Režie:
Jonathan DemmeScénář:
Ron NyswanerKamera:
Tak FujimotoHudba:
Howard ShoreHrají:
Tom Hanks, Denzel Washington, Roberta Maxwell, Mark Sorensen Jr., Jeffrey Williamson, Charles Glenn, Anna Deavere Smith, Joanne Woodward, Jason Robards (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Andrew Beckett je právník. Mladý, brilantní právník. Homosexuál, infikovaný virem HIV. Svou nemoc dlouho tají, přesvědčen o tom, že s jeho službou klientům nesouvisí. A pak je jednoho dne propuštěn, údajně pro pracovní neschopnost. Ale Andy ví, proč přišel o místo. Připravily ho o ní předsudky, strach, panika a odpor. Diskriminace. Ví, že jeho čas je sečten, ale nevzdává se. Hledá právníka, který by mu pomohl v procesu s jeho mateřskou firmou - a nachází. Černý Joe Miller není tak úspěšný, jako býval Andy, ale jeho vytrvalá víra v právo z něj činí ideálního spojence. Přesto se však zdráhá přijmout Beckettův případ. Stejně jako obžalovaní, jako porota, jako všichni ostatní, i on nemá rád homosexuály, oškliví si je a štítí se AIDS. A snad právě pro svůj odpor nakonec přijímá, přesvědčen o tom, že ve městě, kde byla vyhlášena americká ústava, zaručují rovnost všech, nelze tento boj vzdát. Soudní spor začíná... Inspiraci k natočení filmu bylo údajně onemocnění blízkého přítele režiséra J. Demmeho na AIDS. (Guild)
(více)Videa (1)
Recenze (630)
Soudní drama. Tom Hanks jako diskriminovaný bývalý právník, který chce hájit svá práva, že si jsou všichni rovni. A nezáleží na tom jestli je člověk nakažený chorobou AIDS nebo je gay. A žádný takový důvod nemůže ovlivnit jakou práci vykonává, vyhazova z práce nevyjímaje. A Denzel Washington se mu snaží pomoci, jako jeho advokát se domoci práva. Drsný a kvalitní příběh s vybranými herci na velké úrovni. ( Hodnocení: 8/10 ) ()
vo svojej dobe rozvíril hladinu svojou vskutku tvrdou kritikou puritánskej a falošnej Ameriky plnej predsudkov a pretvárky; hlavný hrdina tu nie je Hanks, ale Denzel - to on počas procesu zisťuje, ako to je so spoločnosťou, v ktorej žije a ktorej je súčasťou, to jeho názor prechádza veľmi zásadnými zmenami, to on pochopí a sprostredkúva divákovi posolstvo; napriek tomu - Tom Hanks podáva jednoznačne výborný výkon; ()
Moc hezké..... Sentimentální až hanba, ale hezké. Navíc Denzel Washington a hlavně Tom Hanks - ti dělají pro celý film něco vzdáleně podobného tomu, co učinil například Rowan Atkinson pro Mr. Beana - naprosto excelují a věřte mi, už jen kvůli nim chcete Philadelphii zažít, přestože jinak žádné dramaturgické pamětihodnosti asi neuvidíte... ()
O tom, že filmy ze soudního prostředí nemusí být vždy jen hromady nudných keců jsem se už několikrát přesvědčil a díky Philadelphii jsem na právnické filmy změnil názor úplně. Boj proti demagogii a za svobodu práv je zde brilantním způsobem znázorněn v souladu se sociálním/emotivním cítěním. Míra emocí je tu naprosto přesně vyměřena, takže o nějaký obyčejný doják se nejedná ani náhodou. Soudní líčení jsou působivá a výkony ústředního dua fantastické ( i když tak trochu zastávám názor, že Hanksův Oscar za Gumpa byl zaslouženější ). Úvodní píseň od mistra Springsteena poslouchám téměř každý den a závěrečná skladba Neila Younga působí jako balzám na duši. Není to film pro všechny, ale já jsem na výsost spokojen. 90% ()
Tom Hanks jako homosexuální právník, nakažený virem HIV bojuje s pomocí Denzela Washingtona coby svého obhájce proti předsudkům nejen svého bývalého zaměstnavatele, ale společnosti jako celku. Jeho výkon je ohromně působivý a je v něm tak trochu vidět snaha naučit diváka chápat, že i homosexuál je člověk, jen trochu jinak orientovaný. K tomu má Hanksovi dopomoci i Antonio Banderas v roli jeho přítele a milence. Na opačné straně bariéry zaujme zejména Jason Robards jako čelný představitel firmy, která právě Hankse propustila ze svých služeb po zjištění, že je nakažený homosexuál. Film je doslova přeplněný humanitou a herecké výkony jsou strhující. Po zásluze vybojoval 2 Oscary (jeden pro Hankse a druhý za titulní píseň od Bruce Springsteena). ()
Galerie (53)
Zajímavosti (39)
- Kameraman Tak Fujimoto sa objavil aj ako postava filmu. Je to lekár v nemocnici bezprostredne po scéne pôrodu. (Arsenal83)
- Pracovní názvy filmu byly "People Like Us", "At Risk" nebo "Probable Cause". (don corleone)
- Prosadit film do výroby nebylo snadné, a to nejen kvůli kontroverznímu scénáři, ale také proto, že v tu dobu byla nemoc na vrcholu a miliony Američanů v souvislosti s ní někoho ztratili. Nálada proti homosexuálům ve společnosti v té době dosahovala bodu mrazu a lidé se jich začali bát a nenávidět zároveň. (sator)
Reklama