VOD (2)
Série(5) / Epizody(100)
Obsahy(3)
Příběh se točí kolem tří nepravděpodobných spojenců – půvabné a odhodlané agentky FBI, geniálního, ale duševně chorého vědce a jeho jízlivého syna s poněkud bouřlivou minulostí – kteří vyšetřují sérii bizarních úmrtí a katastrof, známých jako "Vzorec". (Warner Bros. CZ)
Videa (64)
Recenze (557)
Rozhodol som sa, že sa sa trocha vrátim ku seriálom a posledné dni som nerobil nič iné len hltal prvé tri série tohto nového počinu J.J Abramsa. Fringe mi príde celkom smiešne porovnávať s Akta X, už len z toho dôvodu, že Akta X si holdujú v konšpiráciach a záhadách, zatiaľ čo Fringe zoberie určitú vedeckú teóriu a snaží sa ju aplikovať pre potreby seriálu. Je tak viac vedecký a viac sci-fi v tradičnejšom zmysle slova. Samozrejme, že z neho ale nespadnete na zadok. Problém je určitá načrtnutá línia - riešime záhady. Tá sa nesie viac menej každým dielom. A z každej série je len cca 8 čo majú nábeh postupovať tesne za sebou, odhaľovať príčiny a zároveň pôsobiť epicky až filmovo. Vypustiť ale zvyšné diely je nemysliteľné, kvôli drobným detailom a vzťahom, ktoré sa neustále vyvíjajú. Emócie začínajú fungovať, postavy sa stávajú postupne obľúbenými a z každou ďalšou sériu sa hranica posúva ďalej. Dejová línia na ktorej seriál stojí je veľmi dobre premyslená, uveriteľná a zatiaľ mi tam nič neprišlo ako špekulácia, ale ako obyčajný kalkul príčiny a dôsledku. Za to má seriál u mňa veľké plus. Ak by tento seriál sledoval napr. Einstein, tak by si buď trhal vlasy, alebo sa uchechtával nad čajom. Bez ďalších hlúpostí, ale hodnotím seriál ako nadpriemerný. Síce to nie sú Lost, ale baví ma to a som veľmi zvedavý na koniec. A mne sa zase nestáva, že by ma nejaký seriál až tak veľmi chytil. 1 séria 80%, 2 séria 80% 3 séria 80% Páči sa mi neustále rebootovanie charakterov, ktoré sú podfarbené naratívnou logickosťou. Jediné čo ma sklamalo bolo finále. Čakal som niečo údernejšie. 4. séria 70%. Uvedomujem si, že 4 séria skončila bez toho aby povedala to dôležité, ale priznám sa, že posledná séria mi prišla vytrhnutá z kontextu. Nový ľudia za kamerami boli veľmi citeľný. Na druhú stranu sa to pekne krásne uzatvorilo a netrápilo ma to dlhšie než by som dokázal zvládnuť. Walter najlepšia postava. Na Lostov to ale stopercentne nemá. 5. séria - 60%. ()
Po pěti dílech zatím jakás takás spokojenost, mix Akt X (zatím) bez mimozemšťanů a Heroes bez hrdinů odsýpá vcelku dobře a určitě ještě mrknu na pár dalších dílů, ale buď už jsem vůči tajemným tajemstvím tajemných organizací trochu otupěl nebo je tu něco špatně a já vlastně nevím co, ale celé to pozadí kolem Vzorce mne za koule zatím moc nechytlo,ale zas ty jednotlivé příběhy na druhou stranu nepostrádají šmrnc a spád,navíc herecký ansámbl pro mě v čele s výborným Johnem Noblem zvedá laťku zas o stupínek výš, čili zatím těsné čtyři..uvidíme Po desátém dílu -- můj zájem začíná rapidně upadat, neumím si to pořádně vysvětlit, ale prostě mě asi celý ten tajemstvím prodchnutý příběh přestal zajímat..Hranice mi připadají čím dál víc jako tuctová sériová seriálová záležitost.. ()
Fringe je jasný příklad seriálu, který na sebe strhne pozornost a má zaryté fanoušky ještě dřív, než je vůbec odvysílaná první epizoda. Může za to hlavně neprůstřelná "Abrams" reklama, které se nedá nic upřít. Seriál vypadal vážně na televizní událost. Když přišly první díly, byl jsem úplně nadšený. Všechno to působilo jako temnější a promyšlenější Akta X. Nadšení ale opadlo hodně brzo. Seriál prakticky po pěti epizodách zaběhl do stereotypu. Rámcovité a nezajímavé postavy, vynucené konspirace a nesouvislé případy začaly nudit okamžitě. Zápletka dílu probíhá ve stylu "problém - profesor na něm kdysi pracoval - šílené cool řešení", a to mě prostě nebaví. Fringe ztratil svoje kouzlo jen chvíli po tom, co ho získal. ()
