Reklama

Reklama

VOD (1)

Ocitáme se na zdánlivě opuštěné palubě vesmírné lodi. Dva členové posádky se právě probouzejí z hlubokého umělého spánku a s hrůzou zjišťují, že trpí podivnou ztrátou paměti. Nemají nejmenší ponětí, kdo jsou a co na palubě vesmírné lodi vůbec dělají. Jediným zvukem je skličující rachot a skřípot ozývající se z centra lodi. Jediný způsob, jak se dostat ven z této cely, je úzký a tmavý světlík. desátník Bower (Ben Foster), mladší z dvojice astronautů, vleze dovnitř, zatímco druhý, poručík Payton (Dennis Quaid), zůstává a snaží se navázat rádiové spojení. Bower proniká hlouběji a hlouběji do centra lodi a odhaluje děsivou realitu. Astronauti si brzy uvědomí, že oproti původnímu zdání nejsou jedinými pozůstalými na kosmické lodi a rozmotávají její šokující a strašlivé tajemství. Přežití lidstva záleží jen na nich. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (924)

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mne fakt dostalo!! Jednak nejsem moc příznivce "sci-fi horrorového" subžánru (až na kultovní výjimky samozřejmě ...). A pokud jde o film "raketa letí vesmírem a posádka má problémy s navidací, přemýšlí kde přistane, zblázní se jim robot atd.", tak tohle vůbec neberu ... Ale pokud do rakety tvůrci filmu lupnou nějakou tu příšeru, tak už mne to baví víc ... Tohle byl ale fakt mazec ... V tom filmu je naprosto všechno ... od postupného probuzení v obrovské raketě, kdy si nikdo nic nepamatuje, přes naprostou vzájemnou paranoidní nevěřícnost a souboje posádky mezi sebou, útěky a souboje s neskutečně nebezpečnýma stvůrama jako by vytaženýma z pekla, všudypřítomné tajemno a záhada co a kdo je vůbec postižen nemocí "pandorum", nebezpečí na každém kroku, temnota, cyberpunková obrazová-vizuální témata atd. Někdo může říct, že režisér nasekal všechna možná klišé a hodil je do hrnce ... jenže ten film je perfektní v tom, že všechny tyto části a pocity, které z něj divák má, jsou skvěle provázané a vyvíjí se přirozeně a postupně ... Hlavní, co ale zvedá film o několik řádů výš, je DOKONALÁ atmosféra!! Od první minuty jsem měl klaustrofobicky staženej zadek a od pomalého rozjezdu, který se stal po chvíli docela zajímavým, film neustále gradoval a nepovolil ani o kousek ... Po celou stopáž filmu se ozývají skutečně nepříjemné pazvuky, všechno duní, nebo hraje nářezová hudba u akčních scén a film strašně intenzivně atmosféricky působí na diváka (doporučuji domácí kino nebo kvalitní sluchátka ...). Ta intenzita působení na diváka je opravdu značná a naprosto mne uchvátila. Naštěstí se nejedná o nějaké rádoby "poselství", ale "hardcore čistý" horror, který ze sebe nedělá víc než je a věřím, že nejednomu divákovi dá docela na prdel ... V rámci subžánru naprostý skvost!!! ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Našlapaný sci-fi survival, obratně kombinující atmosferické prostředí vesmírné lodi jako od Gigera, psychedelické odstíny Event Horizon a dobře dávkovanou space monster hrůzu s realistickým (a o to děsivějším) základem. Plus dobře napsané i zahrané postavy, kterých vstupy na scénu jsou nečekané a děj posouvají kupředu. Lepší než většina dražších, hvězdněji obsazených kino “trháků” (Sphere, Life). ()

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Pandorum je velice zvláštní film. Hned ze začátku mě překvapila česká věta (už jsem myslel, že neumím stahovat :-)) a následně brutálně rychlý sled událostí a střih. Což o to, mně zběsilý střih nevadí, ale tady to bylo over the top. Další problém byl, že nefungovaly lekačky (lekací scény - poznámka autora :-)). Díval jsem se na film ve tmě, ale 90 % všech lekaček bylo předvídatelných, takže jsem se neměl čeho leknout. A nazývat tohle hororem? Ne vážně, on se při tomhle fakt někdo bál? Neříkám, atmosféra tu byla jedna z mála věcí, které tu fungovaly, ale abych se u toho bál…? Ale abych nebyl zas tak kritický, líbila se mi linie s Dennisem Quaidem (lépe řečeno pointa) a konec. Navíc, něco mi říká, že i když tomu dám tři hvězdy s tím, že jsem se rozhodoval mezi 2 - 3 *, tak si to určitě pustím znovu. Protože je známá věc, že takovýhle film by nemusel být špatný na druhé zhlédnutí, když už víte, do čeho jdete. P. S. Fakt mě mrzí, že tomu dávám jen tři hvězdy, hlavně když trailer se mi hodně líbil a těšil jsem se na další parádní sci-fi... ()

obitus 

všechny recenze uživatele

Velice slušně zpracování klasického tématu, které se v mých očích řadí k malým sci-fi překvapením typu Černočerné tmy. Jejích kvalit sice nedosahuje, ale i přesto je na co koukat. Špinavé prostředí obří kosmické lodi kdesi v hlubinách vesmíru rozhodně má co nabídnout, ať už to jsou skvěle vypadající monstra, příjemná atmosféra strachu, nebo slušně bizarní postavy. Rozhodně doporučuju na více než jedno zhlédnutí. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Pokleslé žánry jako béčkové sci-fi/horor jsou často matoucí, protože na první pohled nenabízejí nic jiného než nenáročnou zábavu a diváci jsou u jejich sledování naučeni podvědomě "vypínat mozek". Hororové filmy jsou však ale už ze svojí podstaty sondou do strachů, které aktuálně panují ve společnosti; nočních můr, které vyplavou na povrch poté, co se dobrovolně necháme "uspat" v temném kinosálu. Sci-fi má zase neodmyslitelnou spojitost s filosofií, když především spekuluje, zabývá se tím "co kdyby" a obvykle zároveň vychází z toho, "co je". Symptom Pandorum je obojím, a byla by proto chyba se mu podrobněji nevěnovat. (Komentář může obsahovat SPOILERY.) __________ Nejprve bychom si měli definovat, co je to vlastně "symptom". Symptom bývá často zaměňován přímo za samotnou nemoc, ale mnohem víc je zakódovanou zprávou, kterou je třeba rozluštit a pochopit, abychom zjistili, co sami sobě sdělujeme. Symptomy vznikají ve chvíli, kdy se naše podvědomí rozhodlo, že je třeba radikálně změnit životní styl/uvažování, ale naše vědomí to nevzalo v potaz. Symptomy může spustit zdánlivě bezvýznamná událost, která má ale obvykle spojitost s nějakým minulým, potlačeným traumatem. Jakmile situaci zařadíme do kontextu a pochopíme spojitost přítomnosti s minulostí, získáme nad symptomy převahu a tím, jak se následně vyrovnáváme s traumatem, symptomy slábnou. Co tedy znamená Symptom Pandorum? Film od samého začátku sleduje dvě postavy, které se ukážou být jako klíčové - symbolizují klasický souboj nového pořádku (Bower) se starým (Payton/Gallo), který musí být překonán. Gallo je tím, co by Žižek nazval "imaginárním otcem"; mužskou postavou, která se stává přímo ztělesněním falu, a tady konkrétně nabývá až mytických rozměrů. Jako diváci se dozvídáme, že Gallo kdysi jako mladý neunesl zprávu o zničení Země (důvod není známý, patrně jaderná exploze, ale není to podstatné) a pod vlivem Pandora zabil dva zbylé vedoucí členy posádky. Následně se stal jakýmsi Bohem na Elysiu, když probudil většinu pasažérů z hibernace a začal jim vládnout. Poté se zřejmě z nudy opět sám uložil ke "spánku". Destrukce Země je ve filmu metaforou pro to, čemu se dnes říká "konec dějin" - tedy stav jakéhosi bezčasí, tak typický pro postmoderní kulturu a nejrůznější formy nadnárodního kapitalismu. Je příznačné, že do tohoto stavu se oba již zmínění hrdinové v samotném začátku "probouzí" a trpí přitom selektivní ztrátou paměti - jsou si vědomi toho, jakou úlohu na palubě lodi plní (znají svoji sociální funkci), ale už např. neví, jak se jmenuje jejich bratr, nebo kde skončila jejich přítelkyně. Jsou bez identity. (Pokud přirovnání dotáhneme ještě dál, takoví lidé jsou jakýmsi ztělesněním svých profilů ze sociálních sítí, kde je jejich osobnost redukována na nejrůznější předvybrané statusy a nicneříkající, ze souvislostí vytržené fotografie. Životem na Facebooku se uživatelé stávají dvojrozměrnými "lidmi podle (asociála) Zuckerberga", přičemž je pravděpodobné, že profil našich "přátel" nakonec utváří naši představu o nich víc, než oni samotní. Bower a Payton/Gallo jsou v úvodu takovými "oživlými profily".) Dále se ve filmu dozvídáme, že lidé, které Gallo před staletími probudil, se postupně adaptovali na život v lodi (už ze Země byli naočkováni, aby se rychle dokázali přizpůsobit prostředí na nové planetě) a vzhledem k podmínkám se z nich nemohlo stát nic jiného, než kanibalové (monstra). V této fázi interpretace se nabízí srovnání s euro-americkou civilizací, která, stejně jako mikrokosmos lodi Elysium, si buď hraje na Boha, spí, nebo požírá sama sebe a okolní svět. Tím, jak si postavy čím dál víc uvědomují kým skutečně jsou, se musí vyrovnat s traumaty minulosti a řešit problémy, které představuje ztráta kontinuity (destrukce Země) a představy, jak má vlastně vypadat nová budoucnost lidstva. Pokud zmizí jakékoli vazby na historii, opravňuje nás to určovat si naše vlastní pravidla, naši vlastní morálku? Pokud přestávají existovat lidé, zaniká zároveň i Bůh? Samé složité otázky a tak málo odpovědí... 4½. () (méně) (více)

