Režie:
Kevin MacdonaldKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Alex HeffesHrají:
Russell Crowe, Ben Affleck, Rachel McAdams, Helen Mirren, Robin Wright, Jason Bateman, Jeff Daniels, Harry Lennix, Josh Mostel, Michael Weston (více)Obsahy(1)
Uprostřed deštivé noci v jedné ze slepých washingtonských ulic dochází k úkladné vraždě navenek bezvýznamného pouličního feťáka. Vlastně nejen jeho. Za oběť padne i náhodně jedoucí cyklista, který se, jak už to v podobných případech bývá zvykem, ocitl v nesprávný čas na nesprávném místě. Tutéž noc v metru najde svou smrt i mladá ambiciózní žena - osobní asistentka prestižního kongresmana Stephena Collinse. Do celého případu se okamžitě obuje charismatický investigativní novinář Cal McAffrey, který je blízkým přítelem zmíněného politika. Jeho novinářskou objektivnost a střízlivost pečlivě hlídají jeho kolegyně Della a šéfredaktorka Cameron Lynneová. Vzhledem k tomu, že pátrání míří do nejvyšších míst vrcholné politiky, měly by mít spíš strach o samotného Cala než o jeho práci. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (632)
Když už z traileru vytušíte pointu, je něco špatně. State of Play je bezesporu vynikající thriller. Zvláště pro ty, kteří mají rádi konspirační teorie a jejich rozplétání je společně s hrdiny filmu baví. Bohužel ne moc pro takové diváky, kteří už mají něco nakoukáno. Kevin MacDonald sice vypráví chytře, velmi důmyslně klade indicie a je moc fajn pozorovat snaživé herce, kterak hledají jednotlivé drobečky ven z tajemného lesa. Jenže tak nějak celou zápletku skládá bez silnější razance, či výraznějšího autorského obtisku. Jako televizní řemeslník pro HBO by s tímhle bodoval, v áčkovém thrilleru prohrává na body s klišé. Čistých 70%, ale na čtyři to ale prostě nezaokrouhlím. ()
FILMOVÁ NOC 2009. Napodruhé možná změním své hodnocení na plný počet, protože se mi zamlouvá, jak se pracuje s "diváckou potěchou" (neustále oddalována) a klišé (matoucí střihová výstavba), ale mám za to, že film o spojení investigativního světa "pravé žurnalistiky" a blogerství je až moc staromilsky natočený (především z hlediska stylu - svícení a práce s mizanscénou) a nepomáhá mu žánrová nevyhraněnost (akčněji laděny thriller, upovídané melodrama a žurnalistické drama). 8+/10 ()
Poctivě natočený thriller s (ne)šokující pointu, kde nečekaně kraluje ve vedlejší roli překrásná Rachel McAdams. Bohužel, film místy ztrácí tempo, kratší stopáž by určitě neuškodila. I přesto se na to díky brilantním hercům a chytlavě gradující hudbě (že by Jason Bourne?) dobře kouká. Není to sice na Oscara, ale také to určitě není na odstřel. ()
Starý ,dobrý R. Crowe si vie úlohy vyberať a ani tentoraz nesklamal. Ako ostrieľaný novinár s množstvom kontaktov na všemožných miestach, ukazuje ešte starú poctivú novinársku robotu, ktorej už dýcha na krk nová počítačová doba. Filmom sa mihne množstvo hviezd , akčných scén tu prakticky niet , ale nudiť sa nebudete.Tvorcovia ponúkajú chytrý thriller od ktorého by ste odbehovať nemali, inak sa vám môže ľahko stať , že sa v príbehu stratíte. V úlohe kongresmenovej manželky ma potešila R. W. Pennová, ktorej by som prial konečne nejaký veľký hit. Škoda, že takýchto konšpiračných thrillerov vzniklo za posledné roky dosť, preto film nemôže byť úplne originálny. Prikláňam sa k štyrom ,ale len kvôli R.Crowovi. 70%. ()
Crowe je docela slušnej pořízek, nicméně po několika nepříliš dobrých ročnících mi byl konečně sympatický. Vlastně každý z poměrně hvězdného obsazení odehrává slušný nadstandard a na tenhle oldschool investigativní novinář/detektiv politický thriller se skvěle kouká. Celkový dojem tak kazí jen zavěrečný zvrat, který je tak moc očekávaný a tak moc slepě a bezdůvodně kopíruje „pravidla“ žánru, až člověk doufá, že k němu nedojde. Došlo. ()
Galerie (90)
Zajímavosti (28)
- Scéna, ve které Anne Collins vydává prohlášení tisku, je natáčená v knihovně kongresu ve Washingtonu, a komparz zde mimo jiné tvoří i skuteční význační žurnalisté jako Bob Woodward, Margaret Carlson, Bob Schieffer, John Palmer, E. J. Dionne Jr., Katty Kay, či Steven Clemons. (Othello)
- Ve scéně na konci filmu, kde jde Cal McAffrey směrem k nemocnici, je její budova v reálu sídlem ministerstva pro bydlení a městský rozvoj. (Caszidy)
- Aby byl patrný rozdíl mezi novinářským a politickým světem, tak se záběry s Benem Affleckem točily výhradně digitálními kamerami. (Gastovski)
Reklama