Tvůrci:
Joss WhedonHrají:
Eliza Dushku, Harry Lennix, Fran Kranz, Tahmoh Penikett, Enver Gjokaj, Dichen Lachman, Olivia Williams, Reed Diamond, Amy Acker, Brett Claywell (více)Série(2) / Epizody(27)
Obsahy(2)
Dollhouse je přísně tajné a velmi ilegální. Je to místo, kde se plní přání. Klienti s dostatkem peněz a správnými kontakty si můžou najmout "Actives" nebo "Dolls". Dolls mají kompletně vymazanou paměť, čili jim můžou být vtisknuty vzpomínky, schopnosti a jazyk pro různá přiřazení. Na misích je kontrolují "Handlers" a po dokončení úkolů jsou opět vymazáni a udržování ve futuristické laboratoři Dollhouse. Jsou to lidé, kteří se rozhodli, pro vlastní důvody, vzdát se svých těl. Můžou být kýmkoliv. (dresi)
(více)Recenze (168)
Dollhouse určitě má co nabídnout, bohužel jeho směřování a hlavní klady se tak nějak míjejí s mými představami a požadavky. Vyhovovalo by mi, kdyby seriál svůj příběh rozehrál jako kyberpunkovou jízdu, bohužel Joss Whedon ho kormidluje směrem k mainstreamovému dobrodružnému seriálu, kde se to jen hemží tajnými agenty, intrikami, krásnými ženami a vztahovou chemií mezi muži a ženami. Trpí obvyklými nedostatky současné americké seriálové produkce, tzn. epizodičností, zjevným kalkulem na co největší počet sérií, takže si tvůrci spoustu překvapení nechávají do budoucna, vyskytuje se tam až příliš mnoho exkluzivně pohledných mladých lidí jako vějička pro teenagerské publikum. Seriál má pomalejší tempo a v některých momentech to vypadá, že Whedon tápal, kam příběh dál nasměrovat. Na druhou stranu, z vizuálu je znát slušný rozpočet a mezi hlavními hereckými představiteli nepřevažují manekýni, ale kvalitní a často i zkušení herci. Nemůžu se ale zbavit dojmu, že potenciál byl daleko větší a za určitých okolností se seriál mohl stát nedostižným kultem. V průběhu druhé série Dollhouse rezignoval byť jen na zdání jakékoliv logiky a návaznosti, až se nakonec dostal tam, kam si to namířila dvě nastavená pokračování Matrixu... Celkový dojem: 40%. ()
Tohle že je Joss Whedon? Dollhouse nemá ani špetku kouzla, které proslavilo Firefly, Angela nebo Buffy, přemožitelku upírů. Epizody se zřídka vynoří z bažiny průměrnosti, vtípky jsou většinou ploché, pokračující zápletka unylá a Eliza Dushku v hlavní roli hraje příšerně. První série si nové díly nezasloužila. Druhá série začíná naprosto fádně, s dalšími díly se ale kvalita děje začíná lepšit. S blížícím se závěrem seriálu se konečně začne něco dít a posledních pět epizod se dokonce může pochlubit i pozvolna rostoucím napětím. Závěr sice zůstává neuspokojivý, díky druhé řadě si Whedonův seriál přesto aspoň částečně spravil pověst. Bonusový Epitaph Two navazuje na post apokalyptickou vizi nastíněnou ve speciálním díle Epitaph One a i když vypadá lacině, je stejně zábavný a povedený. ()
Ano, potenciál veliký a ne úplně využitý, o tom nelze z mého pohledu diskutovat. S ohledem na to, že každý díl je v podstatě diametrálně odlišný (v závislosti na osobnosti vtisknuté do Echo), kvalita silně kolísá. Akce je tu poskrovnu, takže nečekejte žádnou divokou akci, kdy je Echo neustále nehroženou bojovnicí, ale obvykle seriálu nechybí spád a dynamika. Zahraný je dobře, Elisha není typická "pipinka", která je líbivá, ale charisma má. Whedon ale už přinesl světu lepší kousky. I když škoda, že druhá sezóna je ohrožená, pár úprav a byla by to televizní lahůdka. ()
Obrovský potenciál v rukou mistra. Josh Whedon má další ze svých velkých příležitostí k dalšímu kroku k věčné slávě. Dollhouse má velký potenciál, ale po třech dílech zatím nedokázal dostatečně přesvědčit. některé okamžiky připomínají Alias, ale to je pouze kosmetický defekt, způsobený geniální koncepcí Abramsova seriálu. Casting je podřízen hlavním myšlenkám, přestože na první pohled působí amatérsky, z herců se vyklubali vynikající osobnosti, které do svých rolí zapadali (ať Frank Kranz nebo Eliza nebo Enver Gjokaj). Ve stínu první sezony slušné 2* za potenciál, který nebyl využit a díly, které jsou fajn, ale nepřináší nic objevného a slabé finále, které zamrzí. Foxové to s chutí zruší a pár fanoušků bude nadávat, ale nezaujatý divák, který se nemodlí v Boha, Spielberga a pak Whedona tento seriál s klidem odepíše. Firefly byl prostě lepší seriál a příjemnější podívaná. Whedon první sezonu pojal prostě špatně. Málo chutné šťávy, hodně prázdné vaty a čekání na smysluplnou hlavní linii, které se v podstatě první sezona nedotkla. První sezona měla být poslední, nebyla. Naštěstí. Whedon od 5tého dílu druhé sezony rozjíždí svoje božská kola chytrosti, vkusu a osudu loutek na plné obrátky. Možná za to může podepsaný papír od studia, že je tohle skutečný konec seriálu a má to už ukončit. Tu ránu, jak mu spadl kámen ze srdce slyšeli i na Měsíci a konečně vystavil své skutečné umění na odiv světu. Vysoké tempo, hromada nápadů, využití dřívější vaty pro své účely... ale stále tu jsou silné nedostatky a stín první sezony. Potenciálem nejnabitější seriál posledních let však teď už zůstane v podkroví... (Seriál viděn celý) S01=2*,S02=4*, Epitaf1+2=3*(tuto myšlenku nevyužil Whedon příliš dobře...) ()
Duchaplná sci-fi; seriál pro náročnější, nekonzumní publikum - to mainstreemové nemá moc šancí proniknout pod povrch psychologie postav a ať se radši o to ani nesnaží - a jde si sledovat nějaký ten bezduchý blockbuster u kterého může nechat mozek hezky ve stavu offline. Já jsem za tenhle typ seriálu vděčná, takže tvrdnutí před tv obrazovkou není jen ztrátou času, ale přináší i vnitřní obohacení. ()
Galerie (372)
Zajímavosti (10)
- S rolí seriálové doktorky Claire Saundersové bylo spojováno i jméno kanadské herečky Kathleen Robertsonové. (Conspi)
- Společnost stojící za „výrobou“ dollhouse se jmenuje Rossum. Jedná se o odkaz na Karla Čapka a jeho slavné R.U.R. (Rossum's Universal Robots). (TomikZlesa)
- Dollhouse je součástí kampaně FOX TV nazvané "Remote-Free-TV", která zahrnuje například i serál Fringe. Cílem kampaně je snížit pauzy na reklamy a získat tak více vysílacího času. (TomikZlesa)
Reklama