Režie:
Tonino ValeriiScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Giuseppe RuzzoliniHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Terence Hill, Henry Fonda, Jean Martin, Geoffrey Lewis, R.G. Armstrong, Steve Kanaly, Leo Gordon, Antoine Saint-John, Piero Lulli, Mario Brega, Marc Mazza (více)Obsahy(2)
Zkušeného pistolníka Jacka Beauregarda (Henry Fonda) už nebaví být ustavičně ve střehu a dokazovat náhodným mladým puškám svou rychlost. Chce se jen sejít se svým dávno ztraceným bratrem a pak navždy odplout do vysněné Evropy. Do cesty se mu ovšem postaví vynikající střelec a vtipálek, který si říká Nikdo (Terence Hill) a má docela jiný plán ohledně Beauregardova osudu. Začíná záchranou života a končí pistolnickým soubojem dvou modrookých střelců v pravé poledne... Spaghetti western říznutý klasickou italskou komedií natočil v koprodukci Itálie, Francie a Západního Německa režisér Tonino Valerii, někdejší asistent režie u dolarové trilogie Sergia Leoneho. Jeho vliv je patrný zejména v úvodní scéně, namísto opisování jde však u Valerie spíše o poctu a dál se snímek ubírá vlastním směrem. Rozkročený mezi taškařicí nad nejznámějšími westernovými klišé a nostalgií nad mizející érou nespoutaného Divokého západu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (265)
Spageti western měl dvě etapy – klasický špageťák symbolizovaný zejména filmy Sergia Leoneho a pozdější westernové taškařice symbolizované jmény Spencer – Hill. Tento film stojí přesně na rozmezí, staré dobré špageťáky tu zastupuje Henry Fonda, komedie Terence Hill. A tak tu máme vedle sebe typicky leoneovskou pomalou napínavou scénu, kdy se Jack Bouregard chce nechat oholit, a typické spencerovsko-hillovské fackovačky. Vše kupodivu ve vzácné symbióze. Musím říci, že i po šestém zhlédnutí se mi tento nostalgický western, kdy se v osobě Jacka Bouregarda loučíme se starým Západem i celým žánrem klasického špageti westernu, zdá velice podařený. A hudba Ennia Moriconeho, to je ta pověstná třešnička na dortu. ()
Překvapivě vynikající western, výborný scénář, kamera i režie. Režíroval hlavně Valerii, ale je poznat že mistr Leone režíroval části filmu a napsal námět. Trochu jsem se obával spojení komediálního Hillova herectví ve spojení s klasickým Henry Fondou, fungovalo to však dobře. I vedlejší role byly obsazeny výraznými týpky. Spousta promakaných scén - bezpečné holení u nepravého holiče, prostřelování klobouků, soutěž ve střelbě na hozené sklenice v saloonu kombinovaná s Hillovou fackovací exhibicí, rozhovor hrdinů u kulečníku, scéna pískání na záchodku s mašinfírou, závěrečná přestřelka pod dozorem fotografa... K tomu pohřbený Sam Peckinpah a odstřelování jeho Divoké bandy, vše s Morriconeho nádhernou hudbou evokující bez foukačky jeho předchozí Harmoniku i Wagnera. Trailer: http://www.trailerfan.com/movie/il_mio_nome_e_nessuno/trailer ()
Hilla mám rád. Fondu mám rád. Morriconeho mám rád. Westerny mám rád. Leoneho mám rád. Nabízí se otázka, proč se mi jeví Nikdo jako velmi hloupý a protivný film. Čím to? Proč ten neustávající pocit -wtf!?!?- při sledování filmu? Není to ani komedie, ani pořádný western. Hill ze sebe dělá pitomce a Fonda tu prostě nemá co hrát. A jeden pěkný motiv od Morriconeho to nezachrání. ()
Podivné dědictví a Mé jméno je nikdo, oba filmy natočené krátce po sobě, v obou Terence Hill, oba o soumraku hrdinů Divokého Západu. Konec 19. století byl koncem kolonizace amerického Západu, železnice přivezla tisíce lidí, právo a organizovaný zločin. Osamělý pistolník už se neměl kam schovat, směrem na západ už ležel pouze Tichý oceán. Nová doba vyžaduje nové lidi a nejrychlejší pistolník Západu už cítí, že to není pro něj, chce se uklidit do Evropy, kde dožije svůj život. Mr. Nobody má však o jeho odchodu do důchodu jinou představu. Kombinace klasického westernu reprezentovaného Henry Fondou, a šimonomatoušovské mlátičky s Terencem Hillem, ukazuje na Leoneho schopnost jít s dobou, a taky na jeho nadhled a smysl pro humor. Morriconeho hudba opět na jedničku. 85% ()
Western, který se sice hezky sleduje, ale po jeho skončení máte pocit, že byste jeho ignorováním o nic podstatného nepřišli. Terence Hill ze sebe po většinu času dělá šaška a Henry Fonda je poněkud vyčpělejší, než by si jeho role žádala. Vliv Leoneho je zde patrný v každém druhém záběru, jakémukoli jeho filmu se to ale rovnat nemůže, nicméně Morriconeho hudba je jako vždy parádní a leckdy připomene Tenkrát na Západě (jeden motiv se hodně podobá skladbě A Man With A Harmonica). A předělávka Jízdy Valkýr je vysloveně lahůdková. P.S. Ty odkazy na Peckinpaha měly být pouze humorným rýpnutím, nebo se jednalo o poctu? ()
Galerie (41)
Zajímavosti (16)
- Terence Hill kvůli spolupráci se Sergiem Leonem odmítl film Také andělé jedí fazole. Proto se ve filmu ve dvojici s Budem Spencerem objevil Giuliano Gemma. (špaček421)
- Poslední western Henryho Fondy. (špaček421)
- Na hřbitově je náhrobek se jménem Sama Peckinpaha, režiséra filmu Divoká banda. Ten samý rok se v USA hrál film Clinta Eastwooda Tulák z širých plání, kde se objevil náhrobek se jménem Sergio Leone. (špaček421)
Reklama