Režie:
Gina Prince-BythewoodKamera:
Rogier StoffersHudba:
Mark IshamHrají:
Dakota Fanning, Paul Bettany, Hilarie Burton, Queen Latifah, Jennifer Hudson, Alicia Keys, Sophie Okonedo, Shondrella Avery, Tristan Mack Wilds, Nate Parker (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Queen Latifah a Dakota Fanning vévodí hvězdnému hereckému obsazení amerického dramatu o rodině, nezávislosti a síle lásky, který byl natočen podle uznávaného bestselleru. Čtrnáctiletá Lily Owensová (Dakota Fanning), ve snaze uniknout tvrdému, věčně rozzlobenému otci a vyrovnat se s tragickou smrtí své matky, uteče s afroamerickou chůvou, hospodyní a jedinou přítelkyní Rosaleen (Jennifer Hudson) do Tiburonu v Jižní Karolíně. Tam jí poskytnou přístřeší tři nezávislé sestry Boatwrightovy (Queen Latifah, Alicia Keys a Sophie Okoned), které se samy starají o rodinné včelařství. Lily u nich konečně poznává život naplněný láskou, je zahrnována nečekanou laskavostí a hlubokou spiritualitou jedinečně nadaných žen a s každou z nich si vytváří pevné pouto. Někdy totiž člověk musí nejdřív domov opustit, aby ho mohl skutečně nalézt. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (166)
Ale tak, snést se to vcelku dalo. Dráma z doby šedesátých let, kdy Amerika byla ještě těžce rasistická, ale černošská menšina začala vystrkovat drápky. Moc filmů z tý doby není a tenhle je trošičku vyjímkou, kde se sešly docela zajímavá jména. To je hrozně těžký o těhlech dramatech něco řikat. Většinou jsou všecky na jedno brdo, ale špatný taky nejsou. Prostě ze života a otázka je, jestli to zaujme nebo nudí. Každý příběh je totiž pro každého individuální, a mě tenhle vcelku zajímal, ale ruce pryč od té doby spátky do reality. ()
Scénář: Gina Prince-Bythewood .. Netradiční prostředí (včelí farma), tradiční dobové potíže (rasově laděný venkov šedesátých let) a výborná Dakota Fanning (kruci, tohle že je to talentované/uječené dítko Dakota? Tři roky jsem jí neviděl a ten progres jde poznat). Slastný odér nezpůsobuje jen neustálá přítomnost medu, ale především příběh o hledání a silná herecká sestava. ()
Včely, včely, včely. Hodně moc včel a mezi nimi královna. Královna Dakota Fanning, která v rámci citově vyděračské psychologické sondy a la "Proč mě máma opustila" předvádí opravdu nepřehlédnutelný výkon. Ovšem zároveň nelze pominout skutečnost, že kvůli její mladistvé vizáži jsou některé scény (se Zacharym) více než úsměvné. Vypadá na deset, zatím v ní prostě ještě není nic ženského, ovšem jindy předvádí chování minimálně třicátnice. Příběh tu naráží na velmi silná témata - pocity viny a vypořádání se s ní, nedostatek rodičovské lásky atp., nicméně chvílemi se objevují takové pohádkové situace a klišé, že je to pro mou cynickou povahu nepřijatelné. Anebo je i skutečný život sám o sobě jedno velké klišé? ()
Literárne dielo má v názve včely, film ho bez problémov preberie, český preklad takisto, vo filme sú včely a potom príde slovenský distribútor, ošúcha dioptrie pomýtkom a preloží to ako Múr nárekov, lebo však on akurát kukal dokument o Jeruzaleme. No nič, ja najprv myslel, že ide o film o trpiacich nekritizovateľných, ale toto je o iných trpiacich, o nových nekritizovateľných. Rasizmus bol, aj nešťastné dievčatko bolo - inak Dakotou vynikajúco zahrané, aj zlí bieli muži boli, aj otec zlý tyran bol. Takže všetko v poriadku. Už dávno som síce nevidel otca tyrana inej než vápnovej farby, ale asi tak to je, že rodiny africké či indické taký neduh nepoznajú. Chýbalo mi však niečo emočnejšie, nič čo by tu slzu do oka vtislo, takže pre prípad potreby dojatia odporúčam pod oči 10 gramov čínskej masti. ()
Film už jsem viděla dříve a už tehdy na mě velmi zapůsobil. Příběh je velmi originální, má to své vlastní kouzlo, díky kterému jsem se do příběhu dostala společně s hlavní postavou. Dakota je v roli Lily naprosto dokonalá, věřila jsem jí každé gesto, každé slovo a každou slzu. U filmu jsem brečela hned několikrát a už to je důkaz velké kvality filmu, že dokáže vyvolat ty pravé emoce u sledování filmu. ()
Reklama