Režie:
José PadilhaKamera:
Lula CarvalhoHudba:
Pedro BromfmanHrají:
Joel Kinnaman, Gary Oldman, Abbie Cornish, Michael Keaton, Jay Baruchel, Aimee Garcia, Jennifer Ehle, Samuel L. Jackson, Jackie Earle Haley (více)VOD (4)
Obsahy(1)
V roce 2028 je nadnárodní konglomerát OmniCorp vedoucím lídrem v oblasti robotických technologií. Jejich drony jsou již dlouhá léta využívány armádami po celém světě a OmniCorpu přibývají na účtech miliardy dolarů. Jedinou metou, kterou se jim dosud nepodařilo dosáhnout, je úspěch na domácí půdě, kde jsou jejich technologie stále považovány za příliš kontroverzní. Ale v jistém momentě přijde ke zlomu. Alex Murphy (Joel Kinnaman) je milující manžel a otec, který pracuje jako policista a dosahuje vynikajících výsledků v boji s kriminalitou a korupcí v Detroitu. Až do chvíle, kdy utrpí rozsáhlé zranění. OmniCorp najednou dostane jedinečnou příležitost - zachránit špičkového policistu. A tak se v odvážném experimentu zrodí RoboCop - napůl člověk a napůl stroj, dokonalý protivník všech kriminálních živlů. OmniCorp už plánuje jeho nasazení v co největším počtu míst, ale nepočítají s tím, že uvnitř stroje je myslící lidská bytost, která nedokáže potlačit vzpomínky na svou minulost. (Forum Film CZ)
(více)Videa (7)
Recenze (991)
║Rozpočet $100miliónov║Tržby USA $58,607,007║Tržby Celosvetovo $242,981,799▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,425,910 //počet predaných kusov 392,877║ Tržby za predaj DVD v USA $6,707,937 //počet predaných kusov 392,410║ José Padilha to namiešal dobre, dokázal tam šikovne vopchať dramatickú osnovu ktorá tam funguje, akcia v medziach, neprestrelená, trikovo zvládnuté, je to pocta aj pôvodnej predlohe /80%/ ()
Nebudu chodit kolem horké kaše, originál nepovažuju za nedotknutelný film, jako mnoho lidí zde a proto jsem se k tomuto remaku stavěl poměrně kladně. A výsledek mě potěšil. RoboCop je fajn akční film, kde se mi nejvíce líbila linka "člověk vs. stroj a kdo kdy rozhoduje". Něco mi říká, že kdyby Padilha měl 100% tvůrčí kontrolu nad filmem, tak bychom se dočkali parádního akčního snímku. Takhle mi nezbývá než napsat, že doufám, že případné pokračování, pokud nějaké teda bude, se zbaví postavy Jaye Baruchela (mám ho celkem rád, ale tady rušil) a přidá na násilí, krvi a tak... :-) 80 %. ()
Není běžné, aby v dnešní době drahý blockbuster (a natož remake osmdesátkového akčňáku) sázel především na nejednoznačné postavy, morální dilema o hranicích „člověčenství“ či kritiku Ameriky jakožto „světového policajta, který by si však měl zamést před vlastním prahem“; to vše samozřejmě (a bohužel) utlumené v rámci velkorozpočtových mezí a zředěné povinnou (a nadbytečnou) trikovou akční stránkou, ale ve výsledku zvolený kurz stejně potěší, ne že ne. ()
Je to mierne nadpriemerná akčná sci-fi dráma, ktorá je remakom kultovej klasiky. Má dosť dobrý príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy chce vplyvná firma dostať na americký trh policajných robotov, o čo ale spoločnosť nestojí a tak prídu s nápadom skombinovať ho s človekom, no na to najprv potrebujú vhodného kadidáta. Keď poctivý policajt pri útoku takmer príde o život, kvôli rozsiahlym zraneniam sa ním stáva práve on a tak sa musí prispôsobiť tejto veľmi nepríjemnej skutočnosti a časom opäť nastúpiť do služby. Lenže musí riešiť aj problémy s rodinou, no najme s mnohými nepriateľmi, ktorí ale nie sú len v uliciach. Spracovanie nie je zlé, ale nie som s ním ani až tak moc spokojný. Na jednej strane ma síce určite potešilo, že tvorcom tentoraz viditeľne nešlo len o štandardnú žánrovku a snažili sa to pojať aj o trochu rozumnejšie, hlavne tým väčším dôrazom na psychológiu policajta, len škoda, že sa tomu venujú až príliš dlho, kvôli čomu sa film často nesie skôr v pomalšom tempe a pritom neprišli s ničím novým alebo aspoň skutočne zaujímavým, jednoducho len dlho rozoberajú to, čo je jasné každému a už to bolo spracované nespočetnekrát. A aj kvôli tomu som mal pocit, akoby sa zabudlo aj na nejakú skutočnú zápletku, pomsta je vybavená až príliš rýchlo, čo ma veľmi mrzí, keďže som sa na to tešil, ale aspoň celá tá politika a odlišné postoje viacerých významných ľudí ma bavili. A tak sa na to po celý čas dá bez problémov pozerať, ale film si ma výraznejšie získal len zriedka a tých výnimočnejších situácií, na ktoré by sa dalo spomínať je tu veľmi málo. Akcie je tu priemerné množstvo, no moc ma nezaujala. Je samozrejme celkom veľkolepá a rozpočet je miestami vidieť, ale až na úvodnú akciu, ktorá sa aspoň snaží v rámci možností pôsobiť pomerne surovo a realisticky je zvyšná natočená už len tým typickým súčasným blockbusterovým spôsobom, ktorý ma nudí, je to až moc digitálne a to aj v miestach, kde to nebolo potrebné, rovnako tu chýbajú nápady, kvôli čomu akcia vždy už po chvíli upadne do stereotypu a záporom je aj ten nízky rating, po celý čas cítiť, že krv tu bola potrebná. Herecké obsadenie je na tom dobre, hlavný hrdina síce nie je moc výrazný, ale pre potreby filmu stačí a vynahradzujú to zaujímavé vedľajšie postavy, hlavne výborný Gary Oldman, ktorý ma z celého filmu bavil najviac, ale potešia aj Michael Keaton, Samuel L. Jackson v zaujímavej úlohe a bavila ma aj postava manželky a ešte pár vedľajších postáv. A čo sa týka réžie a technickej stránky, José Padilha sa síce viditeľne snažil, ale zároveň po celý čas cítiť tie kompromisy, aby sa film viac nevymanil z mantinelov typického blockbusteru a kvôli tomu sa to nad žánrový priemer nedostane, čo ma mrzí. Na tento remake som bol dosť zvedavý, hlavne kvôli schopnému režisérovi a síce u mňa predsa len trochu prevládajú kladné pocity, kvôli čomu určite neľutujem, že som si to pozrel, no určite to malo naviac, keby to nebolo tak prispôsobené trhu. Ale na jedno pozretie to stačí, no originál bol samozrejme kvalitnejší. 57% () (méně) (více)
Kterak Hollywood vykastroval dalšího kdysi tak osobitého režiséra... Blockbustery spíš míjím, neboť oni většinou míjí mne, na Robocopa jsem se ovšem těšil, jelikož právě tenhle film byl dalším, celkem logickým krokem v kariéře výjimečného brazilského režiséra José Padilhy, který se celosvětově proslavil svým opusem Tropa de elite (a jeho pokračováním). Tohle strhující syrové akční sociální drama z favel Rio de Janeira vypovídá velmi realisticky o tom, jak hodně je v mezní situaci posunuta hranice vnímání dobra a zla i toho, čemu se říká spravedlnost. Ten oslí můstek k příběhu robotického policisty, jak jej kdysi natočil Paul Verhoeven a nyní v remaku uzpůsobil k obrazu svému Padilha, se přímo nabízí. Spravedlnost vynucovaná absolutně, silou těžkooděnců BOPE, silou Robocopa. Obé velmi pravičácké, velmi kontroverzní, velmi nestandardní v relaci k západním hodnotám. Když píši ,,uzpůsobil k obrazu svému", myslím tím, co všechno mohl tak vysoce sociálně vnímavý tvůrce pocházející navíc ze země, která má kontroverzi vepsánu přímo ve svém sociálním uspořádání, z potenciálu dřímajícím v látce, jakou je Robocop, vytěžit. Ale ono to spíš vypadá, že si velká hollywoodská studia uzpůsobila k obrazu svému dříve tak osobitého režiséra. To, co jsem mu v Elitní jednotce věřil bezezbytku, náhle v přetuněném hollywoodském spektáklu smrdí kalkulem, do popředí se dostává módní pranýřovaní USA coby světového četníka (scény z Bagdádu jsou ovšem naprosto jalové a plané), onen fašistický rozměr zneužití policie vedoucí k proměně v policejní stát vyšel rovněž tak nějak do ztracena, jediným nosným uvěřitelným momentem je kritika nadnárodního kapitalismu, což mi na ideově (a ideologicky) tak bohatý námět přijde dost málo. Ano, jistě, je to remake, to má vznik takovéhoto filmu ospravedlnit, vždyť remake je teď v Hollywoodu taky v módě... Je to smutný paradox doprovázející Padilhův přestup do Hollywoodu - kritizovat omezování svobody ve světě a přitom se pro peníze vzdát své tvůrčí svobody... ()
Galerie (96)
Photo © Sony Pictures
![Robocop - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/166/215/166215742_004f6a.jpg)
Zajímavosti (34)
- Do úlohy Jacka Lewisa (Michael Kenneth Williams) boli zvažovaný Gael García Bernal, Alexander Skarsgård a Logan Marshall-Green. (m.a.t.o.)
- Natáčanie filmu prebiehalo od 1. septembra do 23. decembra 2012 na mnohých miestach po celej Kanade. (MikaelSVK)
- Ak by herec Michael Keaton odmietol rolu Raymonda Sellarsa, producenti mali v zálohe pripraveného Clivea Owena. (m.a.t.o.)
Reklama