Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (991)
Pravičácký Padilha natočil elitářskou podívanou z blízké budoucnosti. Stomilionový rozpočet nedával moc příležitostí k experimentování, zásah hollywoodských pánů producentů je cítit na sto honů. A tak se po úvodní, inovativní a kvalitně načrtnuté polovině (především expozice Pata Nováků a jeho pořadu Novákův element a "pracovní" pasáž mezi 30. a 60. minutou jsou vynikající), v té druhé jen dohraje to, co je rozehrané. Druhá polovina je totiž hollywoodský standard se vším problematickým, co toto spojení přináší. Každý dílčí prvek či prostředek má sice svou funkci a zapadne do celkového konceptu, ale motivů je příliš mnoho na to, aby film měl nějakou hlubší a zřetelně čitelnou výpovědní hodnotu. Slabé 4*. ()
Psychosomatické blokády v neurobotickém hávu. Film zaměřený spíše na postavy, intriky a lživé kecy než na nadupanou akci a efekty, čímž neříkám, že tam právě zmíněné atributy nejsou. Jen jimi Padilha neplýtvá, v podstatě pouze rámují děj. Kinnamanův Robocop poměrně zapamatovatelný, viděl jsem dobrý, nepříliš akční film, který však byl točen precizně a cílevědomě. 70% ()
Robocop, jak by ho natočil Sigmund Freud. Co zůstane z člověka, když mu necháte jen ksicht a pár orgánů? Když mu vezmete emoce? Kde sídlí duše? A kam až může zajít Světový policajt ve svých snahách učinit svět lepším, svobodnějším? Ruku na srdce (do rozkroku nebo kam je libo), není to špatný film, ale nostalgie je sviňa a tak dávám přednost starší, akčnější verzi Robopoldy, přestože dnes už se svým pojetím a zpracováním řadí spíše mezi komedie. Dávám 59%, mohlo to být víc, kdyby scénář umožnil odhalit tělo hlavního hrdiny před proměnou v Aibo - vysoký, štíhlý, ramenatý, hmmm... jdu si pustit porno. ()
|| Scenár: Joshua Zetumer / Charaktery - Edward Neumeier, Michael Miner | Hudba: Pedro Bromfman | Distribúcia: MGM, Columbia | Štúdio: Strike Entertainment | Rozpočet: 130 miliónov $ | Tržby: 241,617,005 $ || Remake, ktorý mal všetky predpoklady k tomu, aby sa z neho stal nepodarok a finančný prepadák. V dobe, keď už máme lietajúceho železného muža s komplexnou osobnosťou, len ťažko môže zaujať koncept, ktorý zaostáva o takmer tri desaťročia, naviac s plochým charakterom. Našťastie, tvorcovia, ktorý mali na vedomý dané hendikepy, trafne namontovali do príbehu politické otázky týkajúce sa právomoci strojov v justícií. Film sa rozbieha tak nádejne, že človek musí byť sklamaný druhou pólkou, ktorá zakopáva vybudovanú psychologickú rovinu do akčnej smršti, ktorá ale vzhľadom k obmedzeným možnostiam hlavného hrdinu nedokáže ponúknuť okrem štýlovej motorky nič nevídané. I tak prekvapivý počin, ktorý môže byť oproti novému Dredd-ovi hrdým znovuspracovaním komixovej predlohy. 75% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()
Tenhle film by mohl posloužit jako názorná ukázka toho, jak současný Hollywood občas vsadí na brain drain progresivních osobností z ostatních kinematografií a pak se je snaží zkrotit ve stroji. Padilhův rukopis "akčního sociálního dramatu" je znát na začátku, vidět střihové postupy a záběrování z "jiného světa" je samozřejmě osvěžující, ale usedlý rating, trochu enigmatické kouzlení s hudební dramaturgií v důsledku a překvapivě vyhaslá kinetika Carvalhovy kamery z akce dělají jen vycpávku. Navíc ji tvůrci občas provokativně spojují s náročnými konverzacemi o podstatě hlavní postavy. Nový Robocop je vlastně trochu radikální a trochu usedlé konverzační drama o chlapovi, ze kterého zbyl kus tváře a několik orgánů. Většina násilí originálu se z ulic přesouvá k tělu protagonisty, který více než polovinu filmu řeší svou identitu, rodinu a sžívá se s oblekem. Díky solidně napsaným dialogům a výborným hercům to funguje. Ideologicky film evokuje ironii originálu prostřednictvím pravičácké talk show a parodování marketingového zneužívání Murphyho / RoboCopa jako produktu pro masy. Znatelný posun je i přijetí globalizované perspektivy a proměny korporátní sféry z rejdiště "žraloků v oblecích" do ležérního hřiště filantropů v cool outfitech. Zatím Verhoeven kdysi natočil film, který se dá konzumovat jako dokonalý produkt americké kultury i jako její drsná parodie, "liberální fašoun" Padilha a jeho tým jsou o poznání doslovnější. Některým lidem to sice stejně činí problém rozklíčovat, ale ta kritická linie poukazující na mechanizaci válek i spravedlnosti je dost čitelná. Ve spojení s úvahami nad přeměnou člověka ve stroj se z toho stává docela produktivní záležitost k zamyšlení. Nový RoboCop nikdy nenabídne totální "krev, hovna a bláto" rozkoš originálu, na který se snaží příliš okatě neodkazovat (a když, tak spíš ironicky - použití Poledourisova motivu jako znělky pravičácké agitkové show). Hledá vlastní cestu k tématu. Proto má navzdory padání řetězu a poněkud pochybné gradaci druhé poloviny smysl. Special thx to vždy báječný Oldman, ležérní armyJobs Keaton a velmi přesně zranitelný Kinnaman. Držím tomu palce, ale nejspíš to prohučí jako (o něco problematičtější) Elysium. Jen doufám, že se dočkáme chvíle, kdy se poměr zrealizovaných a nezrealizovaných nápadů v soubojů producent x invenční tvůrce otočí. [75%] ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
![Robocop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/215/166215740_d06bdc.jpg)
Zajímavosti (34)
- Falošným pracovným názvom filmu bolo označenie OmniCorp. (MikaelSVK)
- Při prezentaci vizáže RoboCopa (Joel Kinnaman) Raymondovi Sellersovi (Michael Keaton) se jako jedna z verzí objeví i vizáž RoboCopa z původního filmu RoboCop (1987). (Dinsberg)
- Jelikož role Joela Kinnamana (RoboCop) vyžadovala nošení těžkého obleku, musel herec trénovat jako divý, dle svých slov "až do selhání". Absolvoval tzv. kruhový trénink, takže nikdy neopakoval tentýž trénink dvakrát. Při své výšce 188 cm se z tělesné váhy 83 kg při 13,5% podílu tuku dostal na hmotnost 84 kg při 9% podílu tuku. (ČSFD)
Reklama