Reklama

Reklama

Zpívání v dešti

  • USA Singin' in the Rain (více)
Trailer
USA, 1952, 103 min (Alternativní 99 min)

Jeden z nejlepších muzikálů, které kdy spatřily stříbro plátna, je zároveň výtečnou romantickou komedií, hravou satirou na Hollywood 20. let i mimoděčnou historickou lekcí o jedné z klíčových etap vývoje kinematografie. Hvězdy němé éry se ocitají v osidlech lásky a zvukového filmu a s obojím se vyrovnávají vtipně, vynalézavě a s grácií. A navíc jaksi mimochodem vynaleznou i dabing. (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (459)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Máte rádi muzikály? Chodíte na všechny ty Prokopy Diviše, Koperníky, Galileje, Babičky, Rychlé šípy, Drákuly, Dášenky, Kleopatry, Mydláře katy, Jů a Hele, Golemy, Robiny Hoody a jiná papundeklová uhejkaná zvěrstva? Zvěrstva plná dávno zhaslých hvězd, hvězd co si myslí že jsou hvězdami jen kvůli bulvárním plátkům, či uhrovatých tvářiček snících o tom že hvězdami budou? --- Pusťte si Zpívání v dešti, West Side Story, My fair Lady, či skvělý Divotvorný hrnec a pochopíte o čem muzikál vlastně je. -- Jestli ten rozdíl nepoznáte, tak je s vámi ámen a doporučuji sledovat předprodeje vstupenek protože další socialistická reinkarnovaná pop zombie už píše libreto na Fantomase. Jo a prej se chystá muzikál Edison a Rumburak... Bomba ! * * * * * ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Dlhé roky som čakal na uvedenie tohto filmu v televízii. Dva dni po úmrtí Debbie Reynolds sa mi to podarilo. Paradoxom je, že aj keď muzikály nepatria k môjmu obľúbenému žánru, dva z nich mám v top ten (West Side Story a Hair). Spievanie v daždi považujem naďalej za mimoriadny film a to nielen v rámci doby, v ktorej bol nakrútený. Napriek tomu ho dnešné sledovanie kritickým okom stálo jednu hviezdičku. Spevácke a tanečné čísla sú stále úžasné, dlhé zábery sú pôsobivé, príbeh poskytuje predstavu o tom, aký zložitý bol náhly prechod na zvukový film a koľko hercov na tento prechod dojazdilo. Problémom je, že veľa z toho, čo sa odohráva medzi tanečným exhibíciami sa ani nepribližuje ich úrovni, aj keď trojica hercov hrá ako o život. Pripomína mi to filmy Vlastu Buriana, ktoré by bez neho boli iba takou prvorepublikovou zlátaninou. Takže výborný muzikál, ktorý však na úplný vrchol nedosiahol. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Rozhárané až na nebeskou půdu. Nesourodá sbírka televarietních pěvecky-stepovacích segmentů, které spolu dohromady neštymují, byť většina je sama o sobě vynikající ukázkou umu dua Kelly-O´Connor. Jakoukoli spojitost či relevanci pro děj u čísel nehledat (v čele s "Broadway Ballet", to je segment jak z úplně jiného filmu i doby), prostě měl Kelly nápad na další opulentní číslo, tak si ho tam na sílu zakomponoval. V celém filmu jsou přesně dvě čísla, která rozvíjí postavy/posouvají děj, zbytek je čistě "poslouchejte a čučte, co a jak umím, a pak se vrátíme k filmu". A že Gene i Donald sakra že umí. A to tak, že chuděra Debbie je během vystoupení do počtu (až na "Good Morning"). Dějová linie mimo "stopněte příběh filmu, teď si chvíli zatančíme" je klasicky vystavěná screwball comedy. Bohužel trestuhodně bez chemie mezi Genem a Debbie (krom úvodních scén, tam to mezi nimi patřičně jiskří). Jean Hagen je použita čistě jako karikatura jednoho vtipu, který přestává být vtipný již během prvního použití. A to jich diváka čeká ještě tak 1623. Jak jsou některá čísla dynamická, hravá a nápaditá (v čele s groteskám holdy vzdávající "Make 'Em Laugh"), tak je tu i unylá zastavovačka času (pocitově tak šest hodin trvající, byť nemá snad ani pět minut) sonáta "You Were Meant for Me". Úvod je dlouho písní prostý (dvě krátké, zakomponované do děje jako divadelní/párty vystoupení) čili se to tváří jako muzikál, který nebude porušovat "realitu", aby následoval segment, kde jedna střídá druhou a narušuje se "realita" jako by se nechumelilo. V podstatě co deset minut to jiná stylizace a jiný samostatně stojící segment. Čili v jednotlivostech právem nadčasové (lepší showreel Kellyho jako tanečníka/pěvce/choreografa/kaskadéra/vizionáře aby pohledal), jako celek nefungující romanťárna/muzikál/hold počátkům zvukového filmu... No, prostě jako film. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Zabudnime na chvilu na status obrovskej klasiky, ktory tento film ma. Co nam zostane? Nedostizna komedia, parodia a kritika toho, ako to bezi v kruhoch hollywoodskeho showbiznisu a bulvaru. Pletky medzi hercami, rezisermi, producentmi su zdrojom niektorych nezapomenutelnych gagov. No a teraz si k tomu pridajte vsetky tie krasne muzikalove vystupy, nadherne kulisy a charizmatickych hercov...ano toto JE skutocna klasika. (10/10) ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Jeden z najlepsich muzikalov, aky som v poslednej dobe videl. Dokonca sa mi pacil viac, ako Oscarmi ovenceny MY FAIR LADY (1964) s Audrey Hepburn. Je tu skvely humorny scenar, perfektne tanecne choreografie - napriklad stepovanie alebo skoky na steny a otocky, pri ktorych by som sa ja najskor zabil :-) Myslim, ze to bol prave LEON (1994) v podani Jeana Rena, ktory si popri zabijani a piti mlieka rad obcas pozrel v kine prave tento muzikal. Sokuje ma skor to, ako moze mat tak skvely muzikal iba 2 nominacie na Oscara a to za najlepsiu herecku vo vedlajsej ulohe Jean Hagen, ktora si zahrala Linu Lamont a druhu nominaciu za hudbu. Ani jedna sa nepremenila na Oscara. Namiesto Jean Hagen si Oscara v roku 1953 prebrala Gloria Grahame za dramu MESTO ILUZI (1952)... 03.12.2009 _______ Gene Kelly - (Don Lockwood) +++ Donald O´Connor - (Cosmo Brown) +++ Debbie Reynolds - (Kathy Selden) +++ Jean Hagen - (Lina Lamont) +++ Millard Mitchell - (R.F. Simpson) +++ Cyd Charisse - (Tanečník) +++ Douglas Fowley - (Roscoe Dexter) +++ Rita Moreno - (Zelda Zanders) +++ ()

