Režie:
Roman PolańskiKamera:
Paweł EdelmanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Ewan McGregor, Pierce Brosnan, Kim Cattrall, Olivia Williams, Tom Wilkinson, Timothy Hutton, Jon Bernthal, Tim Preece, Robert Pugh, David Rintoul, Eli Wallach (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Thriller The Ghost Writer z pera mistra historických románů Roberta Harrise přináší napínavý příběh spisovatele, který je najat na sepsání pamětí bývalého britského premiéra. Děj začíná nabírat nebezpečné obrátky krátce poté, co na opuštěnou zimní pláž známého amerického letoviska vyplaví moře mrtvolu jeho předchůdce na tomto literárním projektu. Netrvá dlouho a "duch" si uvědomí, že přijetím atraktivní práce učinil strašlivou chybu: ukazuje se, že expremiér je muž, v jehož minulosti se skrývají tajemství, která mají sílu zabíjet. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (890)
Velmi příjemný thriller. Nějak jsem nevěnoval pozornost kdo film natočil, až po zhlédnutí jsem zjistil, že režíroval Roman Polański. Příběh spisovatele ( Ewan McGregor ), který je najat ke sepsání pamětí britského premiéra. Výborná atmosféra, kterou je film zahalen. Psychologický thriller podle bestselleru úspěšného britského prozaika Roberta Harrise. ( Hodnocení: 7/10 ) ()
Hm. Hm-hm-hm. Dlhé váhanie medzi 3 a 4 hviezdičkami. Je to samozrejme precízna staromódna prácička s niekoľkými obstojnými a jedným skvelým (Eli Wallach ;-D) hercom a zručne budovanou hitchcockovskou atmoškou. Rozuzlenie (kto) je však zúfalo predvídateľné a tá malá nadstavba (prečo) budí skôr reakciu na spôsob: "Dobre... a? Toto ma má akože šokovať či prekvapovať?" Čo je pri polit-thrilleri zásadný problém. 7/10 ()
Tomuto filmu není v rámci žánru naprosto co vytknout. Roman Polanski se vrací ke své staré osvědčené metodě a buduje napětí naprosto brilantním způsobem. Doplňuje to navíc i výbornou atmosférou propršeného a depresivního počasí. Místy je možná trochu předvídatelný, ale na to jsem v této výborně budované hře neměl čas myslet. Exceletní herecké výkony už jsou jen třešničkou na dortu. ()
Muselo to přijít.. Polanski si mě tentokráte až tak moc nezískal.. Tenhle chlapík nikdy neskončí v poli poražených, nikdy nebude rutinérem, ale v tomhle případě (i když všechno vypadá zajímavě a záhadně) šlápnul vedle. Po formální stránce nelze než chválit, ale dějově jednoduše nestačí. Muž ve stínu nevykazuje tvůrcovu předešlou rafinovanost a mysterióznost, chybí nápad i tempo a jakákoliv intenzita a doznívání po samotné projekci!! ()
Je až obdivuhodné, z jak na první pohled fádního, ošuntělého a nepříliš vzrušujícího námětu dokázal Polanski stvořit malou filmovou laskominku. Všechno, počínaje herci a konče příjemně staromódní režií, tady šlape jako švýcarské hodinky, napětí tu není vytvářeno rádoby efektními momenty, vypjatými dialogy či nedej bože akcí, ale úplně stačí ta všudypřítomná paranoidní atmosféra, odtažité prostředí a věčně zakaboněné počasí. Lhal bych, kdybych řekl, že mě pointa nepřekvapila (byť na ní film nestojí) a za tu ironickou facku nepřipravenému divákovi v samém závěru Polanskimu tleskám. 4,5*. ()
Galerie (61)
Photo © Pathé
Zajímavosti (59)
- Autor předlohy Robert Harris připouští, že při tvorbě postavy Adama Langa se víc než výrazně inspiroval Tonym Blairem a jeho okruhem proamerických politiků. Film tyto narážky ještě zdůraznil vzhledovou podobností herců (zvlášť v případě Rycarta, který jakoby z oka vypadl svému vzoru Robinu Cookovi). (gjjm)
- Čierne auto prenasledujúce Ducha (Ewan McGregor) lesom mení modely. Na začiatku prenasledovania je to auto Chrysler LHS, okolo roku 2002. Keď nastúpi na trajekt, je to Chrysler 300, približne v roku 2009. (Je možné, že dve skupiny zlých ľudí sledujú Ducha, ale táto možnosť nie je zvýraznená.) (Pat.Ko)
- Pôvodne bol film nakrútený a hodnotený ako thriller s hodnotením R (pre dospelých), ale keď bol zakúpený pre distribúciu v Spojených štátoch, musel byť upravený na hodnotenie PG-13, aby sa zabezpečilo širšie divácke publikum. Toto bolo dosiahnuté vystrihnutím osemnástich "f" slov, troch "c" slov a niektorých graficky explikovaných sexuálnych dialógov, ako aj znížením počtu krvavých efektov v digitálnych úpravách v scénach smrti. (Pat.Ko)
Reklama