Reklama

Reklama

Při otevírání nové budovy, základní školy Willima Dawese v roce 1959, jsou žáci požádáni, aby pro budoucí žáky nakreslili, jak si představují budoucnost za padesát let, kdy bude časová schránka otevřena. Všichni žáci malují obrázky, jen dívka Lucinda popíše svůj list papíru čísly. Učitelka, slečna Taylorová, jí vezme papír dříve, než čísla dopíše. Lucinda slyší šeptající hlasy, které jí čísla diktují, a když je časová schránka vkládána do skrýše, Lucinda zmizí. Učitelka najde Lucindu v suterénu školy, s krvácejícími prsty od škrábání čísel do dveří... O padesát let později je časová schránka vyndána a každý žák dostává jednu obálku. Caleb Koestler dostane vzkaz s čísly od Lucindy, který neodevzdá ve škole, ale vezme si ho domů. Calebův otec John je astrofyzik a ve vzkazu objeví reálná data. John celou noc přepisuje čísla na tabuli, vyhledává na internetu data a je vyděšený z toho, co vidí... Každé datum označuje den nějakého neštěstí, za datem je uveden počet obětí a následují další čísla, která John nedokáže zařadit. Přeskočí je, čímž dostane další datum neštěstí s počtem obětí. Všechna neštěstí se stala po uložení vzkazu do časové schránky... John jede pro Caleba do školy, ale uvízne v zácpě. Na navigaci uvidí souřadnice, které se shodují s číslem, jež je uvedeno za datem a počtem obětí. Johnovi dojde, že je na místě, kde má dojít k dalšímu neštěstí; podle Lucindy tu má zemřít 81 lidí. John vystoupí z vozu a hned nato kousek od něj havaruje letadlo. John už má jistotu, co která čísla znamenají, a snaží se vyhledat Lucindinu rodinu. Johnovi se podaří najít její dceru Dianu, která má již také dceru Abby. John Dianu osloví, a když se zeptá na Lucindu, na její proroctví a řekne, že má druhý den dojít k dalšímu neštěstí, Diana uteče... Diana se vrátí poté, co k prorokovanému neštěstí skutečně dojde. Vysvětlí pak Johnovi, že poslední datum na vzkazu má být datum její smrti. John s Dianou zjistí, že katastrofa se má týkat všech lidí a jedná se o velký žár. Rozhodnou se odjet do hlubokých jeskyní, ale John chce zjistit souřadnice poslední katastrofy: ze dveří, které Lucinda tenkrát poškrábala, sundává lak. John však netuší, že Abby i Caleb stejně jako Lucinda slyší šeptající hlasy, které jim říkají, co se stane... (TV Prima)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (1 544)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Taková sfi-fi pohodovka. Dobře koukatelné s bohužel předvídatelným rozuzlením děje, které se mi zdálo až moc naivní na to, jak se film po celou dobu tvářil. Cage hraje tradičně na pohodu, nic extra, ani žádná hrůza ... odehraje si co má. Výborná je atmosféra filmu a některé záběry, triky katastrof a některé docela napínavé momenty. Ale něco mi v tom chybělo a nevím co ...prostě nevím, asi to mohlo víc vygradovat a ono to spíš upadlo v dosti naivní frašku ... Ale dobré, rozhodně doporučuji běžnému nenáročnému divákovi ... ()

POMO 

všechny recenze uživatele

I, Robot bola čistá štúdiovka - drahšia, efektnejšia, bombastickejšia, ale i plytkejšia a povrchnejšia. Knowing je menší a skromnejší, ale aj osobnejší a citlivejší. Nie príliš originálny námet a slabšie vyvrcholenie prebíja perfektné scenáristické i strihové prevedenie, kde je všetko - od priestoru pre postavy, cez akčnú dynamiku až po hororové prvky - naservírované v akurátnych dávkach. Nehovoriac o tom, že špeciálne efekty tu nefungujú ako eye candy, ale sú podriadené príbehu s dušou. A Nick Cage už dávno tak zľahka nesplynul s filmovými obrázkami. Knowing je kvalitný malý film, ktorý mám potrebu ohodnotiť vyššie, než som predpokladal. ()

Reklama

MoRTy 

všechny recenze uživatele

On to vcelku nebyl špatnej film - námět ucházející, efekty i cage na vysoký úrovni, ale pro mě shodilo celkový hodnocení shodilo jedno klišé za druhym, který se ve filmu neustále objevujou - táta a kluk kterejm umřela "maminka", kluk co má special abilitu a.k.a. "I see dead people", k nim se přidá žena s holčičkou aby to pěkně párovalo - to je jen slabej nástin, nechci nikomu kdo to ještě neviděl kazit případnou pointu, takže uvidíte no... ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

