Režie:
Miloslav ŠmídmajerScénář:
Miroslav BuberleKamera:
Martin DubaHudba:
Petr MalásekHrají:
Jiří Mádl, Tereza Ramba, Petr Nárožný, Václav Postránecký, Zlata Adamovská, Martin Stránský, Betka Stanková, Jan Skopeček, Václav Vydra nejml., Filip Blažek (více)Obsahy(1)
Co se stane, když si tvrdohlavá princezna Aneta odmítne vzít prince Jeronýma a královskou lest s nepravými čerty prokoukne sám Lucifer? Bude svatba, válka, nebo peklo na zemi? Bude legrace! A spousta falešných i pravých čertů, kteří umí pěkně zkomplikovat život! ... Jako v každé pohádce, ani tady nemůže chybět princezna. Jmenuje se Aneta (T. Voříšková), má svou hlavu – a hlavně se nechce za žádnou cenu vdávat! A už vůbec ne za nešikovného prince Jeronýma (J. Mádl) ze sousední země, kterému byla v dětství zaslíbena výměnou za ochranu rodného království. Jeronýmův otec, král Bedřich (V. Postránecký), ale na sňatku trvá, protože sní o velké říši, a porušení slibu by znamenalo vyhlášení války. Jak tedy princeznu zachránit a úmluvu neporušit? A tak dobrácký Anetin tatínek král Leopold (P. Nárožný) vymyslí geniální lest: že prý se o jeho dceru uchází sám Lucifer (M. Stránský)! Předpokládá, že Jeroným nebude chtít zachraňovat princeznu a Bedřich svatbu zruší. Aby byl jeho plán dokonalý, domluví se s potulnými komedianty, kteří mu v nedalekém polorozpadlém mlýně, kde skutečně prý kdysi přebývali čerti, vybudují „pravé“ peklo. To jen pro případ, kdyby se někdo chtěl přesvědčit, jak je to s tím Luciferem doopravdy. Netuší ovšem, že tím proti sobě popudí samotného vládce pekel Lucifera i jeho temperamentní snoubenku Muribanu (A. Stanková)… (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (563)
Scénář ujde, režie je taková nijaká, takže všechno musejí zachraňovat herci. Na jedné straně tu máme ostřílené herecké veterány (Postránecký, Nárožný, Adamovská a další), na druhé ústřední dvojici Mádl a Voříšková. Ale pořád zbývají scény, ve kterých není nikdo z nich. A pokud je nejnudnější scénou souboj pravých a falešných pekelníků ve mlýně, tedy nejakčnější sekvence v celém filmu, je někde problém. Naštěstí jsem pohádku viděl v televizi, v kině bych z ní moc odvázaný nebyl. ()
O něco lepší než poslední Troška, ale že bych se nějak zvlášť bavil, to teda ne. Palec nahoru za odvahu jít částečně proti proudu klasických pohádek a nechat postavy mluvit alespoň trochu normálně (kdyby všichni mluvili jako Mádl, byla by to pecka), za vkusné kostýmy a místy hodně dobrou atmosféru. Ale co měly, sakra, znamenat ty bolestivé přechody od legrandy k vážnosti a naopak, TOTÁLNĚ přehrávající staří bardi Postránecký s Nárožným a impotence v případě vztahu ústřední dvojky? I Troška umí romantiku prodat líp. Tady se hodinu řeší pitomosti jako vyhlášení války, Luciferova svatba a mimózní léčka s divadlem a na budující se vztah dvou princátek zůstává pět minut čistého času. Což je s takovýmhle obsazením vyloženě na facku. Vtipy fungují jen v případě Mádlova Jeronýma, zbytek je buď křečovitý, blbě zahraný nebo vyloženě trapný. Nejlepší je ale stejně Bobííííík. ;) 5/10 P.S. Scenárista Panic je nanic se zlepšuje, ale ještě by měl do tý večerní školy chodit dál. ()
Udělat z Mádla prince je už samo o sobě teroristickým činem, ale budiž - Terezka to jako princezna utáhne a já abych začal líbat každou žábu u potoka, aby se mi ve Voříškovou proměnila. Jenže kam doprdele zmizela ta krásná pohádkovost? Podívejte se na pohádku s Werichem nebo Vondráčkovou (W+V)...nádhera = nápad, charaktery, pohádkové kouzlo... Ale dneska se pohádka dělá tak, že vemete plejádu všemožných (a dobrých) herců, uděláte z nich čerty, princezny, babizny, klokany či Ozzyho Osbourna, hodíte je do lesa, do hradu nebo do pece, deset minut před natáčením jim vymyslíte dialogy, o těch přece pohádka není a "dílo je na světě" - což je věta, kterou používám po úspěšném dělání na WC (W+C)... Jo, je to peklo, kde vládne Šmídlomajer ()
Řekněme nejlepší porevoluční česká filmová pohádka. Což je asi takové hodnocení jako nejlepší turecký akční film po smrti vůdce Ataturka. V zásadě jsou tu všechny ingredience, které si spojujeme s žánrem "české pohádky" a nic tu nepřebývá. Ale je k zamyšlení, jestli celý ten žánr už není vlastně mrtvý. Teď už se hraje jenom o to, jestli film do kina překonává televizi. Což je hodně malá ambice. ()
Málokdy se dostanu k pohádkám. A proto jsem vždy rád, když se mi pohádka líbí. Peklo s princeznou má herce. Martin Stránský je v dvojroli skvělý. Postránecký s Mádlem pobaví a Terka Voříšková je nejkrásnější princezna co si pamatuji. Anděl Páně (2005) má sice podobné atributy a dokonce lepší. Protože dějově je film hezčí a je i humornější. Sice chybí krásná princezna, ale to bych chtěl už moc. Mě ale Peklo s princeznou uteklo příjemně a rychle. Po nějakém kvalitnějším ději jsem upřímně moc nekoukal. Mně se líbilo, jak se tvůrci dokázali poprat s moderní pohádkou. Zároveň aby nepřišla o veškerý humor a taky hezký pěkný konec. Takže jo, já jsem asi spokojený. Uznávám ale, že kdyby nebylo dobrých hereckých tváří a především krásné a roztomilé Voříškové, tak bych ty čtyři hvězdy nedal. (75 %) ()
Galerie (20)
Zajímavosti (29)
- Záběry ze zámku i z nádvoří zámku krále Leopolda byly natočeny v Arcibiskupském zámku Kroměříž. Záběry ze svatby pochází z Podzámecké zahrady. Obě místa jsou zapsána v listině UNESCO. Ve filmu je i záběr na rotundu v Květné zahradě v Kroměříži, která je rovněž součástí listiny UNESCO. (rublik05)
- Titulní píseň „Co dělá princezna?“ nazpívala Dasha. Hudbu složil Petr Malásek a text napsala Gabriela Osvaldová. (SONY_)
- Václav Postránecký už hrál Jiřímu Mádlovi dědečka, a to ve filmu Jak se krotí krokodýli (2006). (Sika2)
Reklama