Režie:
Jonathan DemmeScénář:
Ted TallyKamera:
Tak FujimotoHudba:
Howard ShoreHrají:
Jodie Foster, Anthony Hopkins, Scott Glenn, Ted Levine, Anthony Heald, Brooke Smith, Diane Baker, Kasi Lemmons, Charles Napier, Tracey Walter, Roger Corman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mladá citlivá agentka FBI Clarice Steriling je přizvána ke spolupráci do týmu vyšetřujícího sérii vražd. Na pachatele ukazují jen velmi kruté následky jeho činů: Vrah přezdívaný "Buffalo Bill" stahuje vždycky své oběti z kůže a potom je hází do řeky. Clarice má za úkol vypracovat psychologický portrét pachatele. Její nadřízení ji proto vyšlou na "konzultaci" za jiným masovým vrahem, psychiatrem dr. Hannibalem Lecterem, který je vězněn za nejvyšších bezpečnostních opatření. Lecter, který zná ze své praxe vraha i jeho motivy a tuší jeho další postup, drží v rukou všechny nitky a přivádí mladou Clarice na správnou stopu... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 419)
Nejlepsi dil z trilogie o Hannibalovi. Jonathan Demme byl zrovna nejvic ve forme, protoze natocil tenhle skvelej thriller a hned potom Philadelphii. Co se tyce pribehu, nejvetsi klad jsou jednoznacne rozhovory mezi Hopkinsem a Foster, to je nejvetsi klad filmu. Ale i napad, aby vrah pomahal chytit jinyho, je celkem dobrej, i kdyz to uz parkrat ve filmu bylo. Anthony Hopkins je tu skutecne uzasnej, snad jeho nejlepsi zivotni vykon, ale Jodie Foster mu zdatne sekunduje a je nemene skvela. Film ma paradni atmosferu, i kdyz tu nejsou nejak nechutny zabery nebo tak. Co se tyce Buffalo Billa, tak to je sice slusnej uchylacek, ale v porovnani s Hannibalem nema nejmensi sanci. I kdyz tempo na par mistech filmu polevi, rozhodne jsem se nenudil a jedna se o jeden z nejlepsich thrilleru, kterej si svy oskary pravem zaslouzil. ()
Opáčko bezprostředně po sérii Eli Rotha a říkám si, jak skvěle mrazivý muselo být vidět to tu v kině tenkrát zkraje devadesátek. M... Psycho... Deranged... Texas Chain Saw Massacre... Halloween... Maniac... Henry: Portrait Of A Serial Killer... Silence Of The Lambs! ()
Thriller, na který mě rodičové odmítli vzít do kina a tak jsem si musela několik let počkat na premiéru v TV. A stálo to čekání za to, temný příběh dokonale upoutal moji pozornost - napínavé jak těsné trenky! Hannibal Lecter se okamžitě zařadil mezi mé oblíbené filmové hrdiny a Anthony Hopkins i s Jodie Foster povýšili na mé oblíbené herce. Repríza už pochopitelně nebyla tak napínavá a zajímavá, "Mlčení jehňátek" není z těch filmů, u kterých s opakováním objevujete nové věci. Áčkový thriller se sympatickými (Starlingová) a charismatickými (Hopkins) hrdiny - postraší, zamrazí, sem tam i nějakou myšlenku nabídne, ale o moc víc divákovi nedá. Napoprvé mi to stačilo ke štěstí, přikloním se tedy k vyššímu hodnocení. 90% ()
Mlčení jehňátek funguje znamenitě i po skoro pětadvaceti letech od svého vzniku. Snad proto, že tu opravdu všechno dokonale ladí - famózními hereckými výkony počínaje přes perfektní práci scénáristy při adaptaci Harrisova románu až po sugestivní kameru a režii (nikdy dřív jsem si asi neuvědomil, jak moc se Demme zaměřoval na detailní záběry obličejů) a zmínit musím i Shoreoův pěkně depresivní soundtrack. ()
Film, který přesvědčil zapšklé Akademiky i další filmové "intelektuály", že i thrillery a horory mohou být považovány za umění. Anthony Hopkins ztvárnil roli šarmantního psychopata na výbornou (což už se nedá říct o dvou pokračováních) Špička ve svém žánru, závěrečná scéna z temného sklepa je vynikající. Přesto si myslím, že třeba Se7en je ještě o dost lepší. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (178)
- Úvodné scény rozhovoru medzi Clarice Starling (Jodie Foster) a Hannibalom Lecterom (Anthony Hopkins) sú natočené v polocelkoch, pričom zábery majú hĺbku, zdôrazňujúcu odstup protagonistov, nakoľko je vždy pred kamerou snímané temeno hlavy. Postupne rozhovor začne byť osobnejší, čo kamera reflektuje priblížením, z polocelku prechádza do detailu, a postavy sa dívajú priamo do objektívu. Takto je vystihnutý najmä strach i rešpekt z inteligentného i prefíkaného Hannibala Lectera. (Biopler)
- Agentka Clarice (Jodie Foster) v jednom zábere otvára dvere s kľučkou na pravej strane. Hneď v nasledujúcom zábere sa dvere otvoria presne do opačnej strany. (Kub_ees)
- Ve filmu se objevili dva z producentů. Kenneth Utt si zahrál koronera u těla Fredericky Bimmelové a hlavu Benjamina Raspaila ve sklenici vyrobili tvůrci podle obličeje producenta Edwarda Saxona. (casyy)
Reklama