Galerie (116)

Zajímavosti (61)

  • Donald O'Connor (Cosmo Brown) byl Genem Kellym (Don Lockwood) požádán, zda by nemohl zařadit do písničky "Make 'Em Laugh" prvek, který dělal jako mladý chlapec. Spočívalo ve skoku na zeď, z něhož přešel do kotrmelce. O'Connor tehdy kouřil čtyři krabičky denně, byl fyzicky vyčerpán a odkázán na lůžko. Aby těch nepříjemností nebylo málo, natočený materiál byl nedopatřením zničen, ale O'Connor jako pravý profesionál předvedl obtížné číslo znovu. (Kulmon)
  • Scéna Broadway Ballet sa trénovala celý mesiac a štúdio stálo vybavenie celej scény 60 000 dolárov. (AdamCritic)
  • V době realizace filmu musela devatenáctiletá Debbie Reynolds (Kathy Selden) vstávat ve čtyři hodiny ráno a dojíždět do studia třemi různými autobusovými linkami. (HellFire)

Související novinky

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

100 nejlepších filmů všech dob podle kritiků

02.12.2022

Britský měsíčník Sight and Sound po deseti letech opět požádal kritiky o aktualizovaný seznam nejlepších filmů všech dob, a díky obří anketě, v níž se zúčastnilo rekordních 1639 recenzentů, kinařů,… (více)

Reklama

Reklama