Reklama

Reklama

Perníkový táta

(seriál)
  • USA Breaking Bad (více)
Trailer 2
USA, (2008–2013), 49 h 16 min (Minutáž: 43–58 min)

Tvůrci:

Vince Gilligan

Hudba:

Dave Porter

Hrají:

Bryan Cranston, Aaron Paul, Anna Gunn, Dean Norris, Betsy Brandt, RJ Mitte, Bob Odenkirk, Jonathan Banks, Giancarlo Esposito, Jesse Plemons (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(62)

V kompletní druhé sezóně seriálu Perníkový táta Waltovi (dvojnásobný držitel Ceny Emmy® Bryan Cranston) a Jessemu (Aaron Paul) vše přerůstá přes hlavu. Jejich podnikání dosahuje nových rozměrů a oba zažívají, co všechno obnáší obchodování s drogami. Proslulý modrý amfetamin z nich udělal boháče, ale pro Walta je stále složitější skrývat pravdu před svou manželkou Skyler (Anna Gunn), synem Walterem juniorem (RJ Mitte) a švagrem Hankem (Dean Norris), protidrogovým agentem. Ze všech sil se snaží udržet svůj život pod kontrolou, musí se ale potýkat s brutálními drogovými dealery, stále odtažitější ženou a synem, blížícím se narozením dcery a drogově závislým obchodním partnerem – a při tom všem navíc bojovat s rakovinou plic v konečném stádiu. Za kamerou Perníkového táty: Kompletní druhé sezóny stál Michael Slovis, střihu se ujala držitelka Ceny Emmy® Lynne Willingham, A.C.E. Výkonnými producenty byli Vince Gilligan a Mark Johnson. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (12)

Trailer 2

Recenze (1 509)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Vince Gilligan | Hudba: Dave Porter || ---  Seriál, ktorý sa nikam neponáhľa. Žiaden pocit ustríhanej epizódy z dôvodu predpísanej metráže. Rýdzo naturalistický koncept, s civilným, superprecíznym herectvom. Bryan Cranston a Aaron Paul navždy zmenili význam toho, čo znamená charakterová premena postavy. Najlepší seriál všetkých čias? Možno. Najlepšie herecké výkony v histórií televíznej tvorby vôbec? Bezpochybne áno. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Televizní seriál napsaný a natočený se stejnou svědomitostí, s jakou Walt vaří Blue Sky. Následující výběr ze SPOILERoidních poznámek, které jsem si zapisoval během všech pěti sérií nechce být komplexní analýzou, ale rozborem několika dílčích oblastí seriálu alespoň částečně rozkrýt, v čem tkví jedinečnost Gilliganova počinu. ___ Vývoj vyprávění se po celý čas zdá být určován Heisenbergovým principem nejistoty. Přes předpokládaný směr vývoje (z oběti vnějších okolností v manipulující monstrum) nelze dopředu odhadnout, kdy se co podělá a kdo prodělá jakou charakterovou proměnu. Breaking Bad nevychází vstříc diváckým očekáváním tím, že odmítá zažitá vyprávěcí schémata. Znejišťuje nás svým úsilím o větší pravděpodobnost probíhajícího dění, vytvářením dojmu, že může dojít téměř k čemukoli. Od vytváření vlastních hypotéz však neodhadnutelný vývoj neodrazuje. Seriál nás „předsunutými“ scénami v prologu naopak sám pobízí k aktivnímu zasazování viděného do celku vyprávění. Napětí není čerpáno jenom z divácké nejistoty, k čemu dojde, ale naopak také z vědomí toho, co která postava ví, nebo neví. Tvůrci pracují s několika ohnisky vyprávění, staví proti sobě protichůdné zájmy postav, které musí často čelit rizikům přicházejícím z různých sfér (užší a širší rodina, instituce, podsvětí). Proměna vnímání postav je vázána na to, co o nich víme, nakolik si jich vážíme a kolik mravních deliktů jim jsme ochotni odpustit. Fascinující je sledovat nesamoúčelné „špinění“ hrdinů. V posledních sériích byste těžko hledali postavu bez viny. Zvyšující se sázky postavy nutí přemýšlet více dopředu, čím se z nich stávají lepší hráči. Sebe-stylizace a přetvářka nejdou k duhu zejména Jessemu, který možná představuje nejslabšího hráče, ale také figurou, na kterou je v poslední epizodě vázán nejsilnější katarzní efekt. ___ Skutečným soupeřem většiny postav je jejich vlastní potenciál, který buď nedokáží naplnit (vinou svou i systému, který je opakovaně zrazuje), nebo jej naplní za neadekvátní cenu. Hrdiny vyprávění sjednocuje také jejich nejednoznačnost. Každý může vystoupit ze své role, ať již přijaté dobrovolně nebo pod tlakem okolí. Neboť nic není fixní a libovolné rozhodnutí libovolné postavy jsme nuceni posuzovat v kontextu jejího předchozího jednání, lze pochybovat také o Waltově přiznání v poslední epizodě, že rodina byla pouhou zástěrkou pro jeho zločineckou dráhu (na kterou se tudíž vydal ze sobeckých pohnutek, ne kvůli zajištění ženy a syna). Skutečně nebylo zpočátku jeho motivací něco jiného než moc a peníze? V přehodnocování názoru na postavy nám pomáhá využívání paralel (Hank náhradním otcem Walta Juniora, Walt náhradním otcem Jesseho), které nás vede ke vnímání podobných situací v odlišných kontextech a poukazuje na některá klíčová témata seriálu. ___ Kariérou drogového bosse si Walt ventiluje svou agresi nastřádanou z mnoha zdrojů. Neobstál jako živitel rodiny, očekávání nenaplnil ani jako otcovská autorita (syn získává rady, jak být mužem, od Hanka). Svým druhým životem si navíc kompenzuje selhání vlastního těla. Vydělává si mimo systém také proto, že z něj byl vinou své nemoci vyloučen. Neboť jako člověk s rakovinou značí smrt („jiné“), je společností odmítán. Vaření perníku mu umožňuje zvítězit nad náhradními otcovskými a manželskými figurami a zužitkovat svůj výjimečný intelekt alespoň mimo oficiální struktury. Dlouho ho neopouští víra v tradiční, resp. povinný rodinný model. Teprve ve finále, ničím nespoutáván, všemocný a všehoschopný, může dát plný průchod svému potenciálu, bezezbytku se proměnit v člověka, kterým mu možná od začátku bylo předurčeno se stát.____ Mimořádné tematické rozpětí seriálů dělá z Breaking Bad vděčný materiál pro sociologické studie o úzkostech soudobé Ameriky (drogy, peníze, smrtelná nemoc, neúčinný systém sociálního zabezpečení). Kdo chce prorazit, nemůže ctít zákon a věčně okolo sebe ze stovek drobných lží budovat fasádu slušného občana. Seriál mnohokrát relativizuje oddělení „velkých“ lží s širokým dosahem od malých rodinných lží. Podstatou obojího je pokrytectví. Namísto toho, aby se učili větší otevřenosti, jsou hrdinové čím dál obratnější v konstruování náhradních světů a vymýšlení smyšlených příběhů (Walt jako gambler). Jak ale všichni postupně zjistí, skutečné drama se ale odehrává za těmito papundeklovými kulisami. Je fascinující sledovat, jak scenáristé postavy provádějí víceúrovňovou sítí lží, jak nakládají s jejich různou informovaností o existenci určitých světů a jeho domnělých obyvatel (rodina, podsvětí, práce jsou nejprve výrazněji odlišené také výtvarně, ale postupně všechny „ztemní“ do stejné barevné palety). ___ Nesmírně vděčný je Breaking Bad také z hlediska stylu, který se proměňuje nejenom v rámci epizod, ale i jednotlivých scén (rekontextualizací a/nebo odhalením nové informace jsme navedeni k tomu, abychom scénu vnímali z jiné perspektivy). S grafickou návazností záběrů, rozehráváním akce ve více plánech nebo vytvářením významů pozicí a pohybem kamery si tvůrci vyhráli mnohem více než lecjaký hollywoodský nádeník, disponující stonásobně větším rozpočtem. Scorsesem nadopované střihové koláže bych si dokázal pouštět do zblbnutí, emblematický prostor Nového Mexika už léta nebyl využit k tak strhujícímu oprášení klasických westernových motivů (přepadení vlaku) a poslední epizoda může úrovní režie směle konkurovat některému z lepších Hitchcockových thrillerů. Je toho hodně, co by se dalo ještě napsat, ale tón by zůstal stejně oslavný. V Breaking Bad totiž obsahuje tolik pozitivního, že považuji za malicherné zmiňovat těch pár drobných nedostatků. Nestává se často, aby vám nějaký seriál umožnil být prakticky nekritický. Díky za to! 100% Zajímavé komentáře: DaViD´82, Radek99, Toj, pleonasmus () (méně) (více)

Reklama

Eddard 

všechny recenze uživatele

Breaking Bad je vším, čím by měl ideální seriál být. Je zábavný, překvapivě hluboký, má životné, charismatické, skvěle zahrané postavy (jako obvykle, největší poklona představiteli hlavní role, Bryanu Cranstonovi), brilantní scénář z pera Vince Gilligana (autora seriálu), který vždy myslí především v intencích kompletního příběhu, ne v obloucích jednotlivých sérií, jak je tomu zvykem a hlavně - končí ve chvíli, kdy je na naprosto bezkonkurenčním vrcholu - jak kvalitou epizod, tak především diváckou sledovaností. To působí v době, kdy jsou seriály přetahovány několik let poté, co je každému jasné, že už s ničím novým či originálním nepřijdou (HIMYM, Dexter, atd.) jen kvůli tomu, že ještě dojí nějakou tu sledovanost, opravdu jako živá voda. BB se pro mě připojuje k Twin Peaks, The Wire a The Sopranos na výčtu těch nejlepších televizních dramat všech dob. Vyšší hodnocení a doporučení už dát nemůžu. 100% ()

