Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Co se stane, když si tvrdohlavá princezna Aneta odmítne vzít prince Jeronýma a královskou lest s nepravými čerty prokoukne sám Lucifer? Bude svatba, válka, nebo peklo na zemi? Bude legrace! A spousta falešných i pravých čertů, kteří umí pěkně zkomplikovat život! ... Jako v každé pohádce, ani tady nemůže chybět princezna. Jmenuje se Aneta (T. Voříšková), má svou hlavu – a hlavně se nechce za žádnou cenu vdávat! A už vůbec ne za nešikovného prince Jeronýma (J. Mádl) ze sousední země, kterému byla v dětství zaslíbena výměnou za ochranu rodného království. Jeronýmův otec, král Bedřich (V. Postránecký), ale na sňatku trvá, protože sní o velké říši, a porušení slibu by znamenalo vyhlášení války. Jak tedy princeznu zachránit a úmluvu neporušit? A tak dobrácký Anetin tatínek král Leopold (P. Nárožný) vymyslí geniální lest: že prý se o jeho dceru uchází sám Lucifer (M. Stránský)! Předpokládá, že Jeroným nebude chtít zachraňovat princeznu a Bedřich svatbu zruší. Aby byl jeho plán dokonalý, domluví se s potulnými komedianty, kteří mu v nedalekém polorozpadlém mlýně, kde skutečně prý kdysi přebývali čerti, vybudují „pravé“ peklo. To jen pro případ, kdyby se někdo chtěl přesvědčit, jak je to s tím Luciferem doopravdy. Netuší ovšem, že tím proti sobě popudí samotného vládce pekel Lucifera i jeho temperamentní snoubenku Muribanu (A. Stanková)… (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (564)

freddy 

všechny recenze uživatele

Když královský tatíček bere jméno pekla nadarmo, tak není divu, že to dopálí samotného Lucifera a ten se rozhodne lidem připomenout, že peklo ještě stále existuje. Tato pohádka má vlastně takové tři samostatné dějové linie, které se nakonec protnou, ale myslím si, že by klidně každá z nich mohla fungovat i samostatně. Tou první linií je vše, co se točí kolem královské svatby dvou mladých lidí, jejichž svatbu dohodli královští otcové, a kteří před touto svatbou nezávisle na sobě utečou z domu (v tomto případě ze zámku). Druhou linií je vše, co se točí kolem pekla, a třetí samostatnou linií je pak postava vodníka, která sice nemá tolik prostoru, ale dokáže pobavit i zaujmout, což ale ostatně platí i o těch ostatních dějových liniích, a právě proto, že tato pohádka prakticky nemá slabá místa, vnímám tuto pohádku jako jednu z těch nejpovedenějších, které jsem měl možnost vidět. Tohle je zkrátka nadprůměrná podívaná, která mě zaujala, a navíc nesmím zapomenout zmínit Alžbetu Stankovou, která byla v roli čertice překvapivě docela sexy, ovšem i ostatní herecké výkony byly skoro všechny nadprůměrné, takže jediné, co mi to kazí je účast Jiřího Mádla, kterého prostě nemám rád a dá se říci, že v současnosti je to můj nejméně oblíbený český herec, a zde mě nikterak nedokázal přesvědčit, takže kvůli jeho účasti strhávám jednu hvězdu, ale i tak to je za solidní čtyři hvězdy. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Presne tá rozprávka, z ktorej smrdí tá novodobosť a z ktorej sa nikdy nestane klasika vyhľadávaná aj po 50 rokoch. Jedine, že bude distribuovaná zadarmo a povinne. Nie je to slabučké ako rôzne troškoidy, ale do každej rozprávky pomaly dávať čertov ako skvelé, svojím spôsobom milé až skoro pozitívne postavy, to je už taký výplach rovnakého scenára od rokov osemdesiatych. Také, že romantická chémia medzi Mádlom a vtedy ešte orieškovou Terezou, to vôbec neexistovalo. Som ale rád, že umným výberom Mádla za princa sa poukázalo na historický fakt, že naši predkovia boli v priemere tak o 20 centimetrov nižší. Inak sa do tej roly s charizmou vysmiateho zvonu do hajzla vôbec nehodil. ()

