými intelektuály zvládá častěji, líp, sympatičtěji a nepoměrně chytřeji než Vejdělek se svými burany... Ale v jádru je to až děsivě stejné. Utvrzuju se navíc v tom, že se Woody musí za každou cenu držet komedie... ()
"Navzdory všemu, život schvaluju." Já se tedy osmahlému malíři Juan Antoniovi zase tak moc nedivím, neboť finanční problémy ho evidentně netíží a v jeho posteli se nepravidelně střídají tři krásky, které, přes často pronášená moudra, nemají nejmenší tušení o tom, jaký život by vlastně chtěly žít. Rozhodně nemohu napsat, že by se mi na tento snímek špatně koukalo, ale nad některými replikami zmíněných dam se po průchodu zvukovodem postupně podivovali nejen bubínek, kladívko, kovadlinka, třmínek či Eustachova trubice, ale dokonce ani orgány vnitřního ucha nedokázaly zakrývat svou rozpačitost z toho, jaké perly k nim občas dorazily. ()
Dalsi romantika od Allena, kterej ale tentokrat nesazi na nejaky hlasky a vtipny dialogy, ale zameril se ciste na vztahovej propletenec, kterej je tu mozna drobet propletenejsi nez v jeho ostatnich filmech, ale diky presunu deje do Barcelony si to porad drzi takovou pohodovou atmosferu. Ale je dobre, ze tady Allen nehraje, fakt by se sem nehodil. Jinak jak se dalo cekat, vetsinu casu se tu jen keca, ale Bardem je dostatecne charismatickej a Johansson, Hall a Cruz jsou dostatecne sexy, aby film nezacal nudit a vyvoj vztahu je zajimavej, takze jsem se celkem dobre bavil, ale ten naprosto zbytecnej hlas vypravece, co musel kazdou kravinu vysvetlovat, me dost rozciloval. ()
Španělská atmosféra vlastně film jednoznačně zachránila. Scénář je sice docela zajímavý, ale na druhou stranu "italský vztah" také není žádná novinka. O mnoho originálnější je, že se jim do toho zamotá krásná blondýna. A namísto, aby se jejich vztah rozpadl, vyváží ho to. Ta krásná blondýnka je mimochodem skvělá herečka! No a aby tomu nebylo málo, máme tu obyčejnou Vicky, která po celou dobu filmu vlastně neudělá nic. Film, který stačí vidět jednou. 3,5 * ()
Galerie (53)
Zajímavosti (21)
- Část filmu se odehrává ve španělském městě Oviedo. Jedna z jeho památek, která ve filmu nebyla ukázana, je i socha Woodyho Allena v životní velikosti. (JayZak)
- Ve scéně, kdy Cristina (Scarlett Johansson) fotografuje Marii Elenu (Penélope Cruz), používá digitální fotoaparát, ale pak vyvolává fotografie v temné komoře. (janhabart)
- Barcelona investovala do produkce filmu přes 2 miliony eur za to, že bude natočen právě zde. Částka šla z městského rozpočtu. (don corleone)
Reklama