Reklama

Reklama

Mladá televizní reportérka Angela (Jennifer Carpenter) se svým kameramanem natáčí noční pořad o hasičích, a když zazní poplach, dvojice spolu s nimi vyjíždí na místo, odkud přišlo volání pomoc. Hrůzu, jež tam na ně čeká, však nikdo nemohl předvídat…  Když se televizní reportérka Angela Vidalová (Jennifer Carpenter) a její kameraman vydají natočit akci odvážného týmu hasičů v Los Angeles, nikdy by je nenapadlo, že první noční volání o pomoc může být i poslední. Právě díky němu se ocitají v pasti obytného komplexu, který je bez varování zapečetěn a neprodyšně uzavřen. Je vyhlášena karanténa, telefony, internet, televize i mobilní telefony přestanou fungovat a zachránce bez možnosti úniku obklopí vystrašení obyvatelé budovy, kteří jsou zřejmě infikováni jakýmsi smrtelným mutujícím virem. Co se za zdmi budovy dělo dál, je známo jen díky později nalezenému natočenému materiálu... Karanténa je americký remake úspěšného španělského hororu, který měl premiéru v listopadu 2007. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (469)

Lucasion 

všechny recenze uživatele

Španělský originál jsem neviděl, ale asi se k němu pravděpodobně nikdy už nedostanu. Je hezký znovu vidět Jennifer alias Dexterovu sestru ve filmu, ale já nikdy nebudu fanoušek roztřesené found-footage kamery. Tady mě snad rozčilovala ještě víc než u jiných filmů. Chápu zoufalé chování postav i pomalejší rozjezd filmu. Dokonce i ten strach z neznáma téměř funguje. Ale ke konci to řvaní, ječení, roztřesená kamera vše zabijí. I ten zajímavý konec na půdě, nebo kde to vlastně bylo. Poslední scény jsou snadno předvídatelné. Tohle mě moc nebavilo. (40 %) ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Film sám o sobě je velmi působivý, daří se mu to ale především proto, že až sprostě kopíruje španělský originál [Rec]. Pokud jste ho neviděli, možná vás Karanténa nadchne, v opačné případě spíše naštve, což je i můj případ, neboť, ač se pár inovací dočkáme, se Američani moc nesnažili posunout v tématu trochu jiným směrem, takže se dá existence tohoto vpravdě zbytečného remaku vysvětlit pouze snahou přiblížit původní film západnímu publiku, které zahraniční kinematografii až na prověřené tvůrce spíše ignoruje a, samozřejmě, vydělat na tomto levném hororu pořádný balík peněz. Ve výsledku bych Karanténu označil za technicky skvěle zvládnutou reprodukci, která je ale zoufale neoriginální. Většina chvály tedy patří španělským kolegům, kteří americkým tvůrcům poskytli podrobný návod na to, jak natočit působivý a mnohdy i nervydrásající horor...a oni ho jednoduše opsali. P.S.: známější herci v americké verzi jsou spíše na škodu, jelikož je film natočený jako pseudo-dokument, takže výskyt "toho chlápka z Ally McBealové" celkem ruší v navození pocitu autenticity. 50% (nevidět originál, jsem nadšený) ()

Reklama

Pedestrian 

všechny recenze uživatele

Tak dobré, jak jen doslovný remake může být. Podruhé už to pochopitelně není ono (absence strachu, či momentu překvapení), přesto jsem byl na konci (opět, i když tentokrát podstatně méně) vyděšený. Napětí a adrenalinový závěr totiž oproti předloze zůstávají zachovány a postavy jsou tentokrát sympatičtější a snadněji vám přirostou k srdci. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

