Režie:
Jaume Collet-SerraScénář:
David Leslie Johnson-McGoldrickKamera:
Jeff CutterHudba:
John OttmanHrají:
Isabelle Fuhrman, Vera Farmiga, Peter Sarsgaard, Karel Roden, Aryana Engineer, CCH Pounder, Jimmy Bennett, Margo Martindale, Rosemary Dunsmore (více)VOD (1)
Obsahy(1)
John a Kate tvoří navenek idylický manželský pár. Zdánlivě jsou šťastní a bezstarostní, ale ztráta nenarozeného dítěte je chtě nechtě bez přestání pronásleduje. V minulosti obou manželů se skrývají temná místa, zejména Kate si má co vyčítat. Aby alespoň zčásti zmírnila své utrpení, rozhodne se spolu s manželem k synovi Danielovi a jeho sestřičce, hluchoněmé Max adoptovat třetí dítě. Sirotek Ester ve svém rodném Rusku osiřela, její adoptivní rodina zemřela při požáru. Ušlechtile působící a inteligentně se vyjadřující dívka si ihned získá jejich srdce. Zdá se, že je pro narušený domov přímo požehnáním. Postupně ovšem začíná vycházet najevo, že s osobností Ester to není až tak jednoduché. Je prostě "jiná". V jejím podání to znamená skryté, manipulativní a krvavé zlo, jehož hranice lze těžko odhadnout. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (1 218)
Docela zajímavý nápad, který mne opravdu překvapil (pořád jsem čekal, kdy z Ester vyleze nějaký démon), je totálně a naprosto zabit demencí všech postav. Konec už ani nemohl být klišovitější a míň napínavý. Pozitivně se dá mluvit snad jen o mihnuvším se Rodenovi a představitelce hlavní role Isabelle Fuhrman, které bych na konci vážně věřil, že už má občanku po dobu delší než krátkou. ()
Jaume Collet-Serra, ten neumětel, který má na svědomí zoufalou rutinu House of Wax, má kočírovat zlé dítko, která teď (teoreticky) půjdou do kurzu? Netuším, jestli mu někdo od té doby domluvil, anebo jej v Hollywoodu drželi pod sedativy, ale takhle (i do budoucna) ano! Vzhledem k námětu to jde docela mimo zavedené hororové postupy posledních let a tak sledujeme dvě hodiny PRECIZNÍ psychologické hry, které stvrzují svatou pravdu, že horor je hlavně o postavách, které v něm sledujeme. Napínat diváka tím, že spolu postavy víceméně jenom vedou dialog, chce dneska odvahu, ale pokud to sem tam vrzne, podrží scénáristu dokonalí herci. Dospělí bez chyby, děcka jakbysmet, ale z dvanáctileté Isabelle Fuhrman mrazí (i když dle fotek na IMDb je to vlastně taková roztomilá holka). Škoda, že nakonec Serra neměl koule i na to, aby se zbavil tradiční žánrové neřesti, klišovitého závěru. Ať už si DiCaprio se Silverem pořádně uvědomovali, co vypouští do světa nebo ne, ještě jednou prosím, že takhle rozhodně ano! ()
Nesympatický párik zazobaných Američanov si adoptuje zo sirotinca malú, ruskú devačku. Z tej sa vykľuje poriadne prefíkaná, psychicky narušená potvora. Toť vsjo. Keď som tu uvidel vysoké hodnotenie tohto filmu, tak som sa tešil na silne atmosferický horror pri ktorom sa počúram od strachu. To som sa však poriadne prepočítal. Je to len priemerný thriller s mierne prihlúplym rozuzlením. Pre mňa osobne dosť veľké sklamanie. Hodne nadhodnotený titul. Ja mu veru viac ako tri hviezdičky nedám. *** ()
Tak tohle je ten opěvovaný Orphan? Podle mě zbytečně přeceňovaný film, kterému příliš nesedí přívlastek "horor", protože se jedná spíše o psychologický thriller. Thriller, který by nebyl vůbec předvídatelný, kdyby to Češi opět nepodělali s dabingem (další důvod, proč na dabing nekoukat). Vera Farmiga mě oslovila už v Source Code, ale teprve tady si mě stoprocentně získala. Isabelle byla odporná přesně jak měla být a Saarsgard neskutečně otravný s tím svým "Ale Estherka za to nemůže". Každopádně atmosféra solidní, jen ty nové prvky jsem nikde nenašla. To myslíte to, jak už si divák měl myslet, že je Esther mrtvá, ale zase se někde objevila živá? :))) ()
Musím sám sebe pochválit. Já totiž režiséra španělského původu Jaume Collet – Serru po remaku Domu voskových figurín rozhodně neodepisoval. I ten vznikl pod ochrannými křídly společnosti Dark Castle. Ta vyprodukovala už slušnou dávku hodně nepřesvědčivých hororových thrillerů (Gothika, Loď duchů), tentokrát má ale našlápnuto k solidním číslům. Režisér hned od začátku mnohem lépe pracuje s budováním charakterů i samotné atmosféry. Manželství Kate a Johna prošlo řadou zkoušek. Tou nejbolestivější byl potrat holčičky, na kterou se oba těšili. Kate sáhla po flašce, John po lákadle nevěry. Adopce má rodinu, jejíž součástí je i syn Daniel a hluchoněmá dcerka Max, opět dostat do harmonie. Jenže ušlechtilá a velmi inteligentní holčička, která má na první pohled chování princezny, uvnitř skrývá opravdové terno zručné manipulátorky. Černovlasá potvůrka naštěstí nepatří mezi ty mimózní holčičky z japonských předělávek. Tahle má totiž neuvěřitelný tah na bránu, což Kate i jeden nevinný holub velmi brzy odhalí. Zvraty, které se postupem děje dostávají na povrch, jsou naštěstí z těch povedených, nepředvídatelných, stejně jako pointa. Sic není nijak geniální, ale divákovo srdce potěší. Španělský tvůrce si zaslouží pochvalu zejména za odvahu, s kterou do projektu šel a za inteligentní ražení, které neuráží diváka. Jako vždy okouzlující Vera Farmiga a přesvědčivá Isabelle Fuhrman pak svým herectvím vtáhnou do děje, z kterého i přes svou relativně přepálenou délku nejednou zamrazí. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (30)
- Kate (Vera Farmiga) zmíní Johnovi (Peter Sarsgaard), že Esther hrála bezchybně Petra Iljiče Čajkovského, ale neuvede, o jakou skladbu se jednalo. (noelcoward73)
- Jazyk, kterým mluví recepční v ústavu Saarne, je estonština. (Chatterer)
- Vera Farmiga (Kate) a Karel Roden (Dr. Varava) si zahráli už ve třetím společném filmu. Předtím se společně objevili ve filmech 15 minut (2001) a Zběsilý útěk (2006). (virus10)
Reklama