Režie:
Antoine FuquaScénář:
Michael C. MartinKamera:
Patrick MurguiaHudba:
Marcelo ZarvosHrají:
Ethan Hawke, Richard Gere, Don Cheadle, Wesley Snipes, Ellen Barkin, Robert John Burke, Lili Taylor, Michael Kenneth Williams, Wass Stevens, Sarah Thompson (více)Obsahy(2)
Tři přátelé, tři policisté, tři příběhy. Strhující drama z prostředí newyorského policejního sboru, jež realistickým způsobem zachycuje, jak jednoduché je překročit hranici oddělující od sebe muže na straně zákona a zločinu. Každodenní povinnosti řadových policistů ve městě, které nikdy nespí a nedovolí usnout ani divákům v kině. Režisér Antoine Fuqua (Training Day) opět dokázal nevšedním, a přesto drsně realistickým, způsobem zachytit život strážců zákona. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (300)
V Brooklyne sú tí najtolerantnejší susedia na svete. Môžete v ich baráku strielať drogových dílerov koľko chcete a oni vôbec nechytia paniku, ani nezavolajú políciu. Zistil to aj Ethan Hawke, ktorého postava celý film vykopáva dvere na negerských všivavých bytoch a strieľa všetko, čo sa hýbe v túžbe po kúpe nového domu. Ďalší policajt to má obligátne "tejden do penze", hráme sa na "znudenýho a zlého poldu a nasratých negrov s řetezema vokolo krku", lenže ja neviem, či už starnem, ale akosi ma to už prestáva baviť. A to ma pred pár rokmi chytila napríklad aj taká priemerná Hrdosť a sláva a to nehovorím o Fuquových ostatných policajných filmoch. Záverečné minúty výsledný dojem upravujú a musím nakoniec konštatovať, že film je to vcelku ambiciózny a kvalitný, ale chytil ma hlavne brooklynským geniusom loci, to, " vo co tu kurva šlo", mi bolo tak trochu "u prdele". ()
Mám rád pomaly sa odvíjajúce filmy. Tu je fajn atmosféra, jednotlivé príbehy hrdinov sú zaujímave (aj keď v závere trochu nasilu prepojené). Z pohľadu Richarda Gera je to zaujímavý vývoj (spomínate na VNÚTORNÉ ZÁLEŽITOSTI?), Z pohľadu Wesleyho Snipesa je to ešte zaujímavejšie (kedy ho vlastne pustia?). Má to vyváženejšie tempo ako TRAINING DAY a je to uveriteľnejšie ako KRÁLI ULICE a menej psycho ako DRSNĚ ČASY... ()
Zoufalá, Ztroskotaná a Skrytá identita.. Náčrtek nemocí z povolání bídně placených brooklynských poldů, přičemž vidíme jen symptomy a otázkou zůstává, jestli samotná příčina má něco společného s výkonem zaměstnaní, či je zakořeněna v povaze bez ohledu na okolnosti.. Proti Training Day rozhodně syrovější a realističtější, ale zase tomu chybí tah na branku, co uměl vyvinout powerforward Alonzo Harris. Fuqua byl zřejmě ve střižně příliš uspokojen natočeným materiálem a bylo mu líto něco vystřihnout, či nedej bože (koncem) nezdůraznit, že i přes rány ze všech stran musí Amerika kráčet dál. A Richarde, ty buddhisto, nechci ti do toho kecat, ale na plátně si až moc často užíváš felací od prostitutek. Pochopitelně vím, že je to jen jako a obvykle se používá nanuk, ale nemůžeš se pak divit, že v manželce zahlodá červík pochybností a ty se podruhé rozvádíš.. ()
Fuqua sa znova vracia k žánru ktorý ho preslávil. Drsná dráma medzi policajtmi a gengstrami. V konečnom dôsledku treba povedať, že film je lepší ako Odstreľovač, alebo Kráľ Artuš. Ale aj samotný Training day pokryvkával na miestach, ktoré dokázali L.A. utajené skutočnosti, alebo filmy Davida Ayera ustáť. Problémom je väčšia spätosť s hrdinami. Väčší dôraz na budovanie charakterov a na väčšie spojitosti medziľudských vzťahov medzi postavami. Vo filme sledujeme tri dejové línie a pritom len tá s Richardom Gereom stojí za zmienku. Pričom aj nej chýba potrebnejšie vykreslenie. Fuqua a scenárista Martin sa rozhodli, že čím menej o minulosti hlavného hrdinu budeme vedieť tým lepšie. Sledujeme ich v konečnom dôsledku len v určitom úseku ich života. Lenže spomenúť nejaké veci a potom neukázať vizuálne ich dôsledky je veľkou chybou. Skutočné kamarátstvo medzi Cheadleom a Snipesom sa nedá vysvetliť len obyčajným potľapkaním po chrbte a kvázi dôverou. Zmätenosť Ethana Hawkea sa nedá znázorniť spoveďou v kostole a potom už ničím iným. Každý z hrdinov podstupuje zúfalé kroky, tie ale akoby zanechávali pocit zbytočnosti. Prečo to hrdinovia robia, keď v konečnom dôsledku tie veci nie sú až také zlé? ide o česť? Ale kde je ukázaná? Ide o spravodlivosť? Ale voči komu? Film je síce pekne zrežírovaný a nenudí, ale vyšumí z hlavy rýchlejšie ako šumienka v pohári vody. Dobrá myšlienka, ale robená lepšie inými tvorcami. ()
Pamatujte, že v Brooklynu, tam se vás na nic neptaj. Na poučky ze školy a teorii zapomeňte, tohle je svět s vlastní morálkou a hodnotama. Můžete to ignorovat a doklepat to nějak do penze, nebo se snažit a skončit s koulí v hlavě. A nebo toho možná zkusíte využít pro sebe. Pro mě lepší než přeceněnej Training Day, z prostředí světa plnýho gangsta niggů s bouchačkama, vytahanejma trikama a zlatejma řetězama jak kmenový náčelníci jde husí kůže, násilí se ve filmu nekoncentruje do pár akčních scén, ale je v podstatě všudypřítomný a herci jsou perfektní (snad poprvý mi byl sympatickej Richard Gere). škoda konce, kterej byl trochu moc překombinovanej, ale jinak hodně nepřikrášlená sonda do světa, ve kterym nikdy nechci žít. ()
Galerie (52)
Zajímavosti (4)
- Po pětileté pauze od filmu Blade: Trinity (2004) se jedná o první snímek Wesleyho Snipese, který se dostal do kinodistribuce. (KucC)
- Slovo "fuck" ve filmu zazní 270krát, což je 1,93krát za 1 minutu. (Dixxx)
- Ve scéně, kdy Tango (Don Cheadle) na střeše budovy chytne gangstera a namíří na něj zbraň, drží mu jí přímo u krku. V záběru z jiného je však zbraň o mnoho dál. (TheDave)
Reklama