Reklama

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem s odstupem jednoho dne po "Nejkrásnější hádance" a musím uznat, že lepší. Film si na nic nehraje, je konzistentní, když už se režisérka rozhodla, že točí moderní pohádku, tak točí moderní pohádku. Přestože souhlasím s KarlemR, že je proces zamilování obou hlavních protagonistů zkrácen na minimální možnou míru (možná překročenou), dá se na to koukat. Plus: Za ukázku "nadřezenosti" žen, která funguje jak na zemi, tak v pekle. Mínus: Princezna mi na začátku byla svým stylem mluvy značně protivná. A s odstupem jedno bonusové plus za pointu z konce filmu: Pokud si chcete odpočinout od vaší drahé "polovičky", nemusíte stále utíkat do války. Stačí si zajít na ryby :). 68% ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

"Princi, najdi správný pytel s princeznou. Poznáš ho tak, že smrdí po rybách." Peklo s českou pohádkou. Už dlouho mi připadá, že jejich úroveň klesá někam k uchichaným a achichaným teletubbies, což se mi nedávno částečně potvrdilo v novinovém článku o princeznách, kde kterýsi režisér vysvětloval, proč se hledají stále mladší princezny. Je to prý proto, že jim píšou stále mladší děti, dokonce osmileté. Mno, na takové s Čerty nejsou žerty se taky mohou koukat osmileté děti, přesto u nich dospělý nemusí odpojit většinu mozkové kapacity. Slovy Varla Frištejnského, byly tam inteligentní dialogy, vtipný narážky, rozpoznávání dobra a zla. Co bylo tady? Prd. To co se zde odehrává, to není děj ve smyslu vývoje situace, lidských charakterů, rozplétání událostí. Jenom sled scén, jejichž autorovi někdo řekl "hele, na začátku se nechtěj vidět a pak se vemou, musí tam bejt vtipný žvatlání a padání, Voříšková tam bude hladit ocasy a musí to trvat 90 minut." Žádný vývoj, již tradiční absence morálního ponaučení. Co se týče hereckého nasazení, Nárožný už má zenit za sebou, nicméně se slušným scénářem by ještě něco odehrál, Postránecký je na tom o něco lépe, ale zoufale nemá co hrát. A ústřední pár? Princezna mluví hlubším hlasem než princ a její hlavní kvalifikací na roli jsou nohy a Mádl jen vrhá kolem sebe pubertální ksichty a kastrátským hlasem se špatnou artikulací pronáší špatně napsané repliky. Absolutně nepohádkové. Jo, málem bych zapomněl na čertovskou učitelku, která měla své kouzlo, ale je na pohádku až moc stylizovaná do Heleny Bonham Carter z jejích novějších filmů. Eto vsjo. ()

Marthos odpad!

všechny recenze uživatele

První dojem: příšerný. Kam se vytratila tradice umně realizovaných českých pohádek? Kde je kouzlo příběhů? Peklo s princeznou dělá čest svému názvu a stává se opravdovým peklem, v němž by měl ovšem narozdíl od princezny skončit jak scénárista, tak režisér. Nefunguje tu zhola nic. Příběh sám je vyveden v opulentních exteriérech i interiérech, utvrzujících obecnou představu o vhodně zvoleném prostředí pro dějovou zápletku, která je ale již od prvních okamžiků nehybná, mrtvá, nevyvíjející se zoufalá nuda. Veškeré dějové zvraty, jsou-li vůbec nějaké, nemají pražádnou souvislost s předchozími událostmi, jsou tedy pouhým sledem více či méně humorných eskalací, vytvářejících mylný dojem filmové akce. Na vrub této scénáristické nemohoucnosti proto nejvíc doplácí romantická zápletka královských potomků, tedy těch, o jejichž přítomnost divák stojí ze všeho nejvíc. Zbytek už se veze. Peklo, snad nejpříšernější jaké se kdy v českých filmových pohádkách vyskytlo, zabydlené primitivními figurkami, za které by se musel stydět snad už i Zdeněk Troška (bez přehánění). Lucifer, omezený, tupý donchuán bez fantazie, se pojednou stává ústředním hybatelem děje, ale protože je okamžitě shozen na jarmareční úroveň už svým příchodem na zem, je stejně trapnou figurkou, jako jeho početný čertovský doprovod. Oba králové jsou potom zosobněním tradičních charakterových vad, ale jak Leopold, tak Bedřich nemají nic z toho, čím byli obdarováni jejich předchůdci z padesátých let. Jsou to prvoplánové šablony, nudné, hloupé, k pláči a ne k smíchu. Podobně katastrofálně dopadají také ostatní, vesměs bezúčelné osoby, zvyšující duševní ochablost celého filmu: komoří, generál, kovář, vodník i celý ansámbl ochotnických herců, jedna piroteskní figurka vedle druhé. Princ s princeznou sázejí na jakousi ahistorickou vizáž, což nemusí nutně znamenat neúspěch, jak lze vypozorovat již v Zemanově Šíleně smutné, ale protože jejich počínání není tím, čím bylo hledání a nacházení Heleny a Václava, tedy romantické sbližování za stejných podmínek, jsou Jeroným s Anetou opuštěnými solitéry, jejichž závěrečná svatba nenachází hlubší smysl. Jeroným o Anetu takřka nebojuje a v podstatě se spoléhá na chatrnou sázku Muribany s Anetou, aniž by o ní měl ovšem sebemenší povědomí. Sem scénárista, snad v domnění zachránit co se dá, dopsal známý motiv ze Zlatovlásky, jen s tím rozdílem, že nyní Jeroným hledá mezi svázanými pytli, ale sám neuhodne nakonec nic. Fyzická i rozumová převaha princezny nad princem je tedy zřejmá a snad by měla i jakous takous šanci na přežití, nebýt té okolo stojící příměsi hlouposti a strojenosti druhých. Pár poznámek k hereckým výkonům: Mádl svou roli vyloženě odflákl, takže jeho princ není princ, ale pitvořící se nekňuba, Voříšková je na tom o poznání líp, ale taky žádná sláva. Nárožný opakuje to, co předváděl už v jiných pohádkách, ale zbytečně se tím shazuje a výsledný efekt nemá daleko k lacinému pitvoření. Postránecký, Adamovská, Skopeček hrají slušný standard, budiž. Forman? To jako fakt?! Zbytek nestojí ani za řeč, protože to, co předvádí např. Alžběta Stanková v roli pekelnice Muribany, to je slušnej úlet. Celkově mi na téhle pohádce vadí její dějová roztříštěnost, základní nekonzistentnost příběhu a postav, dementní stylizace na úkor pohádkovosti a snaha o efektní kýčovitost, vypomáhajíc si vykrádáním jiných pohádkových motivů (viz. např. pekelná třída-Dívka na koštěti). Přirovnávat tedy Peklo s princeznou k nejlepším porevolučním pohádkám je buď výraz naprostého pomatení mysli anebo projevem škodolibé poťouchlosti, což v obou případech nesouvisí s objektivním vnímáním tohoto (ne)pohádkového škváru, za který by měl být scénárista tisíc let po škole. () (méně) (více)

Galerie (20)

Zajímavosti (29)

  • Režisérovým filmovým debutem měla být původně filmová adaptace textu Viktora Fischla Dvorní šašci. Náročný projekt se však nakonec musel odložit. (hippyman)
  • Záběry ze zámku i z nádvoří zámku krále Leopolda byly natočeny v Arcibiskupském zámku Kroměříž. Záběry ze svatby pochází z Podzámecké zahrady. Obě místa jsou zapsána v listině UNESCO. Ve filmu je i záběr na rotundu v Květné zahradě v Kroměříži, která je rovněž součástí listiny UNESCO. (rublik05)
  • V pekle mají čerti kotle, na kterých je nápis Geminox. Geminox je výrobce plynových kotlů. (Sam_Hawkens)

Reklama

Reklama