S rozpočtem čtyřikrát menším než druzí Transformeři tu Alex Proyas vysekl minimálně dvě scény, které mě totálně vykolejili. Film disponuje velice dobrou atmosférou, slušným herním projevem Cage a notně zajímavým finálním rozuzlením. Den po shlédnutí definuji snímek jako povedenou, vcelku depresivní jednohubku se sci-fi nádechem. 70% 50 miliónů dolarů(rozpočet)/176 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)/38 miliónů dolarů(čistý zisk z kinoprojekcí) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Při sledování Proroctví jsem se neubránil srovnání s podobně znějícím snímkem Proroctví z temnot, které je pevně usazené v mysteriozním žánru - narozdíl od Proroctví, které je žánrově rozkročeno mnohem šířeji, ale v zásadě se jedná o "zparchantělé sci-fi", které by mi mělo být jako fandovi žánru mnohem bližší. Kupodivu není, a to podotýkám nepovažuju Proroctví z temnot v žádném případě za filmový klenot. Ono je pěkné, že Proyas zvládá slušně řemeslo a snaží se navodit tu správnou atmosféru. Jenže přitom hodně kopíruje z úspěšných filmů minulosti a navíc se opírá o ty nejprofláknutější a nejnaivnější představy o setkání s mimozemskou inteligencí. Kombinace Blízkých setkání 3. druhu s Vesmírnými lidmi mi moc nevoní, nehledě na to, že místy (např. při záběrech z mimozemského světa nebo když kamera najede na detail americké vlajky vlající ve větru) sklouzává režisér k otevřenému kýči. Se scénářem je to podobné jako s režií, dá se říct, že leccos vykrádá a rutinně to splácává dohromady. Samostatnou kapitolou pak je herecký výkon Cage. Nepatřím k těm, co si brousí na tématu jeho současných rolí svůj ostrovtip už proto, že většina jeho titulů z posledních let se pohybuje mimo rámec mého zájmu, ale jeho střídání zhruba čtyř výrazů, kde převažuje ten vystrašeně vyjevený, mi už lezlo krkem. Suma sumárum, zkáza světa podle Proyase mi nepřijde chytřejší než podle Emmericha, ale ani zábavnější. Celkový dojem: 40 %. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (22)

  • Natočiť celý film trvalo tri mesiace, teda polovicu doby potrebnej na natočenie ďalšieho Proyasovho filmu Ja, robot (2004). Režisér tvrdí, že za efektívne a rýchle natáčanie vďačí hlavne používaniu digitálnych technológií. (tomashrabek)
  • Jev, kdy někdo ve strachu vidí blížící se pohromu či zkázu a dané osobě nikdo nevěří, se nazývá Kassandřina věštba. (TomikZlesa)
  • Miesto natáčania, Melbourne, bolo vybrané z toho dôvodu, že podľa slov režiséra je momentálne filmárom veľmi ústretové. Je tam menší pouličný ruch a tým pádom jednoduchšia práca. (Greenpeacak)

Související novinky

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

Alex Proyas a sci-fi od tvůrce Hvězdné pěchoty

15.04.2012

Po rozsáhlých přípravách mu studio Warner na poslední chvíli zrušilo biblickou akční fantasy Paradise Lost. Tvůrce Vrány, Já, robot a Proroctví tudíž hledá náhradní projekt. Zřejmě se jím stane… (více)

Vlad Worthington?

Vlad Worthington?

27.01.2010

O projektu Dracula: Year Zero jsme poprvé psali snad před dvěma roky. Vypadalo to, že mezitím skončil někde v škarpě u cesty, ale studio Universal jej oprášilo a chce film natočit tak rychle, aby… (více)

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

Kytarista, Dracula a sportovní John Woo

31.08.2008

...aneb „Novinková smršť 2“. Tak co tady dnes pro vás máme? Brett Ratner je momentálně spojován s adaptací počítačové hry God of War, ale kromě této starořecké mytologické řežby pošilhává i po… (více)

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

Nový Proyas, nový Cage a starý Poltergeist

23.08.2008

Tři značně odlišné projekty v dnešní novince spojuje fakt, že osobnosti, které za nimi stojí, nedávno spolupracovali na mysteriózním thrilleru Knowing. Především je tady režisér Alex Proyas, tvůrce… (více)

Reklama

Reklama