Reklama

Reklama

VOD (1)

Lovecká sezóna právě začíná... V létě 1974 vyráží čtyři přátelé na víkendový výlet tábořit v lese. Během cesty jsou ale přepadeni a omráčeni. Když se proberou z bezvědomí, slyší zvuk lovecké trubky. O tom, že se kořistí stali právě oni, není pochyb. A lov? ... Začíná. (oficiální text distributora)

Recenze (250)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Zavítá-li ve filmech měšťák do přírody, je z toho horor (Eden Lake, Deliverance), zavítá-li naopak venkovan do města, je z toho komedie (Krokodýl Dundee, Nástrahy velkoměsta). Ale proč tomu tak je, proč tomu není například obráceně? A když už musí být zachován výchozí model, proč není úvodní dvacetiminutovka věnována představení zálesáků, do jejichž rajónu vrazí nevycválaná partička z města? Evidentně proto, že v éře masového turismu a velkopanského vztahu k přírodě, kterou mnozí z nás považují za zásobárnu potravin, energie a zábavy, je poslední zvíře-venkovan, které zatím nepodlehlo, nepříjemnou anomálií. Soustředění filmových studií, dnes bychom řekli spíše clearingových bank, a obrovitých továren vyrábějících filmy do měst dosti jasně napovídá, kdo a z jakých pozic filmové příběhy vlastně vypráví. Scénáristé, producenti, režiséři ad., ti všichni se rekrutují z velkých měst. Zjednodušující a zpátečnický pohled kinematografie je pak daný i tím, jaké postavy v příběhu sleduje a favorizuje kamera. To si jako jeden z mála uvědomil Rob Zombie, který ve svém diptychu Dům tisíce mrtvol a Vyvrženci pekla schéma hixploitationu dodržel, ale oba své filmy odvyprávěl očima padouchů – pro něž je příznačné ono werfelovské „ne vrah, zavražděný je vinen“. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Nelítostná řežba z norských lesů, ve kterých vesničtí nimrodi nahánějí skupinku hipíků. Záběry jsou dostatečně krvavé, stopáž řádně krátká, do toho jedna echtovní blonďatá Norka.........já jsem spokojen. A když se koukám na podobné nízkorozpočtové záležitosti ze Skandinávie, tak se ptám, proč ne my? 75% ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Nikdo v daném žánru nečeká žádné veledílo postavené na scénáři a vypointovaných dialozích, ale tahle lovecká sezóna je postavená na hodně směšných pravidlech. Vůbec navíc nejde o tradiční slasher, většinu děje diváka nudí tvůrčí plácání do vody a otravuje totální nesympatičnost (proč spolu vůbec jeli, když do sebe permanentně a hlavně nesmyslně šijí?) ústředního kvarteta. Pokud něco ocenit, tak je to tu a tam kamera využívající norské krajiny a to, že se film odehrává za denního světla a neskrývá své neumětelství za šero nebo tmu. Zbytek je ale průšvih na druhou.. Stokrát viděný konec, totální absence motivace postav, mizerné herecké výkony, nulová atmosféra. Místní „nadšení“ u mnohých nechápu, tohle byla čirá samoúčelnost. Navíc jsem měl tu „čest“ vidět snímek s českým dabingem a vrcholem byla záměna dvou jmen (Camilla x Renate) – to je vizitka a vrchol amatérismu!! ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

V Norsku se moc hororů netočí a je to škoda, protože když už se něco objeví (Fritt vilt, Villmark), tak to stojí za to. A Rovdyr to znovu potvrdil. Nyní bezprostředně po zhlédnutí mám dojem, že se jedná o nejlepší hixploitation, které jsem viděl minimálně od Storm Warningu. Absenci originality (kterou snad v tomto subžánru už ani moc lidí hledat nemůže) vyvažuje nadprůměrná brutalita a syrovost - umístění děje do 70. let jasně odkazuje k exploitačním hororům právě z tohoto období. Díky tomu, že je hlavní hrdinka velice sympatická a zoufalství všech postav uvěřitelné, mi Rovdyr přišel jako taková nervy drásající podívaná, která už tu nějaký ten měsíc nebyla. Vidláci jsou dostatečně vidláčtí, explicitní záběry dostatečně časté a stopáž přiměřeně dlouhá. Pro fanoušky buranských vyvražďovaček povinnost. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Šílená a velice brutální a násilná jízda, kde se na nic moc nečeká. Útok příjde z čistajasna od zcela normálních vidláků. Není řečeno proč, během filmu není vidět útočníkům skoro vůbec do tváře (to se mi velmi líbilo). Film ovšem vychytává všechna již desítky let stanovená klišé tak zarytě, že přímo vykrádá konkrétní filmy. A to mě vyloženě mrzelo. Jsou zde snad totožné scény nebo kamerové pohledy či místa událostí jako v jiných starších filmech, například v prvním "Wrong Turn" či Broken. S kvalitou filmu Broken se toto nedá vůbec srovnávat. Velmi mne "bolely" gore scény, ale to právě proto, že byly opravdu velmi okatě a amatérsky natáčené (často kritizovaný Carver nebo Inside jsou na tom v tomto ohledu mnohem lépe!). Speciální efekty tedy opravdu nic moc. Jinak prostředí lesa a hlavně zvuky (domácí kino!) lesa, celá ta lesní atmosféra byla slušně vyjádřena, ale starším klasikám se opět z nějakého důvodu úplně nevyrovnala. Každopádně je to pro příznivce žánru velmi slušná slasher/hixplotation jízda ... ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Písnička, která hraje na začátku filmu v autě, je „Wait For The Rain“ od Davida Hesse. Ve 20. minutě hraje „En Spennende Dag For Josefine“ od Inger Lise Rypdal. Ta samá písnička pak hraje na konci filmu. (Duoscop)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno