Reklama

Reklama

Slavný fotograf Paul Galesko miluje svou asistentku Lornu, avšak žije pod vlivem věčně sekýrující manželky Frances. Aby se vrátil ke svobodnému životu, připraví rafinovanou vraždu – manželku unese a zavraždí, přičemž nastrojí stopy tak, aby vedly k jeho novému asistentovi, čerstvě propuštěnému trestanci. Jednou z oněch stop je i fotografie unesené Frances, na které jsou vidět hodiny s časem pořízení snímku. Tento důkaz o Paulově nevině však obstojí jen do chvíle, kdy se poručík Columbo poučí o některých fotografických fintách... (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V tejto epizóde je perfektná, vtipná scéna na ktorú len tak nezabudnem. Inšpektora Columba zavedie vyšetrovanie prípadu do cirkvou spravovaného charitného domu. Hneď po príchode ho milosrdné sestry nakŕmia a dokonca mu chcú vymeniť jeho dokrčený baloňák za nový kabát z dobročinnej zbierky. Vďaka jeho dlhodobej nedostatočnej starotlivosti o svoj image ho totiž považujú za bezdomovca, chudáka z ulice. To ma fakt úprimne rozosmialo. A tak isto aj jazda s inštruktorom z autoškoly na starom Columbovom Peugeote je hodne zábavná. Výborná čast, v ktorej poručík los angeleskej polície musí usvedčiť profesionálneho, úspešneho fotografa z vraždy manželky. **** ()

topi80 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pachatel si dal tentokrát hodně záležet, takže vše v jeho spletitém alibi bylo promyšleno do absolutního detailu. Jenže je tady poručíkův pověstný smysl pro detail, a tak čím rozsáhlejší příběh se nám kolem vraždy otevírá, tím více prostoru pro Columbovo šťourání nabízí. Jenže indicie a pochybnosti nestačí, a tak na trpělivost ztrácejícího Dicka Van Dykea (který si columbovské praktiky osvojil o mnoho let později ve svém vlastním seriálu) čeká menší past. Díl je navíc prošpikován několika sebeparodickými scénami hlavního hrdiny. ()

Reklama

Allan 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Díly pod režijním vedením Alfa Kjellina mají vynikající atmosféru a spád. Kjelin má navíc i cit pro výběr hlavních herců (viz Dobrá pověst nade vše), tudíž existuje vysoká pravděpodobnost kvalitní zábavy. Troufám si říct, že excelentní výkon zde podal Dick van Dyke a zároveň jeho české alter ego Ladislav Frej. Mnoho herců si pravděpodobně myslelo, že hrát vraha lze pouze tím, že budou divně vypadat a divně se chovat. Chyba lávky. To nestačí. Van Dyke představuje vše, co lze od pořádného vraha očekávat – úlisnost, sebevědomí i ledový klid. Jeho postava profesionálního fotografa je dobře vystavěna, postupně se zvyšující nenávist vůči Columbovi a jeho dedukčním metodám je téměř hmatatelná. A i styl, s jakým si sám pod sebou uříznul větev, je navýsost elegantní. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden zo zaujímavejších dielov seriálu o poručíkovi v pomačkanom baloňáku. Zaujímavý najmä tým, že bez Columba by polícia uzavrela tento zdanlivo jednoduchý prípad tak, ako bol páchateľom zinscenovaný. Pri opätovnom sledovaní jednotlivých dielov seriálu nemám ani tak problém so starnúcimi reáliami, ako so šablónou Columbovho vzhľadu a správania. Prvotný nápad ukryť sa za masku pomalšie chápajúceho, ošuntelo odeného a v mizernom aute sa prepravujúceho policajta bol samozrejme výborný, ale častým opakovaním a posilňovaním jeho negativity sa celá postava dostáva za hranicu akceptovateľnosti. Privítanie policajta v charitatívnej vývarovni pre bezdomovcov bolo realistickejšie, ako je zdravé. ()

Rudyamon 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Podfantoflistický fotograf, který vidí budoucnost ve své mladé sekretářce, se rozhodne vyřešit situaci jednou dvěma vraždičkami, u kterých hrají fotografie důležitou roli - k jeho smůle. Nepoučitelní vrahové jsou ale se železnou pravidelností pokaždé předhozeni poručíku, který jejich sílu i slabosti vždycky dokonale využije. V tomto filmu Columbo pochopí záludnosti fotografického umění a přesto, že sebejistý padouch prohlásí: „Poručíku, vy jste perla, máte pár chyb, nejste moc chytrý, ale jste jedinečný.“, ve skvělé závěrečné scéně předvede jeden z nejefektnějších zakončení svých případů. Tento díl jinak hýří i dalšími skvosty. Scéna v útulku pro bezdomovce („Ten kabát... no, určitě pro tebe najdeme něco hezčího.“ - „Tenhle kabát nosím už sedm let.“ „Ó, chudáčku...“), fantastická scéna s vysvětlováním problematiky jízdy taxíkem a pronajatým autem, nebo scéna s instruktorem autoškoly... prostě je to jeden z těch opravdu dobrých dílů seriálu. 5 hvězdiček - 100%... Padouši prostě nemají šanci, neboť jak říká seržant Hoffman: „Každý někdy udělá chybu, proto je ve vězení pořád tak plno.“... :-) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • V době natáčení byl Dick Van Dyke mluvčím kamer Kodak Instamatic (film o velikosti 110) v řadě televizních a tiskových reklam. (Epistemolog)

Reklama

Reklama