O tomto remaku jsem toho slyšel už dost, ale dosud jsem se mu schválně vyhýbal. Je totiž o mně všeobecně známo, že rozhodně nejsem příznivcem jakýchkoliv „předělávek“. Jen málokterá totiž opravdu stojí za povšimnutí a jelikož španělský REC považuji za jeden z nejlepších hororů. Nakonec jsem se k tomu po letech přece jenom odhodlal a popravdě už teď toho lituji. Absolutně souhlasím s těmi, kteří Karanténu označili za totálně zbytečný remake. Kvalit originálu nedosahuje ani z poloviny a to tvůrci okopírovali většinu scén. Chtěl jsem být opravdu nestranný a neporovnávat oba filmy, ale prostě to nešlo. Dowdle patří zřejmě rovněž k fandům španělského hororu a tak se rozhodl, že dokud se z toho dají vytřískat prachy, mohl by se sám pokusit natočit jeho napodobeninu. Myslel si, že k úspěchu stačí překecat známou tvář (J.Carpenter) a úspěch bude zaručený. Jenomže to se hošánek hodně spletl. Zatímco Španělé, Asiaté a Seveřané dokáží u většiny svých filmů navodit opravdu hustou atmosféru, u které vám místy přechází mráz po zádech, většina amerických režisérů nedokáže pořádně natočit ani lekací scény. Navíc pořád jen něco kopírují a už mi „USA“ distribuce začíná lézt pěkně krkem. Když k tomu připočítám ještě tragickou kameru (u REC jsem si na ní taky trochu stěžoval, ale jak se ukázalo stala se základním kamenem k celkovému prožitku), která nám místy nabídla neskutečně rozmazaný obraz, zmatený střih jenž nás ochudil o to nejdůležitější a slabé herecké výkony některých zúčastněných, bylo vymalováno. Ano, musím připočítat k dobru asi tři „originální“ scény, díky kterým se Karanténa od REC alespoň trochu liší v ději, ale to už celkový zmar nezachránilo. Přiznám se, že jsem místy použil urychlovač, protože bych u toho asi chcípnul nudou. 40% ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Jsme právě u domu, odkud nás volali, je tu i policie !! Možná to bude vážnější, než jsme mysleli.." Karanténa začíná jako tuctový televizní dokument, reportérka Angela, kterou si s chutí zahrála moje oblíbená herečka překrásná Jennifer Carpenter, a její kameraman Scott, toho zde samozřejmě oproti španělskému originálu nahradil dle očekávání černoch, Steve Harris, jsou na noční návštěvě u newyorských hasičů, kde natáčejí reportáž o jejich práci !! Angela je zprvu zklamaná a jen čeká, nebudou-li hasiči přivoláni do akce, na což však nakonec po asi čtvrthodinové nezáživné pasáži dojde, štáb s hasiči vyráží do nedalekého domu, kde se cosi stalo.. V domě brzy zjišťují, že je zde něco v zásadním nepořádku !! Jeden by ještě pochopil, že nějaká starší žena očividně něčím neznámým nakažená by všechny kolem chtěla kousat, větší problém však nastává, když bez varování dorazí strašidelně vyhlížející vládní jednotky, které brzy dům neprodyšně uzavřou a reportérka, kameraman, hasiči ani nájemníci se nemohou dostat ven !! V naprosté nejistotě a stupňujícím se strachu postupně zjišťují, že tohle prostě nemůže dopadnout dobře !! Celá Karanténa je od začátku do konce vyprávěna pouze z pohledu kameramana, bez hudby, bez vypravěče, bez stativu i bez střihů, s výjimkou těch, kdy kameraman na chvíli musí vypnout kameru, a tak tento found footage mocně připomíná Záhadu Blair Witch, ale ještě více to připomíná španělský horor [REC], o jehož oficiální remake se vlastně jedná a nutno podotknout, že remake velmi věrný, což ovšem všichni diváci předem ví, proto mi nějak uniká to rozhořčení znějící ze všech stran.. Nemám rozhodně nic proti remakům, se souslovími zbytečný film a zbytečný remake si vytírám prdel, navíc soudný, nezaujatý a průměrně pozorný divák si všímá detailů, které Karanténu přeci jen posouvají maličko jiným směrem a od původního snímku ji odlišují..V několika scénách si Američané mohli dovolit krátký digitální trik, na který by Španělé zřejmě neměli dostatek finančních prostředků, ačkoliv film rozhodně s triky nestojí a nepadá, v jiných okamžicích mi důvod změny nebyl příliš jasný, minimálně však scéna s útočící krysou mi rozhodně nevadila, nicméně samotné finále snímek posouvá právě do vod jiných než v případě [REC], kdy se dostáváme k exorcismu !! Otázka zní, zda jde o změnu k lepšímu či nikoliv !! Samotný film však bez diskuze lepší originálu rozhodně není, pokud však původní španělskou verzi neznáte, pak si při Karanténě užijete jeden z nejlepších hororů posledních let, s dokonalou děsivou atmosférou, přičemž jistě také oceníte veskrze sympatický fakt, že děj se neustále posunuje kupředu, hrdinové se nezdržují nějakým filozofováním a nikdo se tu s ničím moc nesere, sledujete totiž jen skupinu obyčejných lidí, kterým jde o kejhák.. Dalším viditelným rozdílem je snad ještě roztřesenější kamera než v případě [REC], což se mně osobně už opravdu začíná přejídat.. Je však naprosto jisté, že John Erick Dowdle, který později přišel s další výbornou žánrovkou Ďábel, bohužel ani coby nesmírně schopný a talentovaný rutinér Balagueróvých kvalit ani zdaleka nedosahuje, tam kde Dowdle slušně děsí si totiž španělský špílmachr dovoluje do diváka ještě provokativně šťouchnout, a na tom nemůže nic změnit ani pořadí, v jakém oba dva kousky zhlédnete.. () (méně) (více)

Galerie (39)

Zajímavosti (11)

  • Film nemá vlastní soundtrack, což je v hollywoodské produkci dost nezvyklé. (-bad-mad-wolf-)
  • Jennifer Carpenter, známá díky krimi seriálu Dexter, není jedinou televizní hvězdou, na kterou v Karanténě narazíte. Veterináře si zahrál šéf Ally McBealové Greg Germann a černovláska se psem je Dania Ramirez z Rodiny Sopránů nebo Hrdinů. (Pumiiix)

Reklama

Reklama