Reklama

Reklama

V nedaleké budoucnosti budou mít lidé možnost nahradit své poškozené orgány za umělé náhražky, které za velmi vysokou cenu prodává na úvěr společnost Union. V případě, že majitel nesplácí včas, orgány mu seberou vymahači. Nejlepšími pracovníky v tomto oboru jsou Remy a jeho kamarád z dětství Jake. Náplní jejich práce je násilně odebírat orgány od lidí, kteří nejsou schopni je splácet. A to se neobejde bez smrti majitele! Jednoho dne se Remymu stane úraz, který téměř nepřežije. Když se probudí, zjistí, že mu bylo implantováno jedno z nejlepších srdcí, které jeho společnost nabízí. A s ním samozřejmě pořádný dluh. Když se zpozdí se splátkou, vyšle společnost svého nejlepšího vymahače, Remyho bývalého parťáka Jakea. A tak se najednou lovec stává lovnou zvěří... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (766)

Fr 

všechny recenze uživatele

Jak by něco mohlo být mrtvé a živé ve stejný čas?..... Když nemůžete splácet dům, banka vám ho vezme. Když nemůžete splácet svá játra – od toho tu je …ano správně! Viděli jste REPO! Genetická opera….tak na to rychle zapomeňte…a nechte jen onoho ,,specializovaného technika“. Vlastně je tu i hodně vraždění (krve míň), ale jde o to, že z Remyho se stává ,,neplatič“ a je otázkou času, kdy přijde ,,jeho“ plenitel (se sexem to nemá společnýho). Pak je tu ,,babrání“ se s city a pocity, nějaký důvody, který nejsou důležitý ani podle tvůrců. Pak to začne, ,,společnost“ po něm jde, třeba jako v Minority report, jenže tam to bylo mnohem zábavnější. Tady nikdo nic novýho nevymyslel. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci vidět nejmladšího Dr. Štrosmajera na světě. 2.) Jsem chudák s játry ,,po splatnosti“. 3.) Zjistím jakej ,,náhradní díl“ může stát 600 000 US$. 4.) Zajímá mě, jakej je J.Law akční hrdina. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * Víte že? Film vznikl podle knihy THE REPOSSESSION MAMBO od E. Garcii? Nechci dělat chytrýho, ale přečíst ji, by mohla bejt větší zábava. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Parádní soundtrack. Vidět Foresta Whitakera, jak kuchá chlapa v autě kuchyňskym nožem za zvuků 54-46 od Toots & The Maytals je prostě bomba. Příběh patří do klasického soudku, námět a zpracování ale ne. Ty jsou sakra cool. Ten film má totiž opravdu drzé scény a to finální "milostné" scanování orgánů přímo v těle mi udělalo velkou radost. Něco tak úchylnýho bych čekal možná v japonsku. Jinak Jude Law to tam kosí parádně a krví se nešetří, stejně jako výbornými herci i v malých rolích. Prostě téměř perfektní film až na pár malých (hlavně to finální) zaváhání. ()

Reklama

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Dost zvláštní film. Už od začátku jsem obdivoval, jaké hlavní hrdiny jsme dostali k dispozici. Prvotřídní sadističtí, prací orgánových exekutorů posedlí hajzlíci, kteří se takřka ničeho neštítí, zároveň nepobrali moc inteligence. Přesně takové gumy, jaké vám v pražské MHD kontrolují jízdenky. Odvážný krok, říkal jsem si. Jenže pak přišel v pořadí třetí Lawův knockout a s ním i prapodivná proměna a i největší zádrhel celého filmu. Jednak mi až do konce filmu vrtalo hlavou, proč Unie svému zaměstnanci, který utrpěl pracovní úraz to nové srdce prostě nezaplatí, no a jednak ta změna z cynického sráče na útlocitného dobráka byla víc než blbě uvěřitelná. Každopádně film má svojí atmosféru a styl, je podobně "bezcitný" jako třeba Equilibrium, totálně svérázný a divný, brutalita je vizuálně úžasná, Oldboy scéna potěšila, zvlášť ve chvíli, kdy přišlo na řadu kladivo a tvůrci se tak jasně přiznali. Finální zvrat mi přišel hodně přitaženej za vlasy a hlavně k ničemu, ale srdíčko trošku rozbušil, to jo! ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Jestliže Gamer vzal naši posedlost sociálně-virtuálním networkingem, reality shows a online gamingem a vyhnal ji do absurdna, aby ukázal její zvrácenost, dělají Repo Men v podstatě totéž s velmi aktuálním žitím na dluh (tady doslova), nekončící archivací všeho a nejrůznějším vládním/korporátním sledováním, čipy a čárovými kódy počínaje, security kamerami a excesivními bezpečnostními prohlídkami na letištích konče. Dluh je moderní forma otrokářství a tenhle film jej transformuje a spojuje ještě těsněji s vlastním fyzickým přežitím člověka, než jak jsme z reality zvyklí - pokud totiž přestanete splácet, nevezmou vám váš dům/byt, ale vaše umělé tělesné orgány. Ty vám totiž předtím prodá zdravotnická korporace, která ve sterilním prostředí sériově vyrábí životně důležité lidské součásti, nebo také cyber-upgrady, pouze vylepšující to, co už máte. To druhé je podle mě velmi podstatné, protože přesně ilustruje povahu lidského chování, kdy v kapitalistickém systému nekupujeme (na dluh) pouze to, co nutně potřebujeme k životu, ale také to, co chceme z pouhého rozmaru a tyhle dva přístupy se vzájemně tak mísí, až je těžké rozeznat, který kdy zrovna převládá. Korporátní kapitalismus exploituje naše touhy a využívá našich slabostí tak, abychom my sami dobrovolně vstoupili do (dluhového) otroctví, a zanechali si tak alespoň zdání svobodného rozhodnutí (oproti explicitní, např. komunistické totalitě). V Repo Men několikrát figuruje geniální hláška, kterou používají jako finální zbraň k přesvědčení klientů kravaťáci v sales departmentu: "You owe it to your family. You owe it to yourself.", což je v překladu nádherně mnohoznačné "Dlužíte to svojí rodině. Dlužíte to sami sobě." Paradoxní povahu zadlužení, kdy sice danou věc fyzicky či jinak užíváme, ale de facto není v našem vlastnictví (má nad ní moc někdo jiný) do doby, než uhradíme poslední splátku, film dokresluje slavným Schrödingerovým dilematem o mrtvé/živé kočce - stejně jako věc zároveň vlastníme a nevlastníme, lidé ve světě Repo Men zároveň žijí a jsou mrtví, protože jejich transplantované orgány je v tu samou chvíli jak udržují při životě, tak zabíjí (či chcete-li, rapidně přibližují neodvratné smrti). Dluh je tak doslova cestou do hrobu. Co ale dělá z Repo Men výjimečný film, je jeho závěr (dál nejspíš budu spoilerovat). V něm se nejprve dozvídáme, že v samém srdci korporace se sice nachází "archiv lidstva", ale žádná klávesnice, na které by bylo možné zmáčknout "delete". Jedinou cestou ven ze systému je přiloženými čtečkami "odpípat" čárové kódy na svých (umělých) orgánech, což ve filmu vede k jedné z nejbizarnějších (a nejkrásnějších) sexuálních scén kinematografie, ve které samotný (a de facto negenitální!) sexuální akt neslouží ke slasti a reprodukci, ale k osvobození skrze bolest. Zároveň zjišťujeme, že orgány, které se v archivu poté, co přestanou sloužit k životu a zotročení člověka, jinak běžně vrací zpět do oběhu a završují tak mechanický, korporátní cyklus, který vysává život z lidí, zatímco mrtvoly se hromadí. Onen sexuální akt dá následně metaforicky život jiné technologii (bombě), která poté, co je místo "odznačkovaného" orgánu vložena do zásuvky archivu, definitivně zničí celou databázi. Pointa celého filmu ale přichází v momentě, kdy se dozvídáme, že ona celá destrukce systému byla fantasií v hlavě omráčeného hlavního hrdiny, která navíc mohla vzniknout pouze díky transplantované nervové soustavě, udržující ho při životě (v podstatě idea Matrixu). Skutečné osvobození ze systému není možné, lze ho dosáhnout pouze zprostředkovaně a jen tehdy, pokud ještě více splyneme se systémem a staneme se jeho užší součástí. Zároveň se jedná o komentář k filmu jako médiu samotnému. Repo Men jsou i přes pár drobných mušek temným a nedoceněným sci-fi klenotem a Blade Runnerem pro 21. století. ________ P.S.: Propojení hudby a obrazu je tady naprosto fascinující (takhle nějak jsem si to představoval u Trona) a především akční námrd v dokonalé synchronizaci s "Burn My Shadow" od UNKLE je, spolu s následným scanning sexem podbarveným remixlými Moloko (kam se hrabe Neo & Trinity!), scéna, která se okamžitě zapsala mezi moje absolutní kinematografické vrcholy. Nejde ani tak o videoklipovou estetiku, ale o to, jakým způsobem se samotná akce ve filmu a její střih přizpůsobuje struktuře skladby, která hraje v pozadí - aktivně se tu využívá breakdownů (pauzy v šarvátce) a naopak jednotlivých ostrých nástupů v písničce (obnovení/započetí akce). Jestliže jsem někdy snil o tom, že bych natočil výrazně audiovizuální film, pracoval bych s hudbou velmi podobným způsobem, jako tady Sapochnik. A pokud byste si náhodou chtěli stěžovat, že jsou v těch akčních scénách viditelné inspirace Matrixem nebo Oldboyem a snad i dalšími filmy, uvědomte si, že to je součást fantasie a snu, a pokud vím, sny vždy recyklují již známé a dávají do nových souvislostí. () (méně) (více)

Botič 

všechny recenze uživatele

Repo men - sci-fi, kde až s umělými orgány v těle přichází zodpovědnost a probuzení se do kruté reality, kdy v případě selhání přijde malá noční můra / krotitel dluhů / zloděj duší s rytmizovanou hudbou v zádech a rozpáře už tak křehkou lidskou skořápku a vybere si vše i s úrokem. Ninna Simone se cítí skvěle ( my víme ) a pak už jen následuje dozvuk srdečního ruchu a neonová mlha. Pár úhozů na starém psacím stroji a jedeme dál. Aneb krvavá paralela k současnému stavu půjčování si až na kost. Po celou dobu se Repo Men tváří coby stylová imitace Blade Runnera nebo ještě přesněji Minority Report - dokud stojíte mimo systém je vše v naprostém pořádku, ale jakmile se kola osudu spustí a dostáváte se do přímého dění - rozjíždí se nebezpečná hra na jejímž konci je neskutečně vášnivý tanec s noži, sekerou, 360 stupňová rotace s ruční pilkou a jedna z nejerotičtějších a nejkrvavějších "postelovek" za poslední dobu. Láska mezi kapkami krve vzkvétá lépe, než-li mezi těmi dešťovými. Hi-Tech world seems to be fantastic - so sing it back. Cronenberg někde v dáli jása. Jak bizardní. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (4)

  • Na scenári sa začalo pracovať už v roku 2003. (Greenpeacak)

Související novinky

Netflix chystá další interaktivní seriál

Netflix chystá další interaktivní seriál

17.09.2021

Streamovací služba Netflix v roce 2018 nabídla divákům svůj první interaktivní zážitek pomocí epizody Black Mirror s názvem Bandersnatch. V té si lidé mohli na obrazovce sami vybírat, jak má hlavní… (více)

Mambo s transplantovaným srdcem

Mambo s transplantovaným srdcem

09.12.2007

...a dalšími orgány si zatančí Jude Law. Už jste asi pochopili, že film studia Universal Repossession Mambo není dalším příspěvkem do vlny tanečních slaďáků. Adaptace sci-fi románu Erica Garcii je… (více)

Reklama

Reklama