Reklama

Reklama

Sebestředný a poněkud arogantně vystupující režisér Guido Contini se pokouší v prostředí krásných Benátek dokončit svůj nový film. Čerstvému čtyřicátníkovi jeho natáčení kazí jak nastupující krize středního věku, tak nedostatek potřebné tvůrčí inspirace. Nemá hotový scénář a vlastně neví o čem přesně psát, i když celý štáb přesvědčuje o pravém opaku. Bohužel při tom všem podléhá vlivu mnoha žen, které ho dvacet čtyři hodin denně obklopují. A každá má svoji vlastní vizi, přání a touhy, ať je to matka, manželka, milenka, celoživotní múza, kostýmní výtvarnice či módní redaktorka... (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (346)

Matty 

všechny recenze uživatele

Ledabylé listování životem a dílem Federica Felliniho. Někdy jsou stránky otáčeny tak zbrkle, že nestačíte číst, jindy (a to častěji) máte čas zamyslet se nad každou větou a uvědomit si, nakolik je banální a doslovná. Ilustrace, vyjma těch pár divadelně-muzikálních, jsou poměrně odbyté, pan Marshall má zjevně cit spíše pro režii na prknech než za kamerou. Jednoduše není nač koukat a teď samozřejmě nemám v hlavě herecké divy všech generací, „objížděné“ kamerou lascivně ze všech úhlů, ale ostatní objekty v mizanscéně. Stejně prázdný, hlavně pokud jde o emoce, je celý film. Nepomáhají mu ani herečky, neboť každá musí dostat jistý prostor, film se tříští na sled roztodivných muzikálních čísel a složit dohromady jej nedokáže ani Daniel Day-Lewis, nejistě usazený někde mezi hyperaktivním Italem a existencialistickým Francouzem. Jeho italský akcent a Sophia Loren jsou pak tím jediným, co Devítku přibližuje zemi, na niž je neustále odkazováno, ale kterou jsem ze snímku necítil. Zavírám tuhle kýčovitou omalovánku (proč pořád to odbíhání k černobílé?) a jdu si s Felliniho čtivou autobiografií dopřát trochu autentické Itálie. 50% Zajímavé komentáře: Bluntman, novoten, mortak, Almásy ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Bývá zvykem mít před natáčením schválený scénář a rozpočet." Jako divák nemrava, za kterého se hrdě považuju, musím konstatovat, že jsem nepřekousl počin, který nedokázal ze záplavy ženské krásy vytvořit nic víc, než ukrutně nudný produkt. Je mi líto, Robe, ale někde jsi ztratil koule, tak se po nich mrkni. ()

Reklama

Fiftis odpad!

všechny recenze uživatele

Strašná sprostosť. Na snímku som sa pozrel, lebo ma lákala po mnohých stránkach. V prvom rade mnohé sexi herečky, v nylonkách a stilettách, v neposlednom rade, pretože Nine je známy broadwayský muzikál. Ale je pravda, že ja muzikály neznášam. Tomuto som však dal šancu. Film nás navyše zavedie do talianskych Benátok. Nedostal som ale nič. Žiadny sexi náboj, žiadne dobré songy, proste nič. Po nudnom muzikáli Chicago, sa režisér Rob Marshall púšťa do ďalšej nudnej snímky. Ničím výnimočné tanečné čísla a superhviezdna herecká zostava nezachraňuje filmovú verziu presláveného brodwayského muzikálu Nine. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Michael Tolkin, Anthony Minghella .. Tvůrčí krize v italském kabaretním stylu. Paralelní pohled na filmařskou beznaděj, kdy se vedle hlavní postavy střídá jedna životní žena za druhou a k tomu výstupy z filmu, oslavujícím Itálii. To vše natočené Americkým pohledem, který u srdce zrovna nebere. Ani vystoupeními, které jsou spíše v pozadí a překáží. Průměrný a spíše nepovedený cirkus. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Svůdná Penélope, stále krásná a šmrncovní Sophie, Judi ve slušivém kloboučku, půvabná Marion, sexy Nicole a mohla bych pokračovat. A pak tady mezi všemi proplouvá ženskému oku lahodící Daniel Day Davis jako režisér, který ztrácí dech ohledně inspirace pro film, ale rozhodně ne vzhledem k těmto krásným ženám. Mně osobně mrzí, že jsem nepobírala scénář, poutavý příběh mezi tolika melodiemi a to je ten druhý zádrhel, že po skončení projekce jsem si nebroukala ani jednu melodii a to je u muzikálu na pováženou. U nich většinou předpokládám, že alespoň jedna melodie vstoupí do muzikálové historie a tady se to žel nestalo. Jé, já jsem dnes moc negativní, ale pro mužské oko je to zcela určitě lahůdka, to zase ano a nedejte za Penélopku o tu hvězdu navíc ? ()

Galerie (59)

Zajímavosti (21)

  • Kameraman Dion Beebe komentoval Lewisovo vystoupení slovy: "Jeho intenzita vystoupení je nezměrná, stejně jako jeho smysl pro humor a ironii, Guido (Daniel Day-Lewis) je totiž chlapík, jehož svět sice kolabuje, ale jeho mysl je stále schopná odletět na křídlech fantazie.“ (Michelle75)
  • Postava Luisy (Marion Cotillard) je napůl Francouzka a napůl Italka. Ve filmu Osm a půl (1963) ji ztvárnila Anouk Aimée. Aimée je první herečkou v historii, která byla nominována na Oscara za francouzsky mluvící roli – film Muž a žena (1966), zatímco Cotillard je první herečkou, která Oscara za francouzsky mluvící roli vyhrála – film Edith Piaf (2007). (peeteno78)

Související novinky

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

Rob Marshall novým kapitánem pirátů

18.05.2011

Na režisérské židli čtvrtého dílu slavné pirátské série vystřídal Gore Verbinskeho Rob Marshall. Mamutí natáčení snímku Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna, které trvalo 107 dní, zavedlo Marshalla a… (více)

Penélope, Tom a čtyřky

Penélope, Tom a čtyřky

12.02.2010

Kdysi spolu randili. Teď budou soupeřit. Cenou pro vítěze bude přízeň diváků. Kupodivu v obou případech půjde o čtvrté díly úspěšných filmových sérií. U Cruise to není těžká hádanka – o Mission:… (více)

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

Mezinárodní filmový festival Cinema Mundi

08.02.2010

Město Brno a Jihomoravský kraj budou mít konečně velký filmový festival. Cinema Mundi 2010 se uskuteční 24. 2. – 3. 3. 2010 v Palace Cinemas Velký Špalíček. Přichází nejen s unikátní dramaturgií, ale… (více)

Režisér pro čtvrté Piráty?

Režisér pro čtvrté Piráty?

03.08.2009

Studio Walt Disney Pictures a Jerry Bruckheimer chtějí odplout do Karibiku už na jaře příštího roku (první klapka by měla padnout v dubnu, nejpozději v květnu) a Gore Verbinski všude, kudy chodí,… (více)

Reklama

Reklama