Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Helena Altmanová je sympatická profesorka francouzštiny a literatury na gymnáziu. Patří k oblíbeným pedagogům, díky zdravému nadhledu si rozumí se studenty i kolegy ve sborovně. Zato její soukromý život je plný překvapení. Soužití v jednom bytě s bývalým manželem, úspěšným spisovatelem Karlem, problémy ovdovělé sestry Kristýny, manželské karamboly syna Adama i pozdní lásky babičky Alžběty - to všechno Helenu zaměstnává natolik, že jí na vlastní život a vlastní city jaksi nezbývá čas. A přesto jednoho dne přijde to, co obvykle přichází, když už jsme na sny rezignovali. Helena se za pohnutých okolností seznámí s lékařem záchranné služby Františkem. A úplně normálně a naplno se zamiluje! Začíná bouřlivý příběh plný vášně, rozchodů a návratů, v němž vztah zamilované dvojice plánovitě či neplánovaně komplikují jak partneři, tak další členové rodiny. Na otázku, kde hledá náměty, scenáristka a režisérka Marie Poledňáková odpovídá: „Je to jednoduché, náměty leží na ulici, stačí se shýbnout,“ ale vzápětí dodává: „Já už jsem si plánovala jen bezstarostné užívání života, těšila se na cestování, na nové zážitky a objevy. Opravdu jsem neměla zájem chodit po ulici, natož se shýbat! Jenže pak tam leželo … NĚCO… čemu neodoláte, co musíte uchopit, musíte do toho jít, bezhlavě a naplno. A to byl začátek projektu Líbáš jako Bůh. Už léta jsem nepsala tak rychle a spontánně. Inspirací mi byly situace, které se odehrály dnes, včera nebo před třiceti lety a na které nikdy nezapomenu,“ přiznává se autorka této úspěšné české komedie. „Ve scénáři se otiskly moje zážitky, příběhy přátel, kamarádů i dětí a dokonce i situace, jejichž tvůrcem je můj vnouček.“ V hlavních rolích Kamila Magálová, Oldřich Kaiser, Jiří Bartoška a Eva Holubová. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer

Recenze (869)

sochoking 

všechny recenze uživatele

Klasika, Poledňáková... Celý film tam nadrbe malými smradmi, do huby im strčí tak hlúpučko trápne texty, že z tých deciek urobí mega neznesiteľných debilov a srdce je potom bôľom nasiaknuté, že nad akou smutne trápnou hovadinou ste zabili takmer dve hodiny! No i napriek tomu nie som až tak prísny vo svojom hodnotení, pretože nad pár hláškami Nely Boudovej som sa zasmial. Výsledný verdikt: bolo to všetko iné, len nie vtipné a bolo mi ľúto, že v tom hrala Eva Holubová! ()

Deimos 

všechny recenze uživatele

Viděno ve Francii v oblasti Provance/// Obsazení 7/10 Děj 8/10 Hudba 9/10 Prostředí 7/10/// +výborně mi sedla hudba, zábavné jak scény tak i postavičky, Milan Šteindler ani nemusí mluvit :), z filmu čiší pohodová nálada a atmosféra, hlášky ve filmu -později už docela zdlouhavé a opakující se a začíná to mírně nudit/// Možná to bylo tou oblastí kterou jsme při sledování filmu v autobuse na malé televizi projížděli a možná to bylo taky tím, že jsme se kolektivně smáli...ale rozhodně mi film zpříjemnil cestu při mé dovolené na kole po Švícarsku, Francii a Itálii. Ale to jsem odbočil abych se pochlubil a taky vysvětlil ten dlouhodobý výpadek v mých komentářích. Teď zpět k filmu. Děj je vlastně velice "laciný" a šitý na míru průměrnému divákovi, který nehledá nic jiného než jen rozptýlení a zábavu. Osobně si myslím, že pokud na tuhle notu přistoupíte z filmu zklamaní určitě nebudete. Některé postavičky se chovají dosti nepřirozeně, jiné naopak jako by sem ani nepatřili. Být to trošku dříve zakončené a lépe uzavřené skoro bych neměl výhrady. I tak jsem se ale příjemně zabavil./// Celkem 79%/// ()

Reklama

Tetsuo odpad!

