Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Videa (1)

Trailer

Recenze (193)

Sobis87 

všechny recenze uživatele

George Romero se zuby nehty drží svého původního konceptu sociální kritiky, jejímž vehiklem je pokleslý hororový žánr (především pak survival-horror). Zároveň své zombie v rámci moderní kinematografie ani nijak nedynamizuje, takže jsou jeho mozkožrouti i v šestém díle kultovní série pomalu se plahočícími zástupci krvežíznivé masy. Nebyl by to ale Romero, kdyby svou oblíbenou tematiku zase o něco neobohatil – po sebereflexivním Deníku mrtvých zpětně navázal na čtvrtý díl Zěme mrtvých, kde načrtl myšlenku postupné socializace původně tupého stáda jednajícího na základě pudů. Zatímco v Zemi mrtvých se objevila vůdčí osobnost zombies, kterou ostatní následovali, v Survival of the Dead je socializace zombie komunity usměrňována zvenčí – neinfikovanými lidmi. Nápad to je rozhodně pozoruhodný a je chvályhodné, že po tolika zombie hororech dokáže Romero stále překvapovat. ____ Jestliže byla Země mrtvých návratem k estetice 80. let a Deník mrtvých stavěl svůj koncept na v dnešní době populární pseudodokumentární formě, pak Survival of the Dead je z určitého hlediska pastišem westernového žánru. Jde zde o konfrontaci dvou vůdčích osobností, divoký západ supluje „rančerský“ ostrov, místo podzemních parkovišť zombíci řádí ve stájích a jsou vězněni v ohradách. Nechybí zde ani chytání do lasa za jízdy na koni a samozřejmostí je i nefalšovaný westernový duel. _____ George Romero je staromilec, který necítí potřebu přizpůsobovat se moderním trendům (výjimkou je Deník mrtvých, forma zde ale nebyla zvolena prvoplánově), následkem čehož nejspíše bude mladší publikum zápasit s jeho umírněným stylem, velkou statičností a nijak závratným tempem. Pro nás fanoušky to je ale stále ten starý dobrý Romero, jak jsme si ho oblíbili – bělovlasý filmový maniak nastavující společnosti řádně zakrvácené zrcadlo. Brutalita se v tomto díle navíc stává výrazným komickým prvkem a ano, i tentokrát dojde na střívka. 70% ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

Romero je už moc starej. Jeho filmy vždy měly dvojí význam, narážely na problémy společnosti. Survival of the Dead nenaráží absolutně na nic. Film vzniknul jen proto, aby divákům představil souboj dvou šéfů rodinných klanů na pustém ostrově, kde každý zastává jiný přístup k zombies. Špatné, film je napůl komedie, napůl horor, ale ve výsledku není ani jedním, protože zombies jsou zde definitivně odsunutí na druhou kolej, celý děj se vkládá do absolutně nezajímavého souboje dvou kohoutů. Postapokalyptický svět není představen vůbec, zombie jsou pouze karikatury sebe sama. Pár cool postav se tam najít dalo, pár hlášek také "dala bych ti líznout", ale celkově to nestálo za nic. Romero dal světu zombie žánr, ale dnes už nestačí nastevené laťce Britů (... days later, Dead Set) a Španělů (Rec), lidé zkrátka chtějí zombie, kterých se opět budou bát. Potácejících se, pohupujících slimáků se dnes už nikdo nebojí a do komedií se nehodí. 58% 24.04. 2010 ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si říkal, že zatím poslední přídavek do zombie série je sice stále velice dobrý žánrový film, ale v porovnání se svými předchůdci z nového milénia vychází jako nejslabší, a že Romero nějak "zklasičtěl", protože na místo formální progresivnosti a satirické nesmlouvavosti jsme se dočkali fordovsky poctivé, ale archaické podívané. Jenže poté přijde konec, ve kterém se vše složí do jednoho komplexního celku a výpovědi o tom, že se historie - hlavně násilná minulost - kvůli patriarchálnímu přežitku opakuje a že zombie jsou schopny se učit novým věcem, ale někteří lidé a jejich uvažování se nezmění. To vše na půdorysu klasického amerického žánru - westernu, vůči kterému se přistupuje značně podvratně, protože se film nebere vůbec vážně (velice nápadité a zábavné způsoby zabití), upozorňuje se na filmovost (přepísklé digitální triky) a odstup vytváří i komentář zeleného mozku, který má paradoxně liberální vyznění. I přes silný odsudek nepoučitelné společnosti a gore-festu jde ale o velice humánní dílo, jímž se Romero přiblížil k jiné horrorové ikoně - Davidu Cronenbergovi, s nímž sdílí kritický pohled na žánr, který odráží společensko-politickou atmosféru.__________________________________________ P.S. Docela by mě zajímalo, proč má někdo potřebu srovnávat dvě odlišná pojetí a přístupy k danému žánru, proč někdo nemůže přijmout (záměrnou?) okázalost efektů jako regulérní vyjadřovací prostředek, který neodmyslitelně patří k režisérově rukopisu? Jinak "neohrabaný" střih je v některých momentech evidentním výbojem proti normám a kamera rozhodně není televizní, když se tak promyšleně pracuje s hloubkou ostrosti a několika plány najednou, mimoobrazovým polem. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Takže... Veľké sklamanie. Romero odo mňa zatiaľ utŕžil pri svojich "zombies" vždy nadpriemerné hodnotenia, dokonca aj jeho predposledný, dosť zaznávaný Diary of Dead sa mi fakt veľmi páčil.. ale toto... toto teda nie... Všetko nesympatický hrdinovia, nevkusný slepenec žánrov, od komédie až k westernu, atmosféra absolútne nulová. A amatérske herecké výkony to len korunujú. Možno v tom bol nejaký nadhľad tvorcu, ktorého "živý nemrtvý" sprevádzajú celú umeleckú kariéru, ale ja som videl len typický B-čkový hororík, ktorých sa ročne nakrútia desiatky. ()

2-Xtreme 

všechny recenze uživatele

Rozporuplné pocity. Ak by som to mal brať ako seriózny zombie film, či nebodaj horor tak to je ďalší Romerov Fail of the Dead. No, je evidentné, že George už nevie držať krok s modernými zombie horormi(a to bolo vidieť už v jeho predošlých dvoch fiomoch) a tak posúva tento subžáner ďalej iným spôsobom po svojom. Jeho tradičný trademark o inteligentných zombie naznačuje, že ak v ďalšom filme budú zombie šoférovať auto tak sa nebudem čudovať. Toto sa ani nedá brať vážne a ak mám pravdu povedať bavil som sa. Romero je proste stará škola a síce vtípky boli miestami až moc prepísknuté, práve toto robí zo Survival of the Dead pozerateľný film. Neveril som, že pôjdem na takéto vysoké hodnotenie, ale ako som už spomínal, starý George ma teraz dokázal pobaviť a i keď to nemôžem porovnávať i jeho staršími kúskami či inými serióznymi horormi... film má niečo do seba. No a tradičný poctivý gore fest v závere potešil. PS: Film sa mal volať Island of the Dead, tak ako sa zvažovalo. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (3)

  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)
  • Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno