Reklama

Reklama

Krásky a tajemství – tak přece začínají všechny filmy noir. Dánský sebereflexivní thriller. Základem postmoderního a sebereflexivního thrilleru dánského režiséra Oleho Bornedala je otázka, jaké jsou osudy postav mimo to, co nám z nich film ukáže, a jak si k figurám automaticky dosazujeme příběhy na základě diváckých či čtenářských zkušeností.
Během dopravní nehody potká forenzní fotograf Jonas tajuplnou Julii. Když ji posléze navštíví v nemocnici a je jejími příbuznými považovaný za jejího přítele Sebastiana, začne se propadat do víru lží a fikcí, který sám přiživuje. Jelikož o Sebastianovi nic neví a dívka trpí ztrátou paměti a následkem šoku i dočasnou ztrátou zraku, vezme na sebe Jonas identitu, kterou si sám vymodeluje na základě svých nenaplněných snů. Paralelní fiktivní život se pro něho stává únikem před každodenní prací, usedlým rodinným životem i porouchaným autem. Jenže Sebastianova realita je zásadně odlišná od toho, co si Jonas vybájil, a začne ho záhy dohánět.
Důmyslný scénář reflektuje principy noirových krimi příběhů. Ty také ve svém základu často stojí na vypravěči, jenž svému okolí a druhým postavám přiřazuje domnělé příběhy, které jsou postupně konfrontovány s realitou.
Scenárista a režisér Ole Bornedal snímkem Pouze další love story potvrdil své kvality jednoho z nejoriginálnějších tvůrců současnosti, kteří ve svých filmech reflektují a dekonstruují narativní principy klasických žánrů. Mezinárodně na sebe upozornil již v roce 1994 filmem Noční hlídač, který o tři roky později přepracoval pro americký trh do filmu Hlídač mrtvých. Z jeho dalších snímků získal nadšené ohlasy především moderní morytát Zbav nás od zlého z roku 2009. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (114)

Gismo.kv 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem od filmu čekál trochu více. Začátek byl zajímavý , ale s koncem, kdy měla mysterioznost gradovat a napětí sílit, přišlo u mě vystřízlivění. Ten závěr i s pointou byl odfláknutý. I tři hvězdy jsou u mě trochu nadhodnocení. I když, ten večer jsem se na to koukal s jednou slečnou a ten film neměl být hlavní finále onoho večera, to se možná také podepsalo na celkovém hodnocení. :P ()

andrii 

všechny recenze uživatele

"Když muž s jinou ženou ráčí snídat..." Ten, na něhož to jméno padlo. Přehozený plášť. Mystery automat. Stůj poblíž. Z žánru do žánru, po boku neznámé. Zachraňovat krásky v nesnázích se někdy nevyplácí. Dvojník v přestrojení svéprávnosti sebe sama. "Milostné psaníčko" pod rohožkou nezvyklého ohňostroje thrillerovských mýtů. Temná, oficiální femmefatalovská Šípková Růženka paralely odlíčené lásky, paralely narace. Falzum kulis, zavřené okenice starému, poctivému životu, vylhané pohlédnutí na novou scénu, obratné sebepožíračství noirovského intelektu, obsedantní propad do vzdáleného, psycho - poetického pozérství. Dny bizarnosti jsou sečteny. Vzpoura realitě mystickou aférou dovedenou až do krajnosti, skalpelem moderního rytířství před arcipadoušstvím z nesmrtelného podzemí. Metafora katalogizace extrému bloudění, vůně dálek nadreálného archetypu. Vizuální spektrum, mysterium kreativity, velkorysá klasifikace padělatelů vysněné, nebezpečné skutečnosti, smrtelné velké iluze. Zrádná "líbačka" zrcadla biografu každodenního programu, proniknutého za stěnu černoty nového času, sousedství skutečnosti. Brutální "avantýra" nesená na stříbrném podnosu, zásah neposlušných replik, které netroškaří vizuálním arzenálem. Tak trochu jiný (delikátní) strach v oblecích noční můry pro dospělé. ()

Reklama

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Stahuju si tak tento kousek a říkám si, že si dám pro změnu trochu severského chladu. No, bylo to všechno, jenom ne chladné... Hodně depresivní drama o muži vtaženém do událostí, jejichž horizont je až hrozivě vysoký, a na jehož konci jsem měl pocit ne nepodobný tomu v Bittersweet life. Je to opravdu hodně precizní film (parádní kamera, hudba a hlavně střih), jenž je směskou Tykwerových mozajek, klasických noirů a Hitchcocka. Poslední půlhodinu jsem téměř nedýchal, o konci nemluvě. Skvělé. ()

kinghome 

všechny recenze uživatele

Obrovské zklamání! Nesympatičtí herci a debilní děj zapříčinili to, že se z nadějného thrilleru stala podprůměrná blbost, u které se párkrát zasmějete a to je asi tak všechno. Jediné větší pozitivum bylo to, že se tam neustále něco dělo, takže to nenudilo, ale jinak jsem hercům nevěřil ani nos mezi očima a celý film mi přišel strašně umělý a bez nádechu. Nebyli tam emoce, nebylo tam nic. Škoda, vypadalo to skvěle. Českej dabing je naprosto odpornej! ()

FilmFan24 

všechny recenze uživatele

Konec je začátkem příběhu, kdy pravda je lež, skutečnost je klam a Jonas je Sebastian anebo je to všechno úplně jinak? Každopádně názorná ukázka, kdy zajímavě vizuálně vytříbená forma jde ruku v ruce s neméně zajímavým obsahem. Hlavní hrdina kriminálního příběhu, jehož začátkem je autonehoda při níž upadne do kómatu dívka Julia, chce vědět jak se jí v nemocnici daří. Tam je omylem pokládán rodinou za jejího přítele, kterého poznala během svého pobytu v Thajsku. Jonas najednou dostane šanci žít úplně jiný život než na jaký byl doposud zvyklý. Změna identity potom rozpřédá podivnou mozaiku jednoho zvláštního vztahu a vede k neodvratnému konci, který byl začátkem filmového vyprávění. Jo žít cizí život se fakt nevyplácí,,, ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama