Režie:
Darren AronofskyScénář:
Robert SiegelKamera:
Maryse AlbertiHrají:
Mickey Rourke, Marisa Tomei, Evan Rachel Wood, Mark Margolis, Todd Barry, Wass Stevens, Judah Friedlander, Marcia Jean Kurtz, John D'Leo, Ajay Naidu (více)Obsahy(2)
Na konci 80. let zaplňoval Randy „The Ram“ Robinson, profesionální wrestler, titulní stránky novin. Nyní, o dvacet let později, se těžko protlouká životem a ve školních tělocvičnách a komunitních centrech kolem New Jersey dělá vystoupení pro hrstky nezdolných wrestlingových fanoušků. Své dceři se odcizil a není schopen si udržet skutečný vztah. Randy žije pro vzrušení z show a pro obdiv svých fanoušků. Nicméně infarkt ho donutil odejít do důchodu. Pomalu si začíná zvykat na novou situaci a oceňovat stav svého života – snaží se znovu spojit se svou dcerou a rozvinout vztah se stárnoucí striptérkou. Nic z toho se však nedokáže vyrovnat lákání ringu a wrestlingové vášni, které hrozí, že ho opět pohltí. [44. MFFKV 2009] (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 462)
Existenciální, místy nechtěně vtipné (jak jinak reagovat na absurdní wrestlingové zápasy, než smíchem) drama. Na imdb.com překvapivě 59. film z top 250. Musel bych ho nejspíš ještě vidět vícekrát, abych ho mohl plně docenit a najít v něm to co jsem v něm zatím nenašel. Už teď ale musím uznat jednu věc, Aronofsky velmi autenticky navázal na vlnu NEW HOLLYWOODU, aniž by to zavánělo pózou nebo neumětelstvím, stroze a bez příkras, Rourkův Robin / Randy "The Ram" zvládá dobře jen jednu věc, v ostatním selhal (rodina, dcera, organizace vlastního života), začlenění do běžné společnosti moc nefunguje, tak co dál ?? (NA SVOBODĚ, PŮLNOČNÍ KOVBOJ). ()
Úspornost stylu, bohatost emocí. Z mnoha filmových i nefilmových důvodů dojemný návrat k vysoké kvalitě a divácké přístupnosti sedmdesátých let. Škoda, že je vyloučené, aby měl Aronofsky nějaké následovatele. Právě tento typ filmů dnes postrádám. 90% Zajímavé komentáře: Marigold, Flipper, uzzi, GodComplex, ScarPoul , Triple H, stration, Crackonosc, BDMarty007, Ještěřák, ]V[()Rt , frenkie ()
Ak by som mal nazor zhodnotit jednou vetou, tak by znel: "The Wrestler je dalsia z radu dobre natocenych zivotopisnych dram - nic menej, ale ani nic viac". Najprv k tomu "nic menej" - vyborne zvolene prostredie mestkej periferie podporujucej atmosferu bezutesnosti i bodaveho socialneho statusu osamelosti - cele to pripomina feeling filmov podobneho razenia z dekady 70´s, popularny look handy camery dodavajuci pocit autentickosti, vystizny soundtrack (i ked na magicke az zmyselne intenzivne prepojenie hudby a obrazu z predchadzajucej spoluprace Mansell - Aronofsky zabudnite), zaverecne finale, ktore si s klise filmov podobneho razenia ruku nepodava a herecky koncert zucastnenych na cele s Mickeym Rourkeom - jeho zanietenie ako i vklad do postavy mi casto pripominali minulorocny vykon D. D.-Lewisa v There will be blood. _____ Ale je tu aj to "nic viac" - aj napriek vsetkym spominanym pozitivam som sa po cely cas nemohol ubranit dojmu, ze Darrena je na dany typ filmu skoda. Jeho rezii nie je co vytknut,ale az na par okamihov tu jeho urcite trademarky (ktore mne vacsinou zintenzivnuju zazitok z jeho filmov, inym zas pripadaju ako maniere... -> kazdy si dosadi to svoje) ani nespoznate. The Wrestler mi pride ako film, ktory Darren tocil na zakazku, nie ako jeho bytostne osobny projekt. Pride mi ako film, ktoremu dal svoje technicke zrucnosti a remeselny kumst s talentom, ale neotlacil do neho cast svojej duse a citov. Uznavam, ze to moze byt hlavne moj problem a som za par mesiacov ochotny absolvovat minimalne este jedno pozretie. [Venezia, 2008] ()
V USA maj fakt zajímavej systém prodeje uzenin v supermarketu. Člověk si tam vezme lístek s pořadovym číslem jako v nějaký posraný bance nebo na poště a pak čeká, až žena (nebo v tomto případě muž) za pultem jeho číslo zavolá. Tak z toho by mi asi jeblo. Druhá a zároveň poslední zajímavá věc na filmu je Marisa Tomei. Její role je sice v podstatě zbytečná, ale je neuvěřitelný, jak ženská v takovym věku může vypadat zachovale. Téměř celou dobu se polonahá kroutí někde u tyče a rozhodně teda je, na co se dívat. A ten zbytek? Čuměl jsem na Mikyho Šourka, jak tam řeší nějaký svoje problémy, ať už rodinný, zdravotní nebo pracovní, ale nepřišlo mi to ani zajímavý, ani dramatický, ani vtipný, ani napínavý... Všechno mi to bylo naprosto ukradený. Čekal jsem aspoň třeba nějakej dechberoucí závěr (podobně jako v Requiemu za sen), ale dočkal jsem se jen trapnýho klišé. Nutno dodat, že film mi nějak vyloženě nevadil ani mě nenasral, prostě jenom kolem mě tak nějak proplul a nic ve mně nezanechal. ()
Moc se mi do Wrestlera nechtělo, ale Rourke nominovaný na Zlatý Glóbus a Aronofsky mě nakonec přesvědčili a jsem ráda, že jsem se nechala. Díky tomuhle filmu zjistíte, že wrestleři jsou parta milých a pohodových chlápků, kteří se sice na pódiu mlátí hlava nehlava, ale pak se sakra starají, jestli si někdo neublížil. Rourke je skvělý a jeho stárnoucí Ram je sympatický chlap, který zjistí, že je naprosto osamělý a neví, jakým směrem se má jeho život ubírat dál a přes jeho chyby bych mu odpustila a dala mu ještě šanci. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (32)
- Na obsazení Mickeyho Rourkea (Randy Robinson) trval režisér Darren Aronofsky, který si ho prosadil i přes námitky studia. Bylo to ale až poté, co mu nabídky odřekli Nicolas Cage a Sylvester Stallone. (don corleone)
- Scenárista Robert D. Siegel se objeví na začátku filmu jako jeden z fanoušků, který žádá Randyho (Mickey Rourke) o autogram. (don corleone)
- Mickey Rourke (Randy Robinson) odmítl maskérský trik a v ringu si skutečně sám rozřízl čelo žiletkou. (ČSFD)
Reklama