Reklama

Reklama

Historické drama, kronika života aristokratky Georgiany Cavendish, vévodkyně z Devonshiru. Georgiana (Keira Knightley) byla na 18. století, ve kterém žila, velmi moderní a pokroková žena. Její patriarchální manželství podle konvencí, s morózním, uzavřeným manželem (Ralph Fiennes), neschopným projevit jakýkoliv cit, ji neuspokojovalo. Ona milovala společnost, byla výbornou hostitelkou a společnost milovala ji. Nevyhýbala se hazardu a zamilovala se  do mladého politika  Charlese Greye. Manžel však, i když měl poměr s její nejlepší přítelkyní, donutil Georgianu, aby se své lásky kvůli dětem vzdala. (JOJ Cinema)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (562)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Zdá se mi to nebo se historické filmy dostávají do stádia, kdy je dobré natočit historický film o každé události, o každé historické postavě, která kdy vůbec žila. Za chvíli se tak dočkáme historického filmu o žebrácích z Paříže nebo o mrtvole, kterou v 10. Století vyplaval Dunaj. Na druhou stranu nemůžu této vévodkyni vytknout, že její život zrovna nic lehkého nebylo. Dokonce mě to donutilo se o ní dočíst více informací, než je jen ve filmu. Keira Knightley to každopádně zvládla a popravdě se přiznám, že jsem na historický film nekoukal s takovým zájmem jako právě na život této vévodkyně. Pro mě neznámý příběh z historie tak herci dokázali zfilmovat velice zajímavě se vším všudy. S dobovou atmosférou, hudbou, kostýmy, postavami, lidmi...se vším všudy. Zajímavý, že hazard ve filmu zase tolik neukazovali, prý doteď dluží zemi tři miliony liber. ()

Ernia 

všechny recenze uživatele

Tahle vévodkyně byla jistě neuvěřitelná žena: během doby, kterou film sledoval, stačila porodit několik dětí, aniž by se zdálo přibrala jediné kilo a navíc měla naprosto úžasnou pleť a její obočí mě fascinovalo celou dobu. Ale konečné titulky o zbytku jejího života mi přišly psané, jako by na ní bylo výjimečného snad ještě něco, ale ot jsem bohužel během filmu tak nějak nestačila pobrat, protože žádná událost se mě nijak extra nedotkla, nezaujala. Navíc mi přišlo že se nic moc extra neřešilo, jen tak na půl pusy a pak najednou skok o několik měsíců (nebo se to tak v té době dělalo? Nevím). Navíc záběry na chodící Keiru mě taky nijak extra nebraly, i když si v nich kameram zřejmě vyžíval. Ale co můžu pochválit jsou kostýmy, prostředí a hudba. ()

Reklama

Mertax 

všechny recenze uživatele

Chladné, odtažité, naducané a pyšné jako účes Georgiany, bez emocí, citů a pocitů. Vévodkyně ve mně vyvolala jen velmi malé množství empatií a R. Fiennes mi znovu potvrdil mou narůstající domněnku, že jeho dřívější role mě prostě zaujaly víc (ostatně mu to ani nevyčítám, prostě musel hrát suchara). Teď zůstanu u britské produkce - a to i ve stejném historickém období (přelom 18. a 19. století), ale raději se přesunu na východ do carského Ruska a pustím si Oněgina. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Úžasná kostýmní podívaná s (pro Čecha tolik neobeznámeného s každou kapitolou britské historie, tj. pro mě) dosti silným, dramatickým a nepředvídavě se vyvíjejícím příběhem, skvělou režií, kamerou, hudbou a dusnou atmosférou, v níž pomluva čeká na každém rohu, a především se skvělými hereckými výkony. Keira Knightley dokazuje, že se pro tento typ rolí snad narodila, a Ralph Fiennes... K tom chladnému sucharskému mistrovství, jaké předvedl on, nemám co dodat. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Vévodkyně stojí někde v půli mezi seriózním historickým dramatem o fungování aristokratických rodin v 18. století a mezi zfilmovanou dobovou bulvární historkou o záletnictví v nejvyšších kruzích. I kdyby se filmař nakrásně chtěl maximálně držet reality a přesnosti v zobrazení společenských vztahů příslušné éry, narazí na zásadní problém. Taková realita a myšlení jsou totiž dnešnímu divákovi bytostně vzdálené, a proto je nepřijme. Máme zkrátka tendenci posuzovat svět minulosti dnešníma očima. Tvůrci stojí v manželském sporu na straně Vévodkyně ztvárněné půvabnou Keirou Knightleyovou, i když dobová morálka stála jednoznačně na straně jejího manžela, který se choval podle dobových zvyklostí. Manželství se zakládala z ekonomických, provozních a reprodukčních důvodů. Plést do toho city byla čistá pošetilost. Na sexuální povyražení a citové vazby sloužili jiní. Na tom, že manželství představovalo mnohem spíš než pohodovou záležitost firmu se sešněrovanými pravidly a nevlídnou atmosférou, měla podstatný podíl i absolutní absence sexuální výchovy a požadavek panenství. Při zachování určité diskrétnosti měly nicméně majetné vrstvy dostatek možností k rozptýlení, byť genderově byli coby živitelé zvýhodněni muži. Kdyby měli lidé oné doby možnost spatřit naši současnost, zhrozili by se, jak lehkovážně přistupujeme k instituci manželství, na které stála tehdejší společnost. Vévodkyně je kostýmní velkofilm, kde je na co koukat a co obdivovat, počínaje velmi solidní výpravou a hereckými výkony předních evropských herců konče. Z komentářů je cítit, že někteří by ocenili spíš styl Jane Austenové a víc romantického ducha, ale taková prostě byla doba. Já měl spíš problém se scénářem, na kterém se ještě dalo víc zapracovat a rozvinout charaktery. Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (15)

  • Pro tři scény hostin byla použita monumentální Mramorová síň v domě Clandon Park v Surrey. Dům z roku 1730 je stále přístupný veřejnosti. (blackrain)

Související novinky

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

Oscaroví tvůrci míří do Prahy

15.10.2011

Praha se už brzy zařadí po bok dalších světových měst, která mají štěstí na velké kulturní akce s účastí zajímavých hostů. V pondělí 21. listopadu 2011 totiž Rudolfinum hostí benefiční Concert for… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Reklama

Reklama