Režie:
Stanley DonenScénář:
Alan Jay LernerKamera:
Christopher ChallisHrají:
Steven Warner, Bob Fosse, Gene Wilder, Joss Ackland, Clive Revill, Victor Spinetti, Richard Kiley, Graham Crowden, Peggy Ann CliffordObsahy(1)
Není pohádka jako pohádka, není princ jako princ. Tenhle je skutečně jen jeden - Malý princ Antoina de Saint-Exupéryho, jedno z nejslavnějších děl moderní světové literatury Exupéryho román je malý literární zázrak, plný hlubokých myšlenek, a přestože film nemůže přenést veškerou hloubku díla, jedná se o zdařilou adaptaci. Převedeno do muzikálové podoby, film snoubí pěvecké výstupy se zdařilými trikovými sekvencemi (princova planetka) a jeden taneční výstup Hada v podání filmové legendy Boba Fosseho, autora Kabaretu a All That Jazz. Film získal dvě nominace na Oscara. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (53)
Dívám se na to jako dospělý, takže i mně by možná Malý princ úplně nerozuměl. Takže musím říct, že ten kluk byl velice roztomilý, ale byl také velice rozmazlený a umíněný. Všichni museli dělat to, co on chtěl, jinak se s vámi prostě nebavil. Postupem ale zjišťujeme, že si i ten malý kluk umí některé věci uvědomit. Hlavně se tedy mluvilo o odpovědnosti. Co se týče dospělých postav, byly prezentovány jako lidé, kteří se soustřeďují jen na svou primární činnost (tak jako, když vám učitel toho a toho předmětu řekne, že jeho předmět je nejdůležitější) a naprosto zapomínali na životní realitu. Takže suma sumárum si tam každý dělá to své a Malý princ v tom musí najít nějaké průsečíky. Což se mu nakonec snad podařilo. Pravdou je, že cesta malého dítěte k pochopení dospělých je velice náročná a vše přichází s věkem. Malí se na svět dívají jinýma očima než velcí a tak to má být. Proto si myslím, že dětem patří dětství a je na nás dospělých jim je udělat co nejkrásnější. ()
Letec a spisovatel Antoine de Saint-Exupéry napsal tuto půvabnou knížku nejen pro děti, ale i dospělé v době druhé světové války, kdy často sám jako letec musel nocovat v africké poušti. Příběh malého prince, který je nespokojen se svou malou planetou a vydává se hledat poznání, ve filmové podobě muzikálu režíroval Stanley Donen, hada zpívá a tančí Bob Fosse, lišáka hraje Gene Wilder. DVD: Bohužel ani žádné bonusy. ()
Exupéryho román je malý literární zázrak, plný hlubokých myšlenek a přestože film nemůže přenést veškerou hloubku díla, jedná se o zdařilou adaptaci. Převedeno do muzikálové podoby, film snoubí pěvecké výstupy se zdařilými trikovými sekvencemi (princova planetka) a jeden taneční výstup Hada v podání filmové legendy Boba Fosse, autora Kabaretu a mého milovaného All That Jazz. Celkově se nejedná o žádný filmový zázrak, ale o poctivou adaptaci geniálního literárního díla, které bůhvíproč uniká většímu zájmu filmových tvůrců. ()
Exupéryho kniha pro mě není takovou srdeční záležitostí jako pro mnohé jiné; asi proto, že se ke mně nedostala v tom správném věku. K filmu jsem díky tomu přistupoval bez konkrétních přání nebo obav a s dobrou vůlí brát ho, jaký je. Dlouho mi to nevydrželo. Prvním problémem se ukázala být jeho doslovnost. Lyrickým momentům z knihy ani jejím nedořečeným metaforám nesvědčí ukotvení v konkrétním čase a prostoru. Film bohužel začne muzikálovým číslem, zasazeným do pomyslného sousedství My Fair Lady nebo Mary Poppins, načež velmi nesnadno buduje vlastní fiktivní svět. Asi nejlépe se mu to daří ve scénách s miniaturní planetkou a s letcem v indiferentní poušti, sahající odnikud nikam. Další zádrhel je v obsazení titulní role. Malý princ má být podle mého chápání předlohy spíš teenager a jeho naivita vyplývá z osamělého života na vlastní planetě, nikoli z toho, že je to rozmazlené hloupé děcko v hacafráčku. V té době byl v optimálním věku třeba typově vhodný Mark Lester, ale asi chápu, proč nebyl obsazen. Už vizáž Stevena Warnera á la andílek Raffaela Santiho myslím hodně říká o tom, na jaké publikum film zacílil. Buclatý a šišlající hrdina jistě rozněžnil tutéž skupinu starších žen, které blaženě vzlykají u reklam na plenky a jiných legálních forem dětské prostituce. Scény s dospělými herci, představujícími lišku, hada nebo růži, ale díky tomuto řešení vyzněly značně úchylně. No a nakonec mi nezbývá než se připojit k všeobecnému hateu a zcela odsoudit muzikálová čísla. Jsem přesvědčen o tom, že jejich jediným účelem je rozkošatit děj tak, aby byl film celovečerní. Kdykoli se filmu jakžtakž podaří navodit tichou a meditativní atmosféru, s pompou a za velikého břinkotu ji zahubí exaltované hudební číslo a zbanalizuje Exupéryho sdělení uřvaným opakováním nějaké fráze a křečovitými tanci. Doporučeníhodné pouze jako kuriozita. 40% ()
|| Scenár: Alan Jay Lerner / Predloha: Antoine de Saint-Exupéry - The Little Prince | Hudba: Frederick Loewe | Distribúcia: Paramount Pictures | Ocenenia: Oscars - 2 nominácie: Hudba, Pieseň || Fantasy peklo najhrubšieho zrna. Tak nadčasovú predlohu je vždy ťažké spracovať s gráciou, a tu sa to evidentne nepodarilo. Film je silne priemerný, nomináciu hudby na Oscara nechápem, za pieseň áno. Bob Foss podáva jednoznačne svôj nanevkusnejší výkon v živote - nechcelo sa mi veriť, že je to oná tanečno-choreografická legenda v úlohe hada. Scény malého Stevena Warnera s Richadom Kileyem (pilot) sú jedinou napriemerne svetlou a funkčnou stránkou inak hororistického pokusu o umenie. 55% | HD, THX, EN DTS | ()
Reklama