Pilot mě naplňuje příznivými pocity. Rozhodně je co zkoumat a zkoumaná témata patří k mým oblíbeným. Tým je taky fajn. Děda vědec válí a slečna agentka ukazuje, že Abrams má sakra dobrý vkus. Jakto, že mi něco takového tak dlouho unikalo? První řada polehounku, jak jsme u J.J. zvyklí, buduje pevné základy na postavách a uvádí nás do problematiky. Pak se začíná přisypávat na technologickém a biologickém poli, experimentuje se. Znovu mám pocit jako by mi kradli nápady z hlavy a točili podle toho některé díly. Čím víc se blížíme finále, tím lepší. Myslel jsem, že už to mám za sebou, ale zase se ze mě stává závislák. Fakt díky! Druhá řada z počátku protahuje paralelní zápletku, ale to je celkem klasický tah a boční příběhy jsou dost zajímavé na to, aby divák vydržel. Bellyho účast celou sérii moc pěkně prolíná, i když ho (jak jinak) mohlo být víc. Závěrečné díly dupou na plyn, i když si nejsem jistý jestli trošičku nemění pravidla hry za pochodu, ale budiž. Díl s krádeží z roku 1985 je zatím vrcholem seriálu. Doufám ve víc z toho druhého světa. Sem s tebou třetí řado! Třetí řada kvaltuje téměř po celou dobu. Prohození Oliví přináší do vztahů mezi postavami neuvěřitelné pnutí a díly z paralelního vesmíru jsou osvěžující jako malinová limonáda za horkého dne. Mytologie houstne a finále je vrcholem celého tříletého snažení. No a ve chvíli, kdy sbíráte čelist z podlahy tak příjde ještě jeden závěrečný twist, který vás nutí hrábnout po prvním díle další řady a tak to má být. Krásná práce! Čtvrtá řada přihazuje k paralelním světům další vychytávku. Pěkně to zatřepe vstahovými liniemi (i když si nakonec Stázina vezme Kubu za ženu) a z mrtvých vstanou staří známí. David Robert Jones je nebo vlastně byl nehorázný týpek a je skvělé, že je zpátky stejně jako sám William Bell. Finálové díly jsou do jednoho špičkové a nákuk do roku 2036 vnadní na poslední řadu jako vůňe čerstvě upečeného citronového koláče. Už ať je to tu! Poslední řada přenesená kompletně do roku 2036, s mírnými úskoky do roku 2609, není úplně tradiční. Je koncipovaná jako celek, kdy má dojít k porážce "těch zmrdů z budoucnosti" a ukončit celé tohle pět let trvající vyprávění. Takže hlavně... Povedlo se to, pár přešlapů tu samozřejmě je, ale nostalgie v posledních dílech je doslova smrtící. Všechny ty Fringe chuťovky z minulých let jsou to použité jako prostředek k likvidaci padouchů. Máme tu antigravitační náboje (když někoho zastřelíte, vyletí do vzduchu - cool ne?) Petera jako kalkulujícího Supermana, dokonce i Geena. Olivie je v téhle řadě tlačená trochu do pozadí a zaválí až ve finále. Parádní je nostalgická návštěva paralelního světa. Finále je pak emocionální ždímák, jak jsme u Abramse zvyklí. Mladá holka přežije, starej chlápek umře. Dobrej obchod. ()
Tak z těchto paralelních světů by měl radost i Ray Bradbury. Silně návykový seriál, u kterého to chce vydržet přes pár slabších dílů první řady, potom už to zkrátka nejde nedokoukat. Abramsův rukopis je hodně poznat, stejně jako v Lost se v každé řadě objeví nějaká nová a překvapující linie, která je ale málokdy dotažená do konce. Narozdíl od Lost to ale dává i smysl a konec mě naprosto uspokojil. Viděno komplet - 5 řad. ()
Galerie (964)
Zajímavosti (63)
- Stejně jako dřívější seriál J.J. Abramse Ztraceni (od r. 2004), i Hranice nemožného začíná havárií letadla. (Pražák)
- Dej sa odohráva v štáte Washington v okolí Snoqualmie, kde sa nakrúcalo Mestečko Twin Peaks (od r. 1990), a podobne ako v Twin Peaks, začína táto časť vraždou mladej ženy, ktorej telo je nájdené na brehu rieky a sústredí sa na spoluprácu externého agenta s miestnym policajným zborom. Hudba podkresľujúca Petrovo (Joshua Jackson) zbrojenie taktiež evokuje soundtrack Angela Badalamentiho. (MaxBodycount)
- Když se agent Francis (Kirk Acevedo) dohaduje s agentem Leem (Seth Gabel), kdo řekne Oliviině (Anna Torv) matce o jejím únosu, tak pronese: "Are you talking to me?" Cituje tím Travise Bickla (Robert de Nira) ze slavného filmu Taxikář (1976). Lee netuší, o čem je řeč, a Francis se mu snaží napovědět, že jde film od režiséra Francise Forda Coppoly, autor např. filmové série Kmotr (od r. 1972) nebo filmu Apokalypsa (1979). Ovšem v "naší dimenzi" je autorem Taxikáře Martin Scorsese. (cze.Oi)
Reklama