Niles 

všechny recenze uživatele

Je Breaking Bad a potom všetky ostatné seriály. Na jednej strane nerozumiem ako mi mohol taký fantastický seriál tak dlho unikať, dozvedel som sa o ňom prednedávnom a len náhodou. Na strane druhej som rád, že som ho začal pozerať až teraz, keď je už vonku bez ôsmich dielov celý seriál. Totižto čakať celý týždeň diel za dielom, nieto ešte rok medzi sériami, by som asi nezvládol. Takto som mohol pozrieť päť a pol sérií asi za dva týždne, niektoré diely majú také mega cliffhangery, že proste treba okamžite vidieť ďalší. Silne návykový seriál. Rozbeh je trochu pomalší, sú samozrejme aj slabšie časti, kedy sa takmer vôbec nič nedeje, avšak keď už sa niečo deje tak to stojí za to. Má to prepracovaný dej a postavy, napínavé časti, kvalitné herecké výkony (Bryan Cranston a Aaron Paul sú skvelá dvojica), neskutočne veľa originálnych nápadov a stále je nemožné predpovedať vývoj v deji. Hlavne taký koniec tretej a štvrtej série prekračujú hranice seriálu a hravo strčia do vrecka nejeden akčný celovečerný film. Humor je tu tiež, v prvej polovici najviac zabáva konfrontácia učiteľa chémie s dílerom-amatérom, ktorí sa spolu púšťajú do varenia metamfetamínu, v druhej je to napríklad postava Saula Goodmana, právnika, ktorý je snom každého kriminálnika – všetkých pozná a všetko vybaví ak dostane poriadne zaplatené. Hlavná postava sa zmení na nepoznanie a ťažko povedať komu ešte budeme v závere fandiť. Cítim, že nás čaká veľkolepý koniec, už len vydržať do leta... Úprava: Po finálovej časti som smutný, že je koniec, ale zároveň šťastný, lebo som videl niečo nevídané a neprekonateľné. Myslel som si, že to už nemôže byť lepšie ako predchádzajúce série, ale celá piata séria je jedna obrovská bomba. Skutočne tu platí, že každá séria je lepšia ako tá predošlá. Zrejme je aj dobre, že to skončilo, keď si to príbeh vyžadoval a neťahalo sa to umelo, takto to zostane seriál bezchybný. Vince Gilligan je génius a jeho ďalšie projekty budem pozorne sledovať. Nepoznám lepší seriál a neverím, že ho niekedy uvidím. Mojou malou nádejou je aspoň spin-off so Saulom. PS: Zaráža ma aký je tento skvost u nás stále málo známy. Jednoznačne ho všetkým odporúčam. Remember my name... ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Slibná premisa a její úžasné rozvinutí v intenzivní a "realisticky" působící drogový příběh Walta - člověka, skrz obrazovku dýchajícího, jehož charakterový vývoj by mohl být příkladem učebnicového filmového vyprávění. Od nesmělého učitele až po charismatického bosse podsvětí ("Say my name!")... Nemohu přestat žasnout nad tím, jak věrohodně a osobitě Waltovy "patálie" působí a jak se díky nim jeho charakter mění, aniž by cokoliv vypadalo jako vycucané z prstu a aniž by seriál sklouzával k zbytečné megalomanii - i když obrazovkou protékají miliony dolarů, zaměření seriálu nepřekračuje "skromný" rodinný kruh a prožívání jednotlivců. Moje zvláštní pochvala a uctivá poklona pak náleží páté sérii za Sopranovské vykreslení mafiánského prostředí. PS: Předposlední epizoda je umělecké dílo! 9/10 ()

Galerie (941)

Zajímavosti (304)

  • Bob Odenkirk v rozhovore prezradil, že postava Saula Goodmana je čiastočne inšpirovaná hollywoodskymi agentami Robertom Evansom a Ari Emmanuelom. (WalterIK7)
  • Americký výrobce modelů aut Greenlight připravil k tomuto seriálu dvě licencované kolekce sběratelských lakovaných kovových autíček v rámci série Greenlight Collectibles Hollywood v měřítkách 1:43 a 1:64. Obě obsahují legendární "vařičský" karavan Fleetwood Bounder RV, červený lowrider Chevrolet Monte Carlo z 1. série, patřící Jesse Pinkmanovi (Aaron Paul), Jeep Grand Wagoneer, s nímž jezdila Skyler (Anna Gunn), a hlavně Waltův (Bryan Cranston) zelený Pontiac Aztec (i s černým plecháčem místo levého zadního kola). Kolekce v měřítku 1:64 oproti těmto čtyřem vozům obsahuje navíc i oranžový Dodge Challenger SRT-8, který dostal Walter Jr. (RJ Mitte) k narozeninám, dále slavný drogový náklaďák Durastar s potiskem Los Pollos Hermanos a Waltův černý Chrysler 300C SRT-8. Modely lze zakoupit například na Amazonu nebo eBay. (Rudy_742)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Reklama

Reklama