Reklama

Reklama

Mé jméno je Nikdo

  • Itálie Il mio nome è Nessuno (více)
Trailer 1

Zkušeného pistolníka Jacka Beauregarda (Henry Fonda) už nebaví být ustavičně ve střehu a dokazovat náhodným mladým puškám svou rychlost. Chce se jen sejít se svým dávno ztraceným bratrem a pak navždy odplout do vysněné Evropy. Do cesty se mu ovšem postaví vynikající střelec a vtipálek, který si říká Nikdo (Terence Hill) a má docela jiný plán ohledně Beauregardova osudu. Začíná záchranou života a končí pistolnickým soubojem dvou modrookých střelců v pravé poledne... Spaghetti western říznutý klasickou italskou komedií natočil v koprodukci Itálie, Francie a Západního Německa režisér Tonino Valerii, někdejší asistent režie u dolarové trilogie Sergia Leoneho. Jeho vliv je patrný zejména v úvodní scéně, namísto opisování jde však u Valerie spíše o poctu a dál se snímek ubírá vlastním směrem. Rozkročený mezi taškařicí nad nejznámějšími westernovými klišé a nostalgií nad mizející érou nespoutaného Divokého západu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (265)

Historik 

všechny recenze uživatele

Spageti western měl dvě etapy – klasický špageťák symbolizovaný zejména filmy Sergia Leoneho a pozdější westernové taškařice symbolizované jmény Spencer – Hill. Tento film stojí přesně na rozmezí, staré dobré špageťáky tu zastupuje Henry Fonda, komedie Terence Hill. A tak tu máme vedle sebe typicky leoneovskou pomalou napínavou scénu, kdy se Jack Bouregard chce nechat oholit, a typické spencerovsko-hillovské fackovačky. Vše kupodivu ve vzácné symbióze. Musím říci, že i po šestém zhlédnutí se mi tento nostalgický western, kdy se v osobě Jacka Bouregarda loučíme se starým Západem i celým žánrem klasického špageti westernu, zdá velice podařený. A hudba Ennia Moriconeho, to je ta pověstná třešnička na dortu. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Překvapivě vynikající western, výborný scénář, kamera i režie. Režíroval hlavně Valerii, ale je poznat že mistr Leone režíroval části filmu a napsal námět. Trochu jsem se obával spojení komediálního Hillova herectví ve spojení s klasickým Henry Fondou, fungovalo to však dobře. I vedlejší role byly obsazeny výraznými týpky. Spousta promakaných scén - bezpečné holení u nepravého holiče, prostřelování klobouků, soutěž ve střelbě na hozené sklenice v saloonu kombinovaná s Hillovou fackovací exhibicí, rozhovor hrdinů u kulečníku, scéna pískání na záchodku s mašinfírou, závěrečná přestřelka pod dozorem fotografa... K tomu pohřbený Sam Peckinpah a odstřelování jeho Divoké bandy, vše s Morriconeho nádhernou hudbou evokující bez foukačky jeho předchozí Harmoniku i Wagnera. Trailer: http://www.trailerfan.com/movie/il_mio_nome_e_nessuno/trailer ()

Reklama

salahadin 

všechny recenze uživatele

Hilla mám rád. Fondu mám rád. Morriconeho mám rád. Westerny mám rád. Leoneho mám rád. Nabízí se otázka, proč se mi jeví Nikdo jako velmi hloupý a protivný film. Čím to? Proč ten neustávající pocit -wtf!?!?- při sledování filmu? Není to ani komedie, ani pořádný western. Hill ze sebe dělá pitomce a Fonda tu prostě nemá co hrát. A jeden pěkný motiv od Morriconeho to nezachrání. ()

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Podivné dědictví a Mé jméno je nikdo, oba filmy natočené krátce po sobě, v obou Terence Hill, oba o soumraku hrdinů Divokého Západu. Konec 19. století byl koncem kolonizace amerického Západu, železnice přivezla tisíce lidí, právo a organizovaný zločin. Osamělý pistolník už se neměl kam schovat, směrem na západ už ležel pouze Tichý oceán. Nová doba vyžaduje nové lidi a nejrychlejší pistolník Západu už cítí, že to není pro něj, chce se uklidit do Evropy, kde dožije svůj život. Mr. Nobody má však o jeho odchodu do důchodu jinou představu. Kombinace klasického westernu reprezentovaného Henry Fondou, a šimonomatoušovské mlátičky s Terencem Hillem, ukazuje na Leoneho schopnost jít s dobou, a taky na jeho nadhled a smysl pro humor. Morriconeho hudba opět na jedničku. 85% ()

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Western, který se sice hezky sleduje, ale po jeho skončení máte pocit, že byste jeho ignorováním o nic podstatného nepřišli. Terence Hill ze sebe po většinu času dělá šaška a Henry Fonda je poněkud vyčpělejší, než by si jeho role žádala. Vliv Leoneho je zde patrný v každém druhém záběru, jakémukoli jeho filmu se to ale rovnat nemůže, nicméně Morriconeho hudba je jako vždy parádní a leckdy připomene Tenkrát na Západě (jeden motiv se hodně podobá skladbě A Man With A Harmonica). A předělávka Jízdy Valkýr je vysloveně lahůdková. P.S. Ty odkazy na Peckinpaha měly být pouze humorným rýpnutím, nebo se jednalo o poctu? ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

Související novinky

Reklama

Reklama