Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Poznám 3 režisérov s menom Stanley: Kubrick,Kramer a Donen,prví dvaja páni mali spoločnú kontroverznosť a posledný pánko sa orientoval na komédie,muzikály... S Audrey sa stretli na pár spoločných predchádzajúcich projektoch,čo tento sa odlišuje v zobrazení vzťahov dvoch ľudí,ktorí sa spoznali,zamilovali,pohádali,udobrili,a to všetko vo viacerých retrospektívach,až môže mať človek chaos z diania.Joanne perfektne sekunduje Albert Finney,jeho Mark,architekt,ktorý nevie presne,čo chce od života,z čoho medzi dvoma rozdielnymi ľudmi dochádza k roztržkám. Zoomovanie Stanleyho Donena, nachádzam inšpiráciu v satire Stanleyho Kubricka Dr.Strangelove... Romantická dráma s neodolateľným šarmom Audrey Hepburn,ktorí by mali vidieť manželské dvojice,čo im pomôže prekonať prípadnú krízu alebo jednoducho vidieť dvoch vynikajúcich hercov v rôznych časových rovinách prežívať slasti aj útrapy namixované do šikovného strihu,ktorý sa inteligentne posúva a vracia tam,kde je to potrebné... ()
"What kind of people just sit in a restaurant and don't say one word to each other? - Married people?" Výborne natočený film s niekoľkými časovými líniami, ktoré sa ale vôbec nepletú, naopak dobre do seba zapadajú. Zobrazuje manželov, ich zoznámenie, krízy, lúčenia a návraty v priebehu desiatych rokov. Tak trochu romantika s trpkou príchuťou. ()
Na pozadí mnoha společných cest autem je vykreslena společná cesta životem úspěšného architekta (Albert Finney) a jeho krásné ženy (Audrey Hepburn). Přes všechny krize, kterými procházejí je postupně odhalována nejdůležitější skutečnost. Manželství drží pohromadě to nejdůležitější - láska. Velmi dobře natočené "road movie" zobrazované v různých časových rovinách, které se vzájemně mistrovsky prolínají. ()
"Postaráš se, aby Carol nevypadla z okna nebo nesnědla kus židle? Ano, miláčku? Můžeš?" Jak je super období zamilovanosti, ještě lepší je naplnění lásky společným soužitím a vrcholem je manželství s dětmi. Já jsem bejval takovej romantik, ale pak jsem se čelně střetl s realitou a při sledování tohoto snímku jsem přivítal skutečnost, že v tom nejsem sám. A přitom jsem si užíval každou chvíli s Joannou (roztomilou i protivnou) a moc mě nebavily chvíle s Markem. Přisuzuju to tomu, že jsem vždycky byl genderově nevyváženej, ale s tím už asi nic neudělám. ()
Herci jsou sice skvělí nejen podle jmen, ale i svými výkony, námět je možná zdařilý, retrospektivní zpracování a prolínání scén je asi fakt mistrovské, ale vtip tohoto snímku mi zůstal nějak utajen. Dlouho trvající nuda, kterou jsem nebyl schopen dokoukat na jeden zátah a při níž jsem se prakticky vůbec nezasmál. Zatím nejhorší snímek, co jsem s Audrey viděl. Veliké zklamání za 2* z milosti. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Jacqueline Bisset (Jackie) je sčasti dabovaná inou herečkou. Krátko po natáčaní získala hlavnú rolu v hollywoodskom filme. Ihneď opustila Anglicko a nebola k dispozícii na predabovanie niektorých pasáží. (TheRoller)
- Henry Mancini vyhlásil, že hoci skladanie hudby pre tento film bolo preňho to najnáročnejšie v jeho kariére, bola vždy jeho najobľúbenejšia. (TheRoller)
- Audrey Hepburn (Joanna Wallace) a Mark Wallace (Albert Finney) boli požiadaní, aby viedli réžiu počas scén v idúcom aute. A tak sami stláčali tlačidlá na kamere, zatiaľ čo režisér Stenley Donen išiel vedľa nich v inom aute. (TheRoller)
Reklama