všechny recenze uživatele

Nemá cenu rozplývat se nad tím, že si Poledňáková pořídila dobré mladé filmové řemeslníky a že její poslední snímek nevypadá úplně jako český televizní seriál, ale už skoro západní televizní seriál. Základem jejích filmů byl, je a zůstává absolutní nevkus, trapnost a amorálnost, které se vydávají za humor a pozitivní pohled na svět. _______________ Líbáš jako Bůh se tváří jako romantická komedie pro starší zkušenější lidi, ale není v ní nic romantického (jakékoli náznaky se tu zavile sabotují), nic komického, nic dospělého, nebo snad pravdivého. Je to vylhaná slátanina a úplně umělá fikce, která jen předstírá, že má něco společného se životem. Právě v této snaze manipulativně nás přesvědčit, že film vypovídá cosi o každodennosti, spatřuju cosi obzvlášť arogantního a nesoudného ze strany autorky, která zřejme od normalizace žije v alternativním vesmíru. __________________Postavy se do jedné chovají jako zlí a sobečtí idioti, kteří navíc nejsou schopni na chvíli udržet rovnováhu, takže pořád "komicky" padají. Tvrdit o nich, že zastupují pestrost lidských typů a že v jejich soužití se ukazuje tolerance, je zvrácené. Děj nedrží pohromadě žádnou vnitřní logikou (ani nevím, kolikrát jsem si řekl WTF), jen se tu za sebe zoufale lepí scénky. ____________ Jistěže tu od předchozího paskvilu Jak se krotí krododýli víceméně zmizela "estrádní čísla" a ubylo nechutného "vizuálního šišlání" na děti (kýčovité detaily rozesmátých tvářiček), ale kvůli tomu není Líbáš jako Bůh lepší film, jen je o trochu snesitelnější. Je to rozdíl asi jako mezi bércovým vředem a pásovým oparem. Ani jednoho nám není zapotřebí. ()

Spooner odpad!

všechny recenze uživatele

O jedno zoufalé pousmání lepší než Jak se krotí krokodýli, i přesto ovšem Marie Poledňáková nejúspěšněji prohlubuje dno české kinematografie. I ten Troška jí muže závidět. Jenom u jejich současných filmů mi je totiž fyzicky špatně.. Mám pocit, že kdybych celý ty 2 hodiny bušil hlavou do zdi, tak mi v tý hlavě bude hučet míň než po sledování týhle absolutně dementní hovadiny. Příběh tam je jak když neni, humor je klasicky hezky českej (tzn. příšernej) a každý herec si zde připsal snad svůj nejhorší výkon v kariéře. Jenže nejhorší je chování postav. Paní Poledňáková snad posledních pár let přebývala v nějaký jeskyni, protože vůbec neví jak se lidi chovají. Dospělí lidi se tu chovaj jako puberťáci a puberťáci jako úplný dementi. A jestli režisérka prohlašuje, že je to komedie ze života a podobný hovadiny, tak to si z nás dělá asi srandu. Prostě utrpení největšího českýho kalibru. Na tohle vám paní Poledňáková sere bílej tesák. ()

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

To byl polibek smrti, Marie. Klasická česká rychlokvaška se během mučivých minut vyvinula v teror, kdy jsem v kině snad poprvé fyzicky trpěl a styděl se v podstatě za každého (snad kromě Evy Holubové) na plátně i za kamerou. Nepřítomnost jakéhokoliv myšlenkového pochodu je neumětelsky maskována situační komikou toho nejdementnějšího řádu. A žádný návykový látky vám před návštěvou kina nepomohou! A pokud Poledňáková nevidí tu tragédii, tak je to vážně humus. Chápu, že takových komentářů tady bude povícero, ale já se opravdu vykřičet musel. Český übershit desetiletí. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (17)

  • V čase 40:47 filmu lze za Bohunkou (Eva Holubová) vidět korbu nákladního auta naloženou, nicméně v čase 41:05, poté, co řekne „na to ti sere bílej tesák,“ vidíme korbu poloprázdnou. (DJMaroko)
  • Za první víkend na film přišlo 92 434 diváků. Celkem jej pak v českých kinech vidělo více než 900 tisíc lidí. (zdeny99)

Související novinky

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

Zemřela režisérka Marie Poledňáková

08.11.2022

Ve věku jednaosmdesáti let v úterý v dopoledních hodinách zemřela česká scenáristka a režisérka Marie Poledňáková, autorka populárních rodinných komedií včetně dodnes extrémně oblíbené „české komedie… (více)

Jaroslava Adamová 1925 - 2012

Jaroslava Adamová 1925 - 2012

16.06.2012

V sobotních ranních hodinách zemřela v Praze ve věku 87 let herečka Jaroslava Adamová. Začínala jako statistka v Národním divadle a divadle Větrník už za studií na konzervatoři, kde absolvovala v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno