Režie:
Otakáro Maria SchmidtScénář:
Otakáro Maria SchmidtKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Varhan Orchestrovič BauerHrají:
Zuzana Stivínová, Bolek Polívka, Martin Dejdar, Veronika Žilková, Jiří Lábus, David Vávra, Kamila Asterová, Bohumil Klepl, Tatiana Dyková, Sandra Nováková (více)Obsahy(1)
Jsou filmy, ze kterých je každou minutu cítit léto, bezstarostnost a chuť si hrát. Přesně takovým je i snímek letošního režiséra a scenáristy Otakára Schmidta, jímž na sklonku 90. let vstoupil do světa hraného filmu. Zavádí nás do podniku požitkáře Marčéla, který funguje jako letní bar i varieté. On sám s manželkou vystupuje po večerech na jevišti, přes den pracuje jako plavčík a Eliška v místní požitkářské cukrárně. Zdá se, že jejich domov se stává středobodem celého předměstí, v němž se začínají dít věci balancující na hraně absurdity. Do ohnivých vztahových soubojů protagonistů vstupuje opojení z omamných hub i realita filmového natáčení, jehož se hlavní postavy náhle stávají účastníky. Barvitý film plný bezbřehé stylizace a vypravěčské svobody plně zapadá do nespoutané tvůrčí atmosféry sklonku 90. let, kterou stojí za to si připomenout. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (134)
Jako několik dalších dávám pět za totální místní nedocenění tohoto vizuálně nadmíru zajímavého filmu. Jeho vnitřní poetika a humor asi unikl uživatelům tohoto serveru. Jedná se skutečně o zjev na poli české porevoluční kinematografie se zvláštním vnitřním světem, zajímavými hereckými výkony a skvělou hudbou. Zde skutečně TOTÁLNĚ zcestné hodnocení. ()
Přidávám se k těm, kteří by se v tom filmu chtěli ocitnout, nehorázná haluz. Vzpomněla jsem si u toho jak jsem jednou nedokázala po houbičkách uvařit jídlo, protože na mě mluvily všechny potraviny v lednici a voda, která se vesele vařila na plotně ve mně vyvolávala záchvaty smíchu. Přesně stejný pocit ve mě vyvolává celý film, nádherná nostalgie a trip do mládí. Jó, kde ty telecí časy mého mládí jsou. :)))) ()
Jako film to snad ani nemá smysl hodnotit, Otakáro si vzal do hlavy, že udělá film, vzal všechny svoje herecký kamarády a řek jim ať se dobře bavěj. Film ovšem nevzniká samoorgnizací a pobavení diváka nijak nekoreluje s uspokojením herců na place. Věřím, že natáčení byla pěkná divočina, divočina před obrazovkou se projevila pouhou myšlenkou na to, vrazit si sirky pod víčka, abych to vůbec zvládnul dokoukat, za což může panrežisér vděčit jen svý pověsti v divadle Sklep, pro kterou jsem schopen leccos odpustit a přetrpět. Takže pokud to považujete za film, raději se tomu vyhnout velkým obloukem. Je spoustu větších blbostí, kterýma se dá promarnit čas o poznání kvalitněji. Jediný, čím je Eliška zajímavá, je její dokumentární hodnota. Skvěle vypovídá o atmosféře vskutku divokých devadesátek, kdy stačilo vymyslet sebevětší píčovinu a člověk na to nějakým zázrakem vždycky dostal materiál (včetně toho lidskýho). Mladá Tatiana Vilhelmová v bikinách už je jen taková třešnička na dortu z rohypnolu, mochomůrek a prošlý šlehačky. ()
Po 17 letech jsem si splnil svůj sen a viděl jsem tento ve své době jistě zcela šokující film. A musím říct, že film předčil má očekávání. Čekal jsem opravdu divočinu bez ladu a skladu. Ale nejen že to byla divočina, ono to mělo i hlavu a patu. Hlavně se mi líbí ta bezstarostnost, ten výsměch všem těm Pelíškům a spol.!!! Prostě film, který bylo třeba, protože dokáže občas okořenit zatuchlou polévku české kinematografie. Škoda, že těchto pokusů není více - ale dnes by to toho asi už nikdo peníze nevrazil. Film se pyšní nejen skvělými hereckými výkony, ale též výbornou hudbou a samozřejmě barevností - jako bych v tom viděl Almodovara :)))) Prostě hravá letní taškařice na zimní večery.:) ()
To bylo zase dílo. Člověk se ptá už po sté, kde se na tohle berou peníze a pak ještě jednu otázku si pokládám. Proč na ně někdo prachy dá? Vždyť to ani nemohlo vydělat money zpět. Mě se tedy ta smyslná erotika moc nepáčila. Vidět v té době sice ještě mladou a sexy Veroniku Žilkovou, jak si sedá na pétanquovou kouli a dělá si s ní dobře, mě zase tak nerajcovalo. Stejně jako sexy náznaky se psem - to mi přišlo už lehce za hranou. A náznaků zoofilie tam bylo více. Film postrádá nějakou logičtější a smysluplnější dějovou linku. Postrádá i kvalitnější scénář. Tohle spíš bylo takové psychedelické dílo plné abstraktních náznaků o čemkoli si jen představíte. A že to bylo nominována na Českého lva? To jen svědčí o tom, že nazývat Lvy českým Oscarem je čiré bláznovství. ()
Reklama