Galerie (31)

Zajímavosti (19)

  • Pandorum měl být původně první díl trilogie, která se ovšem kvůli nízkým tržbám realizace nedočkala. (akisha)
  • Elysium bylo v řecké mythologii nazýváno místo posledního odpočinku hrdinů. V podstatě toto slovo znamená "místo dokonalého štestí". (Beer Ceps)

Související novinky

Space opera vrací úder

Space opera vrací úder

22.03.2010

A to hned ve dvou zajímavých filmech. Mezigalaktický Interstellar je jedním z mnoha projektů, jejichž režii zvažuje Steven Spielberg. Někteří tvrdí, že se nakonec rozhodne právě pro vesmírné… (více)

Zamilovaný kosmonaut Keanu Reeves

Zamilovaný kosmonaut Keanu Reeves

28.01.2010

Není snadné se v těchto dnech vyhnout narážkám na Avatara či přímému srovnávání s ním, ale dnes se ho pokusím nezmiňovat ;-). Budu dělat, že „lovestory ve vesmíru“ nazvanou Passengers považuji za… (více)

Vesmírnou Pandořinu skříňku...

Vesmírnou Pandořinu skříňku...

14.05.2008

...otevřou dva muži, kteří se probudí v útrobách kosmické lodi a nemají nejmenší ponětí, odkud se tam vzali, ani co jsou vlastně zač. V temném, klaustrofobickém sci-fi thrilleru Pandorum je ztvární… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno