Režie:
Robert RodriguezKamera:
Bill PopeHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Rosa Salazar, Christoph Waltz, Keean Johnson, Jennifer Connelly, Mahershala Ali, Jeff Fahey, Jackie Earle Haley, Eiza González, Ed Skrein, Casper Van Dien (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Svět vzdálené budoucnosti není ideálním místem k životu, přesto v něm žijí lidé, kteří nezištně pomáhají jiným. Tak třeba kyberdoktor Ido (Christoph Waltz) prolézá skládky, aby našel funkční součástky, které může implantovat lidem, co o část těla přišli. Takhle objeví Alitu (Rosa Salazar), poničeného kyborga se srdcem a duší dospívající dívky, a vrátí jí život. Po probuzení Alita vůbec nic neví. Nepamatuje si svou minulost, nepoznává svět kolem sebe, ale okamžitě nasává nepřeberné množství nových informací. Se životem vrstevníků Alitu seznamuje Hugo (Keean Johnson), mladý rebel s motorkou, který ji od prvního setkání mimořádně imponuje. Díky své zvědavosti pozná Alita i odvrácenou stránku města Iron City, v němž s doktorem Idem žije. Fyzickou konfrontací se zdejším podsvětím v sobě objeví mimořádné, smrtící schopnosti. V tu chvíli se dostane do hledáčku skupiny nájemných zabijáků, kteří terorizují město, ale teď dostali jediný úkol – najít a zničit Alitu. Z obyčejné kyberholky se stane bojový anděl. A konečně si vzpomene, jaké je její poslání. (Cinemart)
(více)Videa (38)
Recenze (846)
Robert Rodriguez po velké odmlce je zpátky a nečekaně při síle! K tomu napomáhá i James Cameron jako scénarista. Alita je vizuální žranice podobně jako minulo roční Ready Player One a musím říct, že byť jsem k filmu původně přistupoval jako k Outsiderovi, tak ve výsledku jsem velmi potěšen a odcházel z kina spokojen, jak už dlouho ne. Film se odehrává v 26. století, je to tedy Cyberpunk jak víno s velmi sympatickou hlavní představitelkou, jako obvykle solidním Christophem Waltzem, načančanou, nekompromisní akcí ( Choreografie soubojů špičková, přehledná až dechberoucí Panzerkunst rules!) a při velkolepém finále jsem řval přes celé kino štěstím i dojetím. Povedli se i různorodí záporáci, hudba a hlavně to má tempo rychlé jak horská dráha, že si přejete, ať to má ještě půl hoďky navíc. Vůbec nevadilo, že se Rodriguez stranil násilí a taky příběhově to mohlo být určitě silnější, ale byl jsem ze všeho tak unešený, že člověk nemá chuť přemýšlet asi jako když se před Vámi svlékne Megan Fox, tak hledět s otevřenou pusou bohatě stačí. Jedná se o jedno z nejlepších zpracování Japonské Mangy, které jsem kdy viděl a Japonsko se otřese v základech. Viděno v Imaxu s masážními sedadly a s 8 kopečky zmrzliny a slast. Trilogii okamžitě servírovat bez váhání.85% ()
Průměrná adaptace slavné mangy s naprosto otřesným 3D se až příliš táhne. Akční scény mají spád a švih, vata mezi tím ubíjí a zpomaluje tempo až k nevydržení. Zkrácení by snímku rozhodně pomohlo. Weta Digital odvedla standardní práci, převod do 3D většinu její špičkové práce pohřbil. Lituji, že jsem nepočkal tři dny a nešel na 2D. Celkově však příběh nepřináší v dystopickém světě nic nového, bohužel ani herci nijak neomráčí. Waltz je profesionál, jenže tady vypadá jako jednooký mezi slepými. Pokud by měl film silný příběh a, jak slibovaly reklamní titulky, omračující efekty, snad by to nevadilo. Přeci jen od napínavého sci-fi čekáme hlavně podívanou, nikoliv shakespearovské herce. Není zde ani jedno. Snadno zapomenutelný snímek s otevřenými vraty, který se ale možná ani pokračování nedočká. Cílení na mládež asi nebylo nejšťastnější (i když vidět člověka přeseknutého na půl pro děti až tak není, na druhou stranu na střeva ven nedošlo). Popcornové bez přidané hodnoty. ()
Letošní Ready Player One - akorát Rodriguez není Spielberg a vyprávět příběhy tak aby v nich fungovala i ta citlivější dojemná linka fakt moc dobře neumí, ale zato mu skvěle jde brutálně vyšperkovaná akce (velice mě těší že porcování robotů i lidí ždíme PG-13 na maximum, když už ten rating musí být nízký), takže jen za 8/10 A po dlouhé době opět zase jednou parádní 3D, které si rozhodně zaslouží IMAX Pokračování bych si dal radši než většinu blockbusterů které se letos chystají (resp všechny kromě SW - minimálně akce samotná mě tu baví výrazně víc než v posledních Avengers). Je každopádně škoda že to netočil Cameron, v jeho režii to mělo potenciál být ještě o dost lepším filmem než Avatar. Jen možná ne tak moc úspěšným, Alita je na to přecejen moc japonská. ()
V momente keď som sa dozvedel, že za tým stojí aj J. Cameron som to chcel vidieť. Rodriduez je talentovaný, preto som nepochyboval o režisérskych kvalitách. Zaujímal ma skôr príbeh a svet v ktorom sa postavy budú pohybovať. Po hereckej stránke ma veľmi potešili Waltz, M. Ali a hlavne J. Coneelly, pri ktorej som si uvedomil ako dlho som ju nikde nevidel. Alite budete fandiť, je to roztomilá postava, napriek tomu som mal pocit, že sa občas príliš ponáhľame, chcelo to viac spoznať svet i postavy okolo neho. Je toho príliš veľa na obdivovanie, kľudne by som prijal nejakú rozšírenú verziu, v pohode i 30 minút navyše. Otvorený koniec naznačuje , že príbeh zďaleka nekončí a dúfam, že tržby a prípadný úspech nám čoskoro prinesú pokračovanie. 80%. ()
Kultovní fetiš (velkých očí) Roberta Rodrigueze. Už to vypadalo, že dlouhodobá stagnace mu neprospívá, ovšem terapie u Jamese Camerona měla za následek, že se slavný režisér vzchopil a dal vzniknout svébytnému futuristickému majstrstyku, u něhož není vyloučeno, že leckterý jedinec neváhá dát průchod úchylce zvané cyberfílie - čili pohoní nad "robotickou" holčinou. A nejen to, bude se nadmíru tetelit ze skvostné technické stránky a množství fines, které se na diváka valí v nemalém poměru. Futuristické Železné město, nad nímž se v oblacích tyčí poněkud záhadný Salem, je v podstatě hlavní kulisou vyprávění, do kterého se ještě vměstnala agresivní hra Motorball, která je vesměs variací futuristických her z jiných scifi bijáků, dále se zde vyskytuje přepestrá partička lovců odměn, kde se pohybuje i jeden s výsostnými na(r)cistickými sklony, a svůj prostor ve vzdálené budoucnosti dostanou i city, které v naší hrdince probudil místní mladík. Režie je naprosto perfekcionalistická. A scénář, který sepsal Rodriguez společně s Cameronem, nezůstává o moc pozadu. Celek skýtá originální kompaktnost, která má poutavé vyprávěcí postupy, dynamickou akci a skvěle kompozičně rozložené charaktery. Rosa Salazar je překvapivě velkým tahounem, ač nepatří mezi herečky, u které divákům automaticky naběhne nějaký předchozí film, v němž účinkovala. Casting nemá slabin, každá z postav, respektive každý účastník je dostatečně zajímavý a scénář mu přisuzuje, aby se během dvou hodin, co film trvá, nějak projevil, případně participoval na nějakém dějovém zvratu. Pro mě osobně byla nejzajímavější Jennifer Connelly, svoji roli v tom samozřejmě sehrály i její podvazky, ovšem Christoph Waltz, Ed Skrein a neokoukaný Keean Johnson. A hlavně jsem se po celou dobu těšil, s čím dalším nápaditým režisér ještě přijde, a rozplýval jsem se nad jeho zručností a značnou obrazotvorností. Volá to po druhém dějství, nemálo bočních dějových linií bylo rozvedeno jen tak nenápadně. Bojový andílek zaujal svým nasazením a vybranou stylovostí, která je režisérovi vlastní. 10/10 ()
Galerie (65)
Zajímavosti (61)
- Režisér Robert Rodriguez se nechal slyšet, že James Cameron původně napsal scénář, který měl mít výsledný rating R (mládeži nepřístupný). Nakonec se ale prý rozhodl trochu „obrousit hrany“, aby uspěl u širšího diváctva. (CrypzzXD)
- S náklady 150-200 milionů dolarů jde o zdaleka nejdražší film Roberta Rodrigueze. Jeho druhým nejdražším snímkem je Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil (2014), který stál 65 milionů. (Jamal)
- Po naléhání Roberta Rodrigueze mu James Cameron předal svých 600 stránek poznámek k projektu s tím, ať z nich tedy zkusí udělat použitelný scénář. Rodriguez mu pak vrátil stotřicetistránkovou verzi. Zprvu skeptický Cameron ji prošel na jedno posezení a prohlásil: „Tohle je přesně ten příběh, který jsem chtěl vyprávět.“ (Tarmenel)
Reklama